Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Chassisnummer(s) Nuova Panda
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Mooi speurwerk, forum naam veranderen in PandaSherlock. Ik kwam ook ooit een Panda 1.1 tegen uit 2009, waarvan ik dscht dat die maar tot 2004-2005 gemaakt waren.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
@NBB; altijd leuk om te weten toch? en zeker als je al even met de vraag loopt hoe en wat met betrekking tot jouw auto.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Leuk om te zien dat jouw HP als " Fiat Sporting "is geproduceerd, net als alle andere HP's. Als je de auto wat verder uit elkaar haalt kom je die stickers met " Fiat Sporting " op verschillende plaatsen tegen. Nog verwarrender is dat de Sporting nooit als model 169 is geleverd. Terwijl uit originele fabrieks documenten die in het bezit zijn van Guy van der Moerenhout ( Abarth museum België) blijkt dat Fiat wel degelijk Abarth plannen had met de 100HP. Dat de HP een samenraapsel is van Lancia, Alfa en Fiat onderdelen is die nu niet op alle fronten even prettig samen werken is bekend. En een HP een afwijkende body heeft t.o.v. alle andere 169 uitvoeringen incl de 4 x 4. Er zijn o.a aanpassingen gedaan aan de voorste veerkokers, onderzijde A en B stijl, rond de bevestigings punten van het subframe en achteras. De 169A3000 motor is alleen voor de HP en de 500 Sport gebruikt , samen met de 2 assige 6 bak.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Interessant, vertel eens wat meer over welke Alfa en Lancia onderdelen er zijn gebruikt?
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
... en op die mooie dag in mei 2010 werden er naast die "Sporting" blijkbaar dus ook nog 3 1.1's geproduceerd...
5 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
6 VAN 1.3 DPF F4-L1 ACTIVE 5P GS 5M-I/CE
7 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
8 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
9 2V 1.2 BZ E5 L2 DYNAMIC GS 5M I/CE
0 2V 1.4 16V L11-SPORTING 5P GS 6M I
En wat die 1.4 16V motor met 6-bak betreft, die volgens jou enkel voor de HP en de 500 sporting geproduceerd werd, is dat dezelfde als in mijn 500L (2018) zit?
In België is dat de standaard motor met 6-bak voor de 500L en Tipo... (heeft daar "slechts" 95pk en 127Nm)
5 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
6 VAN 1.3 DPF F4-L1 ACTIVE 5P GS 5M-I/CE
7 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
8 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
9 2V 1.2 BZ E5 L2 DYNAMIC GS 5M I/CE
0 2V 1.4 16V L11-SPORTING 5P GS 6M I
En wat die 1.4 16V motor met 6-bak betreft, die volgens jou enkel voor de HP en de 500 sporting geproduceerd werd, is dat dezelfde als in mijn 500L (2018) zit?
In België is dat de standaard motor met 6-bak voor de 500L en Tipo... (heeft daar "slechts" 95pk en 127Nm)
- NBB-22
- Forumgebruiker
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 02 mar 2019 16:06
- 1e Panda-achtige: 100HP 2010
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
@Panda 500Panda 500 schreef: ↑01 mei 2019 11:23 ... en op die mooie dag in mei 2010 werden er naast die "Sporting" blijkbaar dus ook nog 3 1.1's geproduceerd...
5 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
6 VAN 1.3 DPF F4-L1 ACTIVE 5P GS 5M-I/CE
7 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
8 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
9 2V 1.2 BZ E5 L2 DYNAMIC GS 5M I/CE
0 2V 1.4 16V L11-SPORTING 5P GS 6M I
En wat die 1.4 16V motor met 6-bak betreft, die volgens jou enkel voor de HP en de 500 sporting geproduceerd werd, is dat dezelfde als in mijn 500L (2018) zit?
In België is dat de standaard motor met 6-bak voor de 500L en Tipo... (heeft daar "slechts" 95pk en 127Nm)
Waarschijnlijk zijn er die dag geen 3 maar mogelijk 10-tallen 1.1's geproduceerd.
Ben ook begonnen met de 1330!! geproduceerde panda's die dag...
En deel II van jouw vraag over de 1.4 16V met 6-bak, daar heb ik onvoldoende kennis van.
Ik heb daar ook niets over geroepen.
Mogelijk kan @robert100HP daar meer mee...
Met Flaporen
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Begrijp ik. Ik had die 3 maar uit jouw voorbeeldlijstje geteld natuurlijk, en niet uit de complete lijst van 1330! Maar ik vermeldde het omdat Bero blijkbaar verrast was een 1.1 van 2009 aan te treffen.
Benieuwd wat Robert over de 1.4 motoren weet. De 100HP lijkt me iets anders getuned, hoewel dus weinig verschil op papier: 100HP ipv 95 en iets over de 130 Nm ipv 127... Natuurlijk heeft de 500L een zwaardere kast mee te sleuren, en ik vind het koppel echt wel aan de lage kant daarvoor! Temeer dat het max pas bereikt wordt over de 4000rpm, iets wat je met een "rustige familiewagen" normaal niet bereikt... Ik wou echter een weinig "gecompliceerde" motor (zonder turbo), en een goedkope, maar heb er nu toch wel wat spijt van... De Turbo zet zowat het dubbele koppel neer (250Nm), en heeft al meer dan de atmosferische vanaf lage toeren, en ook nog eens 120 Pk...
