Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

FCA's eerste PHEV-motor

Hier staan nieuwsberichten van 3 maanden en ouder.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

FCA's eerste PHEV-motor

Bericht door kees5 »

vertaald met google uit het Italiaans

Afbeelding

In Europa debuteert de eerste PHEV-motor van de FCA-groep. Deze motoren garanderen een lage milieu-impact en respect voor de stedelijke omgeving dankzij een bereik van ongeveer 50 kilometer en de afwezigheid van CO2-uitstoot in volledig elektrische modus. De eerste PHEV-motor van de FCA combineert een 1,3-liter GSE-turbobenzinemotor met een elektromotor die tussen de achterwielen wordt geplaatst en wordt aangedreven door een set oplaadbare batterijen tijdens het rijden of via een extern stopcontact: thuis, via een stopcontact, met behulp van de efficiënte Wallbox of een openbaar oplaadpunt. De oplaadtijden kunnen variëren van anderhalf tot drie uur, afhankelijk van het type stopcontact.

De combinatie van verbrandingsmotor / elektromotor garandeert buitengewone prestaties en rijplezier. Een voorbeeld is de Renegade, waarbij de versnelling van 0 tot 100 km / u in ongeveer zeven seconden optreedt, de CO2-uitstoot minder is dan 50 g / km (NEDC2) en de maximale snelheid in de modus alleen elektrisch is 130 km / h. Het gecombineerde vermogen ligt tussen 190 en 240 pk, afhankelijk van de versie.

De nieuwe hybride technologie verbetert de prestaties verder dankzij het hogere koppel dat wordt geboden door de combinatie van de twee aandrijfsystemen. Bovendien kunt u de nieuwe integrale elektrische aandrijftechnologie gebruiken, de tractie op de achteras wordt niet verzorgd door een transmissieas, maar door de speciale elektromotor. Dit maakt het mogelijk om de twee assen vrij te geven en het geleverde koppel onafhankelijk en beter te beheren dan met een mechanisch systeem.

De PHEV-motor is uitgerust met een selector waarmee de bestuurder tussen de volgende rijmodi kan kiezen:

. Hybride: de modus die het vermogen optimaliseert om het brandstofverbruik te minimaliseren. Interne verbrandingsmotor en elektromotor werken samen volgens het type wegdek, met fasen van energieterugwinning tijdens het remmen
. eSave: de verbrandingsmotor kan de accu tijdens het rijden opgeladen houden of opladen.
. Elektrisch: volledig elektrische modus die een volledig elektrisch bereik van ongeveer 50 kilometer mogelijk maakt.

Firefly turbo-, natuurlijk afgezogen en hybride motoren worden vanaf 2020 in Termoli (Campobasso) geproduceerd.

Bron@Passione Auto Italiane

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwsarchief”