Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Groene pinda styling

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Omdat ik toch niet helemaal fan was van die QV stickers op de zijkant maar bang was dat er na alle jaren een niet verkleurde driehoek achter weg zou komen toch maar een abarth, eeeuh... aparth* sticker gemaakt, lekker uniek! :rofl: ik vindt het wel gelukt hahahah. Er zit wel wat kleurverschil maarja, een helemaal perfecte auto is het toch al niet haha

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sander jansma op 17 mei 2018 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
EzraEzinga
Forumgebruiker
Berichten: 1140
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:10
1e Panda-achtige: Panda 1100 Fire Young
Locatie: Apeldoorn

Re: Groene pinda styling

Bericht door EzraEzinga »

Whahaha, die sticker is echt geweldig!
'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)

'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

Idd leuk bedacht. Misschien idee voor de webshop?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Zo dat ook weer klaar! de bosal trekhaak uit elkaar gehad en opnieuw gespoten, ik was toch bezig dus gelijk de remtrommels ook maar even meegenomen! de achterste stang naar de kokerbalk zit er ook onder maar geen foto van haha. Helaas waren alle kabels vanaf de sloper waar de trekhaak af kwam in compleet verkeerde volgorde aangesloten dus ook maar gelijk een nieuwe kabelboom ervoor gemaakt! Daarnaast ook alle bouten vervangen voor 10.9 bouten, you never know. Ik heb alleen op het kenteken staan dat ik 200 kilo ongeremd mag trekken, maar in de instructieboekjes die ik heb staat 350 kilo ongeremd, daarbij mag mijn maat zijn 900 ook 350 kilo trekken, of zou ik met de rdw kunnen bellen, de sitauatie uitleggen en dat ze het dan kunnen aanpassen? Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sander jansma op 22 mei 2018 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

Een afneembare trekhaak voor de 141 Panda 8) , nice. Ik wist niet dat die er ook waren. Aangezien je trekhaak gedeeltelijk voor je kentekenplaat zit, zou ik ook v/d optie gebruikmaken dat deze afneembaar is :wink: . Oom agent vind dat niet grappig, dat iets voor kenteken zit.

Qua gewicht, kijkt oom agent alleen naar kenteken gegevens. Ongeremd 200kg en geremd 800kg voor de meeste 141 Panda's. Heb je een ongeremde boedelbak bijvoorbeeld achter hangen, dan kun je deze eraf halen en een auto zoeken die het wel mag trekken v/d wet + een boete.
Nu komt de grap, meeste aanhangwagens zijn tot (incl. laadvermogen) 750kg ongeremd. Boedelbakken die je kunt huren zijn meestal geremd en Pak'n'bak zijn ongeremd.

Losstaand wat v/d wet mag, persoonlijk zou ik ook geen ongeremde aanhangwagen achter mijn auto willen hebben. Stel dat het 'ondenkbare' gebeurt en de kar schiet los v/d kogel. Bij een ongeremde hangt deze nog aan de auto dankzij de hulpkoppeling. Ik heb geen ervaring met zoiets, maar als de kar een eigen leven gaat leiden......, dan heeft je auto niks meer in te brengen :no: .
Bij een geremde aanhangwagen, schiet deze op de rem en breekt de kabel en is deze v/d auto af.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

PandaVespa schreef:Een afneembare trekhaak voor de 141 Panda 8) , nice. Ik wist niet dat die er ook waren. Aangezien je trekhaak gedeeltelijk voor je kentekenplaat zit, zou ik ook v/d optie gebruikmaken dat deze afneembaar is :wink: . Oom agent vind dat niet grappig, dat iets voor kenteken zit.

Qua gewicht, kijkt oom agent alleen naar kenteken gegevens. Ongeremd 200kg en geremd 800kg voor de meeste 141 Panda's. Heb je een ongeremde boedelbak bijvoorbeeld achter hangen, dan kun je deze eraf halen en een auto zoeken die het wel mag trekken v/d wet + een boete.
Nu komt de grap, meeste aanhangwagens zijn tot (incl. laadvermogen) 750kg ongeremd. Boedelbakken die je kunt huren zijn meestal geremd en Pak'n'bak zijn ongeremd.

Losstaand wat v/d wet mag, persoonlijk zou ik ook geen ongeremde aanhangwagen achter mijn auto willen hebben. Stel dat het 'ondenkbare' gebeurt en de kar schiet los v/d kogel. Bij een ongeremde hangt deze nog aan de auto dankzij de hulpkoppeling. Ik heb geen ervaring met zoiets, maar als de kar een eigen leven gaat leiden......, dan heeft je auto niks meer in te brengen :no: .
Bij een geremde aanhangwagen, schiet deze op de rem en breekt de kabel en is deze v/d auto af.
Dat de kogel voor de kentekenplaat zit ligt ( gelukkig ) aan de hoek van waar de foto getrokken is. En over de aanhanger, ik heb een oldtimer aanhangertje ( ongeremd ) van 100kg met een maximum draaggewicht van 250kg.


Afbeelding
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Groene pinda styling

Bericht door michiel van g. »

Type-A boedelbakken zijn ongeremd. Toevallig had ik er gisteren nog een gehuurd...
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Ook de temperatuurmeter een mooi plekje gegeven in het dashboard!
Afbeelding

Afbeelding
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

Nice. Waar heb je de sensor geplaatst?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

PandaVespa schreef:Nice. Waar heb je de sensor geplaatst?
in de deursponning, het draadje zit tussen het deurrubber en de carrossie geklemd en de sensor steekt er net tussen uit op hoogte van de antenne kabel.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: OBD2 stekker

Bericht door Sander jansma »

Nadat ik gister naar mijn idee genoeg informatie had verzameld voor het toepassen van een OBD2 stekker in mijn 1.1 mpi van 2002 heb ik gister deze stekker meegenomen van het werk om te proberen. Vind het best een grappig idee dat je zo'n "oud uitziende" auto gewoon een stekker in kunt hangen en dan je motorspecificaties/gedrag kunt controleren. Hoe correct deze informatie door geeft weet ik niet maar het werkte binnen 5 minuten. Ik gebruikte hiervoor een WIFI OBD2 android stekker in combinatie met de app "torque". Boven zie je de koelvloeistof temperatuur en onder een toerenteller. Vandaag dus gelijk maar even een eigen besteld via bluetooth zodat ik nog wel op wifi/data kan. Volgende stap is het uitlezen van de computer voor foutmeldingen etcAfbeelding
Laatst gewijzigd door Sander jansma op 01 jun 2018 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

(y)

Ik heb ook een besteld, kan ik ook foutcodes mee wissen. Alleen ik heb een Iphone, vandaar besteld :rofl: .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Joost »

Torque is echt een top app. Een van de weinige apps waarvoor ik met plezier een paar euro heb neergeteld voor de Pro versie.

De gegevens komen rechtstreeks van de ECU af, en zouden dus gewoon correct moeten zijn. Wat k wel gemerkt heb, is dat sommige bluetooth/wifi adapters vlotter zijn dan andere. Ik heb zelf een adapter van een eurootje of zeven (lang leve AliExpress). Deze werkt op zich goed, maar zaken zoals het toerental worden soms wat stoterig doorgegeven en met een beetje vertraging.

Vanaf welk jaar hebben Pandas eigenlijk een OBD II aansluiting?

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Joost schreef:Torque is echt een top app. Een van de weinige apps waarvoor ik met plezier een paar euro heb neergeteld voor de Pro versie.

De gegevens komen rechtstreeks van de ECU af, en zouden dus gewoon correct moeten zijn. Wat k wel gemerkt heb, is dat sommige bluetooth/wifi adapters vlotter zijn dan andere. Ik heb zelf een adapter van een eurootje of zeven (lang leve AliExpress). Deze werkt op zich goed, maar zaken zoals het toerental worden soms wat stoterig doorgegeven en met een beetje vertraging.

Vanaf welk jaar hebben Pandas eigenlijk een OBD II aansluiting?
ik vermoed vanaf 2001, dus de 1100, mijn maat heeft een 900 van 2000 en die heeft het niet, ik durf het je niet zeker te zeggen, maar een van de betere kenners hier vast wel!
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Vakantie met de panda!

Bericht door Sander jansma »

De pinda staat helemaal klaar voor het kampeerweekend van de fiat 126 club nederland ( aangezien ik de 126 nog niet klaar heb dan maar met de panda heen ). De kar heb ik 2 jaar geleden eens gekocht voor het geval dat en hij erg goedkoop was, de torsie as, banden, verlichting etc waren allemaal goed, het plaatwerk krijgt later wat aandacht! Nu eerst genieten :lol: AfbeeldingAfbeelding
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”