Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Groene pinda styling

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Vakantie met de panda!

Bericht door Riddick »

Sander jansma schreef:De pinda staat helemaal klaar voor het kampeerweekend van de fiat 126 club nederland ( aangezien ik de 126 nog niet klaar heb dan maar met de panda heen ). De kar heb ik 2 jaar geleden eens gekocht voor het geval dat en hij erg goedkoop was, de torsie as, banden, verlichting etc waren allemaal goed, het plaatwerk krijgt later wat aandacht! Nu eerst genieten :lol: AfbeeldingAfbeelding
(y)

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

Dat is idd een grappig aanhangwagen. Torsie-as? Zijn deze ook niet geremd? Dan is de ombouw naar geremde aanhangwagen vrij makkelijk te realiseren.
Wellicht paar mooie LEDverlichting nog monteren. Heb zelf mooie ronde gezien, die passen hier perfect op. Die oranje reflectoren aan zijkant vervangen door oranje LEDlampjes.
Nederlandse vlag op dak van aanhangwagen plakken ofzo, kunnen ze gelijk zien dat je een Hollander bent als je in Italië bent binnenkort :rofl: .

Voor mooie foto's, moet je naar die 112centrale in Drachten gaan. Daar achter ligt prachtige locatie voor mooie foto's.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Eigenlijk niet zo heel veel bijzonders te melden, de panda doet gewoon zijn werk, van A naar B brengen en me veel plezier bezorgen, ik was helemaal fan van de 126 ( Nu nogsteed hoor :lol: ) Maar het panda virus is behoorlijk aangeslagen :wink: Persoonlijk vindt ik dit een erg leuk en actief forum waar mensen snel en met goede tips komen, ook vindt ik het erg leuk dat het niet echt uitmaakt wat voor panda je rijdt, je deelt de hobby en daar gaat het om! Precies dezelfde instelling die we bij de 126 club hebben! Mijn panda is bij lange na ook niet perfect, maar ik heb er wel veel lol van ! hier nog een paar foto's van de laatste tijd, want foto's maken van die auto verveeld nooit haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is een foto van hoe de panda was toen ik hem kocht, helemaal origineel is ie zeker niet meer, maar het is wel mijn smaak! En hij is wel zo aangepast dat het wel weer volledig naar origineel kan :)
Afbeelding
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Riddick »

Sander jansma schreef:
Gele koplampjes zijn wel gaaf. :P

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Erik` »

ja ziet er goed uit allemaal, de meer foto's de beter.
Panda's (en Marbella's) zijn ook gewoon leuke auto's! praktisch en makkelijk naar eigen smaak aan te passen.

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Eindelijk hebben we een leuke camping gevonden in duitsland, dus eind juli gaan we met zijn vieren in de twee panda's op vakantie! de 900 young van mijn maat en mijn 1100 young. Omdat ik geen risico wil lopen en een beetje preventief onderhoud nooit kwaad kan hebben we voor beide panda's de motorolie vervangen. En van de mijne ook de remschijven en remblokken vervangen omdat deze scheef afgesleten waren. Volgende keer zijn de versnellingsbak olie en de remschoenen aan de beurt :P Als ik tijd heb wil ik de aanhanger ook nog verven !

p.s wie kan mij vertellen welke soort olie er in een versnellingsbak van een 1100 young van 2002 moet?

Afbeelding
Afbeelding
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door 4RN01D »

Sander jansma schreef:Eindelijk hebben we een leuke camping gevonden in duitsland, dus eind juli gaan we met zijn vieren in de twee panda's op vakantie! de 900 young van mijn maat en mijn 1100 young. Omdat ik geen risico wil lopen en een beetje preventief onderhoud nooit kwaad kan hebben we voor beide panda's de motorolie vervangen. En van de mijne ook de remschijven en remblokken vervangen omdat deze scheef afgesleten waren. Volgende keer zijn de versnellingsbak olie en de remschoenen aan de beurt :P Als ik tijd heb wil ik de aanhanger ook nog verven !

p.s wie kan mij vertellen welke soort olie er in een versnellingsbak van een 1100 young van 2002 moet?