Op zich geen probleem qua rijden, enkel bij accelereren en zeker bij inhalen in 5de of 6de! Maar ja, ik zal hem zo maar "verslijten" denk ik...
P.S. Dit was inderdaad niet van jou maar van Robert! Gewone vraag hoor Robert, omdat jij daar veel van weet!! Geen "aanval" of zo!!! Sorry als het verkeerd overkwam!
Benieuwd wat Robert over de 1.4 motoren weet. De 100HP lijkt me iets anders getuned, hoewel dus weinig verschil op papier: 100HP ipv 95 en iets over de 130 Nm ipv 127... Natuurlijk heeft de 500L een zwaardere kast mee te sleuren, en ik vind het koppel echt wel aan de lage kant daarvoor! Temeer dat het max pas bereikt wordt over de 4000rpm, iets wat je met een "rustige familiewagen" normaal niet bereikt... Ik wou echter een weinig "gecompliceerde" motor (zonder turbo), en een goedkope, maar heb er nu toch wel wat spijt van... De Turbo zet zowat het dubbele koppel neer (250Nm), en heeft al meer dan de atmosferische vanaf lage toeren, en ook nog eens 120 Pk...
Op zich geen probleem qua rijden, enkel bij accelereren en zeker bij inhalen in 5de of 6de! Maar ja, ik zal hem zo maar "verslijten" denk ik...
P.S. Dit was inderdaad niet van jou maar van Robert! Gewone vraag hoor Robert, omdat jij daar veel van weet!! Geen "aanval" of zo!!! Sorry als het verkeerd overkwam!
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Schokbrekers, achterveren, de lagerhuizen voor en achter deelt de HP met de Mito en Delta. Versnellingsbak zit ook in de Punto T jet en kan meer koppel aan dan een standaard HP levert. Het onderblok van de 1.4 ( feitelijk een Super Fire motor) is een op een gelijk aan dat van bijna alle Abarth uitvoeringen. Alleen bij de 180 pk uitvoeringen past men zuigerbodem koeling toe.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
.......versnellingsbak....Robert100HP schreef: ↑01 mei 2019 21:14 Bij de 500 is een compactere 3 assige versnellings gemonteerd.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Vergeten; de remschijven en remklauwen V/A.Robert100HP schreef: ↑01 mei 2019 21:24Schokbrekers, achterveren, de lagerhuizen voor en achter deelt de HP met de Mito en Delta. Versnellingsbak zit ook in de Punto T jet en kan meer koppel aan dan een standaard HP levert. Het onderblok van de 1.4 ( feitelijk een Super Fire motor) is een op een gelijk aan dat van bijna alle Abarth uitvoeringen. Alleen bij de 180 pk uitvoeringen past men zuigerbodem koeling toe.
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
Wat je reactie op de 500 betreft, bedoel je daar de "gewone" 500 mee (op Panda bodem)of de "L", die ik dus heb?
En met 3-assige bak voor de 500 (sporting?), is dat een TCT, en een 2-assige een "klassieke" bak? (met dus pimaire en secundaire as)
Ik kan mijn motortype nu even niet bekijken want de wagen is in de garage wegens herspuiten achterklep na gebroken achterruit (stormschade). Ik doe het asap.
Want dàt was eigenlijk mijn hoofdvraag: of de 500 "L" dezelfde motor (en bak) heeft dan een Panda 100HP...
En met 3-assige bak voor de 500 (sporting?), is dat een TCT, en een 2-assige een "klassieke" bak? (met dus pimaire en secundaire as)
Ik kan mijn motortype nu even niet bekijken want de wagen is in de garage wegens herspuiten achterklep na gebroken achterruit (stormschade). Ik doe het asap.
Want dàt was eigenlijk mijn hoofdvraag: of de 500 "L" dezelfde motor (en bak) heeft dan een Panda 100HP...
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda
@Robert: ik heb (na lang zoeken) de vergelijking tussen "onze" motoren kunnen vinden. Via de link kom je er hopelijk ook bij.
https://www.automobile-catalog.com/auta_cmpower.php
Ze blijken dus bijna gelijk te zijn, afgezien van de tijdsevolutie en de aanpassing van euro 4 tot euro 6 inmiddels, die wat verlies met zich meebrengt... ;-( (Ook ben ik niet echt zeker van de versnellingsbak verhouding(en).)
En in de zwaardere 500L heeft ie het dus een pak lastiger om gezwind vooruit te komen!
Oops! De link werkte aanvankelijk wél maar blijkt nu gewoon naar de startpagina te verwijzen... Sorry! Je kunt dus eventueel de auto-types zélf ingeven en vergelijken, maar dat is niet op één minuutje gedaan... Op zich blijf ik het een interessante site vinden!
https://www.automobile-catalog.com/auta_cmpower.php
Ze blijken dus bijna gelijk te zijn, afgezien van de tijdsevolutie en de aanpassing van euro 4 tot euro 6 inmiddels, die wat verlies met zich meebrengt... ;-( (Ook ben ik niet echt zeker van de versnellingsbak verhouding(en).)
En in de zwaardere 500L heeft ie het dus een pak lastiger om gezwind vooruit te komen!
Oops! De link werkte aanvankelijk wél maar blijkt nu gewoon naar de startpagina te verwijzen... Sorry! Je kunt dus eventueel de auto-types zélf ingeven en vergelijken, maar dat is niet op één minuutje gedaan... Op zich blijf ik het een interessante site vinden!