Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

Hallo allemaal, ik zal mijn Panda motorisch, exterieur en interieur omzetten van Panda dynamic 1.2 60PK naar Abarth 1.2 70 - +/- 75PK...

Interieur: is nu grijs-blauw, wordt zwart-donker grijs, sport stoelen van een 100HP en stuurwiel van een Panda 312
Exterieur: Achterbumper, voor bumper en alle lijsten van een Panda 100HP, 3de remlicht Abarth
Motorisch: Motor uit 2010 met maar liefst 35 000km op teller wordt geplaatst, chiptuning natuurlijk samen met K&N filter, daarnaast wordt gekeken naar andere nokkenas om paar extra PK's binnen te halen :lol:

Het gaat mij niet om puur kracht hier, anders had ik 1.4 16v erin geplaatst...mij gaat het om gevoel... en die ga ik krijgen door dat ik alle modificaties zelf ga uitvoeren en uiterlijk van auto naar een stoerdere variant om te zetten... Dit is ook weer iets dat niet erg logisch is om te doen...het was goedkoper geweest om een 100HP te vinden...maar dan had ik zelf niets er voor gedaan...en hier gaat het mij om...

Achterbumper (100HP) met alle lijsten is binnen , moet nog gespoten worden, voorbumper (100HP) moet ik nog vinden.... als iemand een heeft, of weet waar ik e'm kan vinden, hoor ik het graag...

Sportstoelen (100HP) zijn binnen, een stoel moet gerepareerd worden, rest is in goede staat
Alle interieur plastieken incl. dashboard (100HP) zijn binnen...

Achterdeur ramen zijn vervangen (naar getint versie 100HP)

Abarth 3de remlicht is eerste exterieur modificatie (naast getinte ramen):
20190407_180307_43D07EC7.jpg

Groetjes

Miki
Laatst gewijzigd door medolino2009 op 31 dec 2023 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

...achterbumper gereed:

20190516_180239_F2E97ECC.jpg
20190516_182212_9B762AEF.jpg
20190516_195423_C6515754.jpg
20190516_195429_DDE30A32.jpg
20190518_120130_3EA63F92.jpg
Laatst gewijzigd door medolino2009 op 31 dec 2023 01:46, 4 keer totaal gewijzigd.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

...trekhaak geplaatst:

20190511_164904.jpg
20190511_170925.jpg
20190512_125015.jpg
20190512_132023.jpg
20190512_132036.jpg
Groetjes

Miki
Laatst gewijzigd door medolino2009 op 01 jan 2024 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

...voor dat bumper geplaatst werd, is stukje rust weggehaald...

20190518_122334.jpg
20190518_123504.jpg
20190518_123939.jpg
Groetjes

Miki
Laatst gewijzigd door medolino2009 op 01 jan 2024 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door bero »

_O_
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door exprezzo »

Dat is mooi werk zo.
Is al lang geleden,dat ik op dit forum,zulke leuke
Aanpassingen heb gezien.
Zit nog een hoop werk aan.
Maar dat lukt jou wel.
👍👍👍
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

exprezzo schreef: 23 mei 2019 16:35 Dat is mooi werk zo.
Is al lang geleden,dat ik op dit forum,zulke leuke
Aanpassingen heb gezien.
Zit nog een hoop werk aan.
Maar dat lukt jou wel.
👍👍👍
Grt exprezzo.
Dank je wel voor ondersteuning :P :)


Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door Robert100HP »

Mooi werk man en zoals Expresso al aangeeft leuk om te volgen. Maar kijk ook eens naar de achteras, als die te " krokant" word komen de schroefveren door de schotels.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door Robert100HP »

Beter is het om een gat van 8 of 10 mm in de veerschotel te boren (zover mogelijk naar achteren) dan blijft er geen water meer instaan. Fiat zelf heeft deze aanpassing later ingezien.

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

Robert100HP schreef: 23 mei 2019 21:33 Beter is het om een gat van 8 of 10 mm in de veerschotel te boren (zover mogelijk naar achteren) dan blijft er geen water meer instaan. Fiat zelf heeft deze aanpassing later ingezien.
is al gedaan :) , maar dank je wel voor meedenken... top.

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

elianmars
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2019 10:11
1e Panda-achtige: 100hp 2007

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door elianmars »

Robert100HP schreef: 23 mei 2019 21:33 Beter is het om een gat van 8 of 10 mm in de veerschotel te boren (zover mogelijk naar achteren) dan blijft er geen water meer instaan. Fiat zelf heeft deze aanpassing later ingezien.
Vanaf wanneer is die aanpassing door Fiat gedaan?

(Ik zal mezelf binnenkort voorstellen, maar ben wel nieuwsgierig of onze 100HP ook kans heeft op roest )

@Miki: goed bezig! Leuk om te zien. En knap dat je het spuitwerk netjes krijgt met een knikkerbus! _O_

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

elianmars schreef: 23 mei 2019 23:45
Robert100HP schreef: 23 mei 2019 21:33 Beter is het om een gat van 8 of 10 mm in de veerschotel te boren (zover mogelijk naar achteren) dan blijft er geen water meer instaan. Fiat zelf heeft deze aanpassing later ingezien.
Vanaf wanneer is die aanpassing door Fiat gedaan?

(Ik zal mezelf binnenkort voorstellen, maar ben wel nieuwsgierig of onze 100HP ook kans heeft op roest )

@Miki: goed bezig! Leuk om te zien. En knap dat je het spuitwerk netjes krijgt met een knikkerbus! _O_
Dank je wel... :yes:
ik ben zeer blij met resultaat.... :D

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door PandaVespa »

Hoe heb je die 3de remlicht voor elkaar? Costummade?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door medolino2009 »

PandaVespa schreef:Hoe heb je die 3de remlicht voor elkaar? Costummade?
hallo, het is 3de remlicht sticker voor fiat 500 abarth

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 169 swap Dynamic naar Abarth

Bericht door Robert100HP »

Vanaf wanneer is die aanpassing door Fiat gedaan?

Nooit bij alle motor varianten van de 169 serie, zeker als de auto verlaagd is kan er tot 1.5 cm water in de schotel blijven staan. Wat ook velen niet weten of vergeten is is het "U " profieltje wat horizontaal door de voorste wielkast loopt.
Achter en ongeveer gelijk met de onderste veerschotel zit dit verstevigingsprofiel , met aan de voorzijde een afwaterings gaatje van 6 mm. Dat gaatje verstopt gemakkelijk, door opspattend vuil. Als dit profieltje ernstig aangetast is door roest is het over en uit voor de Panda.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”