Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

een 100HP erbij

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Re: een 100HP erbij

Bericht door kees5 »

Max100 schreef:H4 ledlampen

Hij bedoeld merk en type nummer.

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: een 100HP erbij

Bericht door exprezzo »

Hoi.
Die spacers,moeten wel bouten bij.
Anders word het gevaarlijk...
Dempers kan,zul je ze los moeten bestellen.
Maar er word genoeg aangeboden in nederland(internet)
Persoonlijk,snap ik niet zo goed waarom je 50 hoog banden neemt.
De goodyear F1,die eigenlijk onder de HP horen,zijn heel goed.
Alleen mijn winterset heeft 50 hoog,omdat ze niet lager te krijgen waren.
Als je aan de gang gaat met de dempers aan de voorkant.
Spuit effe 1 dag van te voren allles in met wd40 of iets dergelijks.
Zit muuurvast altijd.
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

Afbeelding

@Kees5 @Pandastyle, dit zijn de lampen kan verder geen merk vinden..
Maar ze zijn wel goed, het lichtbeeld is hetzelfde als met de Halogeen lamp, geen strooilicht, geen "seiners" en lekker fel licht, eens Led nooit maar halogeen!

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

Hi Exprezzo,
Bedankt voor je adviezen, voorlopig ga ik het maar bij de nieuwe bandjes houden (in de afwijkende maat, sorry..).
Het is persoonlijk maar ik hou niet zo van banden met een V-profiel en die Conti's Premiumcontact 5 gaan naar mijn verwachting meer tractie geven (beste getest op nat wegdek) én een beetje comfort zeker tov de Bridgestones, na zaterdag hoor je het. Met andere auto's heb ik er ook goede ervaring mee met veel PK's op de voorwielen.
En na 12jaar en 132.000km zullen de dempers wel een keer aan de beurt zijn dan zal ik ook voor de koni's gaan, maar eerst maar eens een tijdje lekker rijden!
PS heb je met de winterbanden geen tractieproblemen, bij mij zaten ook winterbanden bij maar die heb ik gelijk verkocht dit is voor mij een weekend auto die ik niet in de sneeuw ga rijden.
gr. Max

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: een 100HP erbij

Bericht door exprezzo »

Ha,
Nee geen tractie problemen.
Heb nokian wheatherproof, 195/50/15.
Bevallen goed.
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: een 100HP erbij

Bericht door Robert100HP »

Max100 schreef:Hou het denk ik bij de 195/50; is het niet voor het comfort, de (perfecte) velgen beschadigen ook niet zo snel..
GoodYear EfficientGrip 195/50 R15 82 H Euro 300 incl. montage.

Afbeelding
Kan niet beter lijkt me

Edit staat niet alles op 67dB; Brandstof C; wegligging A
Leuk, een blauwe HP qua dempers zou ik kijken naar de Bilstein B8 met up side down technologie.
Bilstein levert deze ook als set (B12) maar hiervan zijn de veren niet optimaal ( universeel model 169)
Promaxx levert als enige een set verlagingsveren specifiek voor de HP. Met 50 serie banden, verlagingsveren en 5 mm spacers
gaan de banden aanlopen op de randen van de bodykit. Tevens rijdt de auto met deze 50 serie banden bijna exact de
snelheid die de km teller aangeeft, marge is 1 a 2 km. De vanaf fabriek gemonteerde Goodyear F1 semislicks ( niet de a-symetric )
zijn lekker plakkerig, prettig op nat en hebben een rim protector.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: een 100HP erbij

Bericht door Robert100HP »

Max100 schreef:Hi Exprezzo,
Bedankt voor je adviezen, voorlopig ga ik het maar bij de nieuwe bandjes houden (in de afwijkende maat, sorry..).
Het is persoonlijk maar ik hou niet zo van banden met een V-profiel en die Conti's Premiumcontact 5 gaan naar mijn verwachting meer tractie geven (beste getest op nat wegdek) én een beetje comfort zeker tov de Bridgestones, na zaterdag hoor je het. Met andere auto's heb ik er ook goede ervaring mee met veel PK's op de voorwielen.
En na 12jaar en 132.000km zullen de dempers wel een keer aan de beurt zijn dan zal ik ook voor de koni's gaan, maar eerst maar eens een tijdje lekker rijden!
PS heb je met de winterbanden geen tractieproblemen, bij mij zaten ook winterbanden bij maar die heb ik gelijk verkocht dit is voor mij een weekend auto die ik niet in de sneeuw ga rijden.
gr. Max
Niet alleen de dempers, ook de topmounts, draagarmen ,e.d. Zoek ook uit of de juiste draagarmen gemonteerd zijn,
menige garage heeft draagarmen van de 1.1 / 1.2 onder de HP geschroefd. De auto rijd dan als een dweil.

