Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Radio vervangen, of niet?

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Radio vervangen, of niet?

Bericht door Robert100HP »

Iets duurder maar kwalitatief mooier en beter.

Grtz Rob

https://www.mbcaraudio.nl/2-din-inbouwf ... panda.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Radio vervangen, of niet?

Bericht door medolino2009 »

NBB-22 schreef:
medolino2009 schreef:Optie zou zijn om Android radio te installeren...

Past perfect in... ik heb dankzij deze radio ook dash camera, acher camera, banden druk meter, dab+ radio en veel meer..

Succes.

Groetjes

Miki

Afbeelding
Dag Miki,

Beetje laat, maar ik heb minstens twee vragen aan je. :?:
1. Het afdekraam ziet er keurig uit. Wil je delen waar je dat vandaan hebt? Ik heb een dubbel-Din 'radio' gekocht in Duitsland, maar het meegeleverde afdekraam lijkt wat groot en het dekt de bestaande bevestigingen aan de zijkant compleet af. :?
2. Als je de 'Big Front' radio (origineel Bosch/Blaupunkt) demonteert, lijkt er niet zoveel te zijn om een nieuw dubbel-Din frame (Universele ACV 2-Din kit) te monteren. ik heb het forum afgestruind, maar er eigenlijk niets over gevonden wat me verder kan helpen. Heb jij een suggestie? Of het antwoord?

Hoor graag van je, (of van een ieder die er iets over te roepen heeft!) :lol:

Groet,
Bert

Hallo, ja, deze radio past zeer goed in een Panda...

1. ) ...hier kan je afdekraam vinden (let wel op dat je verschillende breedte's hebt... dus goed kijken... als je deze link volgt kan je zien hoe je het kan zoeken op aliexpress (onder welke naam)...maar is misschien niet breedte van raam die je zoekt....dus maten goed controleren... is alleen voorbeeld dus):

https://nl.aliexpress.com/item/2-Din-Fa ... 31891e74-0" onclick="window.open(this.href);return false;

2.) Klopt, bevestiging materiaal gaat uit met originele radio... dus je moet wat verzinnen ....

Ik heb bijvoorbeeld kleine "L" profielen die met radio kwamen gebruikt hiervoor... (deze heb ik dan bevestigd aan bevestiging houdertjes van dashboard (op deze houdertjes is originele frame van originele radio bevestigd ))

Zie foto hieronder voor deze L profiel:

Afbeelding


Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
NBB-22
Forumgebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2019 16:06
1e Panda-achtige: 100HP 2010

Re: Radio vervangen, of niet?

Bericht door NBB-22 »

Dankjewel!
(y) (y)
Met Flaporen ;-)

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Radio vervangen, of niet?

Bericht door medolino2009 »

NBB-22 schreef:Dankjewel!
(y) (y)

geen dank

Succes met je inbouw project :D

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Herman456
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:27
Been thanked: 1 time

Re: Radio vervangen, of niet?

Bericht door Herman456 »

medolino2009 schreef: 20 jan 2019 00:40
2cv6 schreef:Ziet er mooi uit, maar koop geen goedkope chineese rommel. Is niet altijd Android hoewel daar wel mee geadverteerd wordt en slechte radio ontvangst.
Nou, ik heb tot nu toe 3 Android radio's uit China besteld, en ze werken gewoon perfect, zeer goed radio ontvangst en super sterk en schoon versterker geluid.

Opletten dat je radio TDA 7850 versterkerchip heeft (4x50 watt), samen met NXP 6686 radio chip (zeer goed ontvangst)

Radio's die bij mij goed werken zijn Dasaita merk met 7 inch scherm (op foto hier boven te zien) , prijs +/- 250 euro (dab+ en TPMS modules moeten apart besteld worden, + 100 euro)

Succes

Groetjes

Miki
Beste Miki,

Jouw foto's spreken me zeer aan over deze autoradio inbouw.

Het volgende: mijn moeder wil auto navigatie, en de telefoon kunnen opnemen. Een android radio lijkt mij een goede oplossing.
Echter: is het slim een autoradio in te bouwen die zelf geschikt is om mobiel te bellen? Dus een Android radio waar je een duplicaat simkaart in moet stoppen. De reden daarvoor is, dat ik vermoed dat anders mijn moeder de Bluetooth op haar mobiele telefoon altijd aan zal laten staan, en aldus klaagt over dat haar mobieltje zo snel leeg is.
Verder vraag ik me af of je heden ten dage nog steeds de Daisita radio aanraad met die goede IC's, of zijn ze inmiddels ingehaald door andere merken/types?

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Radio vervangen, of niet?

Bericht door medolino2009 »

Herman456 schreef: 20 jan 2020 20:36
medolino2009 schreef: 20 jan 2019 00:40
2cv6 schreef:Ziet er mooi uit, maar koop geen goedkope chineese rommel. Is niet altijd Android hoewel daar wel mee geadverteerd wordt en slechte radio ontvangst.
Nou, ik heb tot nu toe 3 Android radio's uit China besteld, en ze werken gewoon perfect, zeer goed radio ontvangst en super sterk en schoon versterker geluid.

Opletten dat je radio TDA 7850 versterkerchip heeft (4x50 watt), samen met NXP 6686 radio chip (zeer goed ontvangst)

Radio's die bij mij goed werken zijn Dasaita merk met 7 inch scherm (op foto hier boven te zien) , prijs +/- 250 euro (dab+ en TPMS modules moeten apart besteld worden, + 100 euro)

Succes

Groetjes

Miki
Beste Miki,

Jouw foto's spreken me zeer aan over deze autoradio inbouw.

Het volgende: mijn moeder wil auto navigatie, en de telefoon kunnen opnemen. Een android radio lijkt mij een goede oplossing.
Echter: is het slim een autoradio in te bouwen die zelf geschikt is om mobiel te bellen? Dus een Android radio waar je een duplicaat simkaart in moet stoppen. De reden daarvoor is, dat ik vermoed dat anders mijn moeder de Bluetooth op haar mobiele telefoon altijd aan zal laten staan, en aldus klaagt over dat haar mobieltje zo snel leeg is.
Verder vraag ik me af of je heden ten dage nog steeds de Daisita radio aanraad met die goede IC's, of zijn ze inmiddels ingehaald door andere merken/types?
hoi hoi, sorry voor late reactie...

radio met ingebouwde sim kaart slot is ook goeie optie natuurlijk... let wel op dat niet alle radios met deze slot kunnen bellen...meestaal zijn deze sim slotjes daar om data sim kaart in te stoppen...

Dasaita is nog steeds (mijn mening) nog steeds beste radios met beste ondersteuning op xda developers


Sucess

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”