Na grondig bestuderen van de schema's van de 899-SPI en van de 999/1108-SPI kwam ik tot de conclusie dat er maar zéér weinig verschil in zit...! Ik hoop dat het op bijgevoegd plaatje te bekijken valt (als je erop klikt kan je het paginagroot bekijken): Afgezien van de componenten 24 en 102 op het schema van de 1100, en comp.23 en 24 op het schema van de 900 is er geen verschil!
Merk wél op dat nr 24 verschuift naar plaats van nr 23 op het ander schema! Ook qua aansluitpunt in de stekker! Bij de 1100 hangt de koelvloeistoftemp-sensor dus aan pin 13 waar hier bij de 900 de begrenzingsweerstand aan zit, met dezelfde kabelkleur! Enkel de kabelkleur aan aansluiting 31 van de ECU-connector verschilt. Bij de 899 hangt daar de koelvloeistof-temp.-sensor aan (kleur AN; geel/zwart=amarillo/nero?) en bij mijn 1108 de luchttemp.-sensor (kleur AV; geel/groen=amarillo/verde?)...
Aan aansluitpunt 13 zit dus dezelfde kleur draad (VB; groen/wit=verde/bianco?) maar die gaat toch naar een andere component: bij de 899 naar de begrenzingsweerstand van de injector, en bij de 1108 naar de koelvloeistofsensor... !
De componenten hebben echter dezelfde voorstelling en zijn ook allemaal weerstanden. Dus na enig wikken en wegen kwam ik tot de conclusie dat er allicht geen zware schade (kortsluiting of zo) zou berokkend worden door de 900-ECU eens in mijn 1100 te proberen. Dus heb ik de ECU van de 900 in mijn 1100 gemonteerd en de zaak getest. PRIMA resultaat!
Zelfs geen oplichtend ECU-lampje! Testrit gedaan en die verliep ook al prima, met zelfs beter optrekken op lage toeren, niet meer "bokken" of inhouden, en ik meen dat ook het probleem van het vaak op 1200 à 1400 rpm blijven hangen bij warme motor opgelost is!
Nadien opnieuw de originele ECU gemonteerd en... het "bokken" deed zich terug voor. Opnieuw de 900-ECU erin en "alles" weer OK...
Maar sowieso wil ik toch de juiste ECU er weer in hebben, daar de programmering van de chip allicht toch verschilt. Hij reed nu eigenlijk prima, ook warm gereden, maar slechts een half uurtje of zo. Ik weet niet wat die "begrenzingsweerstand" precies doet en mogelijk reed ik heel de tijd op rijkere inspuiting ("choke" ?) waardoor ie met koude motor zo goed vooruit wou...
Maar ik heb al een juiste ECU gevonden via PB dus dat komt wel in orde hoop ik!
@Pinda en 2x34: ik ben eerst begonnen met jullie voorstellen te checken hoor! De pomp draait meteen enkele seconden bij contact aan en stopt dan. Geluid lijkt me normaal. De injector checken... hoe doe je dat?
Het geklik in de ECU is er ook met die van de 900 maar begint pas boven de 1800rpm... (bij wat extra gas geven) Wordt dat misschien veroorzaakt door een defect aan de injector