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

Hi Robert,
Zaterdag staat de auto op de brug ik zal wat foto's maken om te kijken wat er allemaal (niet?) onder zit.
Feit is dat de auto zeer goed rijd met goede sportieve wegligging en na de chip tuning lekker fel in de hoge toeren, vanaf 4000 toeren tot 6000 gaat het pas echt hard!
Dat zie je wel terug in het gebruikt, 1:11 haal ik amper.. maar wel veel fun :mrgreen:

gr. Max

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: een 100HP erbij

Bericht door exprezzo »

Gelukkig stoor jij je niet aan het verbruik.
Ik ook niet.
Sommige HP rijders wel.maar ik vind dat altijd wel grappig.
Een HP,heb je niet voor de zuinigheid.
Dan moet je er een 1.1 inlepelen... :rofl:
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

De Conti's zijn er opgezet!
Premiumcontact 5 maat 195/50, eerste indruk er is géén rolgeluid meer (groot verschil met Bridgestone) de grip is super (tractie is veel beter) comfort een (klein)beetje, de Conti's maken het beste testresultaat waar, paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

en voor de technici wat foto's van de schijven, remmen, vering en uitlaat, ik denk dat alles origineel is?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de plaatjes hebben een eigen willetje, op z'n kop, gekanteld..

1 van de velgen was trouwens heel erg krom, moet volgende week gericht worden, en ik maar denken dat het een stuiterbakkie is..

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

en de kleine veranderingen, nieuwe koplamp zat er al op met H4 ledlamp alleen dat stadslichtje wilde maar niet lukken, bij Autocomfort 3 type leds geprobeerd met canbus maar allemaal storing! Uiteindelijk maar wel een halogeen erin gedaan die extra wit is dat staat beter. Tevens gelijk de H4 led laten controleren en het lichtbeeld was gelukkig, zoals ik ook wel een beetje verwacht had goed:
Afbeelding

Daarnaast letterlijk als kleine verandering die "hele lange antenne" vervangen door een mooi klein exemplaar, bijkomend voordeel gaat zo door de wasstraat :D :
Afbeelding

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

Vandaag de velg laten richten, dat is toch wel te merken, auto wordt gewoon nog comfortabel!
Ik heb een vraagje over de knipperlichtschakelaar, als deze automatisch uitgaat bij het terugsturen knippert het dimlicht even vrolijk mee, niet helemaal de bedoeling, weten jullie wat dat is, moet de schakelaar vervangen worden?

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: een 100HP erbij

Bericht door Riddick »

Max100 schreef:Vandaag de velg laten richten, dat is toch wel te merken, auto wordt gewoon nog comfortabel!
Ik heb een vraagje over de knipperlichtschakelaar, als deze automatisch uitgaat bij het terugsturen knippert het dimlicht even vrolijk mee, niet helemaal de bedoeling, weten jullie wat dat is, moet de schakelaar vervangen worden?
Dat soort vreemde effecten komt vaak voort uit een versleten schakelaar, als je hem vervang neem een nieuwe, gebruikte exemplaren kunnen de zelfde klachten genereren.

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: een 100HP erbij

Bericht door Max100 »

Riddick schreef:
Max100 schreef:Vandaag de velg laten richten, dat is toch wel te merken, auto wordt gewoon nog comfortabel!
Ik heb een vraagje over de knipperlichtschakelaar, als deze automatisch uitgaat bij het terugsturen knippert het dimlicht even vrolijk mee, niet helemaal de bedoeling, weten jullie wat dat is, moet de schakelaar vervangen worden?
Dat soort vreemde effecten komt vaak voort uit een versleten schakelaar, als je hem vervang neem een nieuwe, gebruikte exemplaren kunnen de zelfde klachten genereren.
Het is inmiddels opgelost door de schakelaar te vervangen, zie andere topic:
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 0&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”