Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Moderators: Erik 319, michiel van g.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
- 1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
- Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
- Locatie: Waubach
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Twinair turbo, gechiped, lpg.
Nu 110.000 km op te teller.
Alle 15k olie wisselen, uiteraard C3, loopt nog steeds geweldig.
Geen ENKELE problemen tot nu toe.
Nu 110.000 km op te teller.
Alle 15k olie wisselen, uiteraard C3, loopt nog steeds geweldig.
Geen ENKELE problemen tot nu toe.
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07 jun 2018 13:03
- 1e Panda-achtige: Twinair 85pk dualogic lounge 2018
- 2e Panda-achtige: Geen panda maar 500L van 1971
- Locatie: Stekene België
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Mijn vorige auto fiat 500 twinair dualogic heb ik verkocht om gezondheidsredenen (schouder zit met plaat vast aan arm) op die wagen stonden 165000km zonder enig probleem!!!!! En verbruik 5,2 liter per 100km gemiddeld zonder de eco stand. Wel om de 20000km onderhoud door dealer. Zonder goedkope aftermerket brol en castrol olie. Geen goedkope action e.a. rommel. Resultaat de wagen is nu 3 maand verkocht en rijdt nog zonder problemen verder.
Nu heb ik een panda lounge twinair dualogic en blij ermee na 4200km niets olie verbruik..?en benzine 5l per 100 km en zonder eco knop te gebruiken ik doe 40% stads en binnenwegen en de rest snelwegen 120 a140 km per uur. Wat sommigen tegen de twinair hebben begrijp ik echt niet...sorry .
En als zo hij een brommobiel geluid maken...... nee een sportief gebrom tot aan 3000 toeren en dan merk je niet eens dat het een 2 cilinder motor is. Nee voor mij geen goedkopere 1.2 met schamele 60 pk. BAH!!!!!
Sorry ik moest dit even kwijt aan sommige zwartkijkers forum leden.
Nu heb ik een panda lounge twinair dualogic en blij ermee na 4200km niets olie verbruik..?en benzine 5l per 100 km en zonder eco knop te gebruiken ik doe 40% stads en binnenwegen en de rest snelwegen 120 a140 km per uur. Wat sommigen tegen de twinair hebben begrijp ik echt niet...sorry .
En als zo hij een brommobiel geluid maken...... nee een sportief gebrom tot aan 3000 toeren en dan merk je niet eens dat het een 2 cilinder motor is. Nee voor mij geen goedkopere 1.2 met schamele 60 pk. BAH!!!!!
Sorry ik moest dit even kwijt aan sommige zwartkijkers forum leden.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07 jun 2018 13:03
- 1e Panda-achtige: Twinair 85pk dualogic lounge 2018
- 2e Panda-achtige: Geen panda maar 500L van 1971
- Locatie: Stekene België
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
[img][img][/img][/img]Nog wat vergeten goed en regelmatig onderhoud is het beste ook voor de 1.2
En nog geen druppel moeten bijvoegen bij de 500 en nu de panda.[img][img][img][/img][/img][/img]
En nog geen druppel moeten bijvoegen bij de 500 en nu de panda.[img][img][img][/img][/img][/img]
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Volgens mij zijn de twinair en het 4cil FIREblok qua prestaties aan elkaar gewaagd. De belasting in Italië wordt bepaald aan de hand van motorinhoud. Een 0,9l betaal je minder dan voor een 1,2.
De twinair is volgens mij ook geen slecht blok, alleen ik ben qua gehoor het gevoel gewoon kwijt en zit zelf dan te hoog in toeren. Met een toerrit met de selecta had Panda Junior (heeft dus een twinair) wel af en toe moeite gehad om mij bij te houden en ik hem ook .
Ik denk dat een twinair gekoppeld aan een automaat, dat ik daar na een tijdje prima mee uit de voeten kan. Als er een andere auto komt, wordt het sowieso een automaat .
Qua onderhoud is de twinair gevoeliger dan de 4cil FIREblok, juiste olie etc. En hoe ga je ermee om, is de allesbepalende factor hoever je uiteindelijk mee komt. Heb genoeg kleine Fiatjes gezien op de trailer om geplet te worden ivm alleen een lekke koppakking, reparatie is duurder dan de dagwaarde. Als je het FIREblok koud op zijn staart trapt, dan geeft deze ook snel de geest. Ligt aan de bestuurder .
Nogmaals, de twinair is geen slecht blok, maar ik geef liever de voorkeur aan de 4cil FIREblok. Laatste loopt rustiger en mijn 141 met 1,1mpi is fel genoeg.
De twinair is volgens mij ook geen slecht blok, alleen ik ben qua gehoor het gevoel gewoon kwijt en zit zelf dan te hoog in toeren. Met een toerrit met de selecta had Panda Junior (heeft dus een twinair) wel af en toe moeite gehad om mij bij te houden en ik hem ook .
Ik denk dat een twinair gekoppeld aan een automaat, dat ik daar na een tijdje prima mee uit de voeten kan. Als er een andere auto komt, wordt het sowieso een automaat .
Qua onderhoud is de twinair gevoeliger dan de 4cil FIREblok, juiste olie etc. En hoe ga je ermee om, is de allesbepalende factor hoever je uiteindelijk mee komt. Heb genoeg kleine Fiatjes gezien op de trailer om geplet te worden ivm alleen een lekke koppakking, reparatie is duurder dan de dagwaarde. Als je het FIREblok koud op zijn staart trapt, dan geeft deze ook snel de geest. Ligt aan de bestuurder .
Nogmaals, de twinair is geen slecht blok, maar ik geef liever de voorkeur aan de 4cil FIREblok. Laatste loopt rustiger en mijn 141 met 1,1mpi is fel genoeg.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Alles vraagt gewenning vooral het geluid van de 2 cilinder, hoe het buiten klinkt zal me een zorg zijn, binnen klinkt het prima na mijn mening.