Afbeelding
Afbeelding
Zie ik daar nou dat je geen anti-piepveertjes gemonteerd hebt? Werken die überhaupt?
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
duco
Forumgebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:06
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001

Re: Groene pinda styling

Bericht door duco »

De handleiding van mijn 1.1 Young uit 2001 schrijft de volgende olie voor voor in de versnellingsbak:

Afbeelding

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Zie ik daar nou dat je geen anti-piepveertjes gemonteerd hebt? Werken die überhaupt?[/quote]

Als je goed kijkt bij de bovenste hoek van de remblok zie je een stuk staaldraad, dit haalde ik van de oude blokken op en heb die op de nieuwe gezet, heb er voor de zekerheid ook wat kopervet tussen gesmeerd. of ze werken? Denk het wel want er piep niks :rofl:
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

duco schreef:De handleiding van mijn 1.1 Young uit 2001 schrijft de volgende olie voor voor in de versnellingsbak:

Afbeelding

Ik hoop dat je er iets aan hebt
jazeker! bedankt voor de moeite! :lol:
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door 4RN01D »

Sander jansma schreef:
4RN01D schreef:Zie ik daar nou dat je geen anti-piepveertjes gemonteerd hebt? Werken die überhaupt?
Als je goed kijkt bij de bovenste hoek van de remblok zie je een stuk staaldraad, dit haalde ik van de oude blokken op en heb die op de nieuwe gezet, heb er voor de zekerheid ook wat kopervet tussen gesmeerd. of ze werken? Denk het wel want er piep niks :rofl:
dat had ik nog niet gezien... mijn excuus :)

Bij mij piept linksvoor, tenzij ik even links en rechts draai onder het rijden, of kort op de rem trap... maar dat moet ik dus nog even oplossen...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
EzraEzinga
Forumgebruiker
Berichten: 1140
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:10
1e Panda-achtige: Panda 1100 Fire Young
Locatie: Apeldoorn

Re: Groene pinda styling

Bericht door EzraEzinga »

4RN01D schreef:
Sander jansma schreef:
4RN01D schreef:Zie ik daar nou dat je geen anti-piepveertjes gemonteerd hebt? Werken die überhaupt?
Als je goed kijkt bij de bovenste hoek van de remblok zie je een stuk staaldraad, dit haalde ik van de oude blokken op en heb die op de nieuwe gezet, heb er voor de zekerheid ook wat kopervet tussen gesmeerd. of ze werken? Denk het wel want er piep niks :rofl:
dat had ik nog niet gezien... mijn excuus :)

Bij mij piept linksvoor, tenzij ik even links en rechts draai onder het rijden, of kort op de rem trap... maar dat moet ik dus nog even oplossen...
Bekend probleem, heeft de mijne ook last van, nou waren de remklauwen ook aan vervanging toe.
Daarna is het aanzienlijk minder geworden maar nog niet helemaal weg.
'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)

'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door 4RN01D »

EzraEzinga schreef:
Bekend probleem, heeft de mijne ook last van, nou waren de remklauwen ook aan vervanging toe.
Daarna is het aanzienlijk minder geworden maar nog niet helemaal weg.
mijn remmen zijn nog gedaan door de vorige eigenaar... Blokken en trommels en schijven enzo lijken allemaal nog nieuw
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Panda 500 »

Voor zover op de foto te zien is, is je naafmoer niet geblokkeerd... Blijkbaar dus al meer dan één keer los en vast geschroefd. Ik zou er toch maar nieuwe op zetten, met juiste koppel aantrekken en intikken...

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Panda 500 schreef:Voor zover op de foto te zien is, is je naafmoer niet geblokkeerd... Blijkbaar dus al meer dan één keer los en vast geschroefd. Ik zou er toch maar nieuwe op zetten, met juiste koppel aantrekken en intikken...
Het lijkt op de foto indd dat hij niet geborgd is en dat er een stuk uit mist, dat is gelukkig alleen op de foto's zo, in het echt zit die keurig vast! Toch bedankt voor de tip! :)
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”