Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Plaatwerk 169

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Misty
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:50
1e Panda-achtige: 1.2 2004
Locatie: Betuwe

Plaatwerk 169

Bericht door Misty »

Goedemorgen,

Op dit moment in het bezit van een Panda 1.2 van 2004, nu een andere op het oog van 2011 met schade. Heel aantrekkelijk als je vriend schadehersteller is _O_
Nu mij vraag is het plaatwerk hetzelfde bij deze modellen en de koplampen/grill?

Mijn panda van 2004 is een super ding en rijd fantastisch echter nu meer dan 2 ton gelopen en word tijd voor een andere. Verkopen zal niet veel zin hebben en dus willen we deze plaatwerk delen gebruiken voor het model uit 2011.
Alvast bedankt voor jullie reactie's. En mocht er interesse zijn in onderdelen dan hoor ik dat ook graag.

Groeten Joyce
Afbeelding

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Plaatwerk 169

Bericht door PandaVespa »

Is een auto afgeschreven bij 2 ton? Zal ik de mijne maar brengen naar de pers......., zonde zeg.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Plaatwerk 169

Bericht door sjirafje »

Lijkt me dat het plaatwerk over het algemeen hetzelfde is zolang beide geen 4x4, 100hp, bi-fuel etc zijn. Overigens moet die 2011 wat betreft prijs/kmstand/opties wel heel interessant zijn, dezelfde kleur hebben en alleen maar schroefschade hebben wil een dergelijke exercitie in mijn ogen interessant zijn. Het is waarschijnlijk heel veel werk en zoveel is een 2011 nou ook weer niet waard. Als de boel na reparatie ook nog eens gespoten moet worden...
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Plaatwerk 169

Bericht door Erik 319 »

Ik denk dat je bij verkoop misschien 1000 euro vangt dus met de prijzen van plaatwerk rekening houdend zou ik het ding niet slopen. Zo duur is plaatwerk nou ook weer niet.

@sjirafje: voor een schadehersteller kost spuiten alleen een potje verf denk ik zo.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Plaatwerk 169

Bericht door sjirafje »

erguly schreef: 25 mei 2019 18:57 Ik denk dat je bij verkoop misschien 1000 euro vangt dus met de prijzen van plaatwerk rekening houdend zou ik het ding niet slopen. Zo duur is plaatwerk nou ook weer niet.

@sjirafje: voor een schadehersteller kost spuiten alleen een potje verf denk ik zo.
Klopt wanneer je de uren niet hoeft te tellen. En als hij eigen baas is kan er waarschijnlijk ook onbeperkt gebruik gemaakt kunnen worden van de spuitcabine en de overige materialen.

Maar dan nog denk ik dat het heel veel moeite is die vrij weinig oplevert. Tenzij je van plan bent om nog vele jaren met die herstelde schade auto te doen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Plaatwerk 169

Bericht door PandaVespa »

Veel mensen snappen niet waarom spuitwerk zo duur is. Het is toch alleen wat verf? Klopt, maar voordat verf erop kan, dient er nog een hoop voorwerk gedaan te worden. Schuren, deukjes wegwerken, goed schoonmaken, afplakken, (de)monteren etc. Dat kost veel tijd, tenminste als het goed gebeurt. En die tijd kost geld. En dat voorwerk zou ik door professionals overlaten, voor mooi eindresultaat.
Mocht je geen kaas gegeten van spuiten hebben, hou het maar bij (de)monteren v/d onderdelen en laat de spuiter rest maar doen. Het is zijn dagelijkse werk en weet waar de vuilkuilen zitten.

Plaatwerk herstel cq spuiten is duurste van hele auto. Bij meeste oudere auto’s zie je niks meer van terug die investering voor de restwaarde.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Plaatwerk 169

Bericht door bero »

Mensen, tot nu toe nog maar 1 serieus antwoord op de vraag van Misty gezien.
Zullen we de discussie gewoon stoppen, en terug gaan naar de vraag (of het nou wel of niet lonend is in jullie ogen)..

Zoals sjirafje al zei, zolang het geen speciale uitvoering is (ook geen diesel trouwens), is het plaatwerk 1 op 1.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Misty
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:50
1e Panda-achtige: 1.2 2004
Locatie: Betuwe

Re: Plaatwerk 169

Bericht door Misty »

Thnx voor jullie reactie's of het plaatwerk overnemen nou wel of niet veel oplevert... Deze verkopen haalt weinig uit, laat hem nog wel even voorkeuren maar met 2 ton op de teller brengt hij niet veel meer op. De schade auto waar het om ging is inmiddels verkocht maar er staat nu een perfecte ;-)

Online zoeken op plaatwerk leverde me wisselende de resultaten op het artikel nummer van bv een voorscherm was vaak niet hetzelfde bij een bj 2004 en 2011.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rustigrijder
Forumgebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:16
1e Panda-achtige: 169 2005

Re: Plaatwerk 169

Bericht door rustigrijder »

Pandas bezitten een lage nieuwprijs wat ze gebruikt ook betrekkelijk voordelig maakt. Een vijftien jaar oude auto (of ouder) blijven rijden is zinnig zolang een grote hoeveelheid reserveonderdelen bestaat, gemakkelijk te bemachtigen en bovendien betaalbaar. Pandaonderdelen vind je vanaf een tientje (spiegel) tot 250,- (motor) bij demontagebedrijven in het hele land, het aanbod van onderdelen overstijgt de vraag zelfs. De techniek vormt geen beletsel om drie ton te rijden met de Panda zolang je maar onderhoud pleegt.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”