Het motoretje is ook mooi stil bij cruise snelheden op de snelweg.
Verder ben ik van mening dat het wel uit zal maken of de velen kilometers op de snelweg of met korte stukjes gereden zijn. (maar dat geld eigelijk voor elke motor)
Het motoretje is ook mooi stil bij cruise snelheden op de snelweg.
Verder ben ik van mening dat het wel uit zal maken of de velen kilometers op de snelweg of met korte stukjes gereden zijn. (maar dat geld eigelijk voor elke motor)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07 jun 2018 13:03
- 1e Panda-achtige: Twinair 85pk dualogic lounge 2018
- 2e Panda-achtige: Geen panda maar 500L van 1971
- Locatie: Stekene België
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Ridick en panda vespa jullie hebben beiden gelijk het beste en tot volgend weekend, mijn vrouw en ik kijken er naar uit. Het is met Panda club onze eerste meeting, wel al vele meegedaan met onze oldtimer = Fiat 500L
Van 1971. Ook een 2 cilinder motor!
Ronan
Van 1971. Ook een 2 cilinder motor!
Ronan
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Fiat 500 twinair turbo 86
10 jaar oud
285000 km
Loopt goed.
Originele distributieketting
Geen grote motorische problemen.
Elke 30000km olie ververst
Geen noemenswaardig olieverbruik
1x versnellingsbakolie ververst
Onderhoud op de door fiat aanbevolen intervallen.
Vervangen grote delen;
Oliekoeler (lekte olie)
Reservoir koelvloeistof (lekte)
Ruitenwisser voor mechanisme (afgebroken stang)
Turboslang (gescheurd)
Vervangen slijtagedelen (naast filters etc);
Banden
Koppeling
Multiriem + rollen
Remblokken
Accu
Voorste draagarmen
Lagers uitgaande as versnellingsbak afgesteld (hadden speling, en lekte daarom olie uit seal.)
10 jaar oud
285000 km
Loopt goed.
Originele distributieketting
Geen grote motorische problemen.
Elke 30000km olie ververst
Geen noemenswaardig olieverbruik
1x versnellingsbakolie ververst
Onderhoud op de door fiat aanbevolen intervallen.
Vervangen grote delen;
Oliekoeler (lekte olie)
Reservoir koelvloeistof (lekte)
Ruitenwisser voor mechanisme (afgebroken stang)
Turboslang (gescheurd)
Vervangen slijtagedelen (naast filters etc);
Banden
Koppeling
Multiriem + rollen
Remblokken
Accu
Voorste draagarmen
Lagers uitgaande as versnellingsbak afgesteld (hadden speling, en lekte daarom olie uit seal.)
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Knap! Mijn vriendin is er ook hard naar onderweg Die zit nu op de ~230K volgens mij.
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- Fred Schuit
- Forumgebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 11 feb 2015 23:35
- 1e Panda-achtige: 0.9 85PK Twinair Turbo Trekking
- Been thanked: 1 time
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Hier een 60 plusser die al zijn hele leven in Fiats kachelt.
Onze Twinair Turbo Trekking uit 2014 heeft nu 120.000 km. op de teller. Normaal onderhoud (1x per jaar + die dure Petronas olie) bij de Fiat dealer.
Motor is licht gechipt en gaat als de spreekwoordelijke brandweer. Lekker BMWtjes pesten, hihi!
Olieverbruik niet waarneembaar. Brandstofverbruik tussen de 1:15 en 1:21. Buiten een set nieuwe Michelins nog helemaal NIETS hoeven te vervangen. Oh, toch wel: een setje nieuwe ruitenwisserbladen en hier en daar een lampje. Goed, tot zover het ontkrachten van de vaak genoemde beroerde Italiaanse kwaliteit... Voorlopig rijden we vrolijk door.
Onze Twinair Turbo Trekking uit 2014 heeft nu 120.000 km. op de teller. Normaal onderhoud (1x per jaar + die dure Petronas olie) bij de Fiat dealer.
Motor is licht gechipt en gaat als de spreekwoordelijke brandweer. Lekker BMWtjes pesten, hihi!
Olieverbruik niet waarneembaar. Brandstofverbruik tussen de 1:15 en 1:21. Buiten een set nieuwe Michelins nog helemaal NIETS hoeven te vervangen. Oh, toch wel: een setje nieuwe ruitenwisserbladen en hier en daar een lampje. Goed, tot zover het ontkrachten van de vaak genoemde beroerde Italiaanse kwaliteit... Voorlopig rijden we vrolijk door.
Tjongejongejonge!
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Vraagje: Hoge kilometerstand Twin Air Turbo
Ik heb er genoeg langs zien komen in de loop der jaren met simpel 150.000-222.000 Km op de klok.Lampuhkap schreef: ↑04 jul 2018 23:03 Goedenavond allen,
Wat mij opvalt, sinds ik daar wat meer naar ben ga zoeken nu er een Panda hier op komst is, zijn TwinAir Turbo's met hoge kilometerstanden.
Ik zie ze niet echt voorbij komen.
Marktplaats staat vol met low mileage auto's, maar meer dan 100k heb ik nog niet voorbij zien komen.
Houden de motortjes de 150k of 200k kilometers niet uit?
En voor degenen hier die t wel zo lang al volhouden, wat zijn de onderhouds-dingetjes die het meeste terugkomen?
Zowel motorisch als anders.
Ik ben zeer benieuwd!
Er komt hier een Panda aan eind deze maand en ook al is t lease, ik wil m wel netjes onderhouden en strak houden.
Iemand die me wat meer kan vertellen, dan graag!