Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Achterlicht unit probleem

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda_Power
Forumgebruiker
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 aug 2007 15:51
1e Panda-achtige: Panda 1.1 2002.
Locatie: Noord-Holland

Achterlicht unit probleem

Bericht door Panda_Power »

Hi !

Onze Panda 1.2 uit 2011 heeft een probleempje,
Knipperlicht rechts achter was stuk, deze vervangen maar nu knippert deze heel zacht en het achterlicht/remlicht knippert gezellig mee.
Nu heeft de stekker die vanuit de auto op de lichtunit geklikt wordt in het midden waar de zwarte draad op zit een wat 'verbrandde look' .

Moet ik nu een nieuwe lichtunit plus lampenhouder monteren of zou de stekker stuk zijn. Het is wel zo als ik een beetje friemel aan de stekker wel alles het doet zoals het hoort, maar monteer ik alles weer zoals het hoort dan knippert alles mee met het knipperlicht.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Achterlicht unit probleem

Bericht door Erik 319 »

Dat is dus een slechte massaverbinding.
Leg even een extra massadraad aan of pak hem van het andere achterlicht erbij en het werkt vast weer.
312=500 319=Panda.

PandaV6
Forumgebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 apr 2016 20:18
1e Panda-achtige: Edition Cool 2010
Locatie: Apeldoorn

Re: Achterlicht unit probleem

Bericht door PandaV6 »

Heb het ook gehad bij de Panda van mijn vrouw. Heb de stekker uit elkaar gehaald en de aansluitingen wat naar elkaar toe gedrukt. Stekker weer aangesloten en probleem opgelost. Hopelijk helpt het jou ook.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Achterlicht unit probleem

Bericht door sjirafje »

Controleer ook op eventueel aanwezige aanslag in de stekker. Een borrelprikker/tandenstoker kan helpen om aanslag te verwijderen evenals contactspray.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Joe M
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:12
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2010

Re: Achterlicht unit probleem

Bericht door Joe M »

Heb ik ook sinds begin deze week, schijnt een Panda euvel te zijn welke voorkomt begin mei :rofl: . Morgen de unit lostrekken..

Joe M
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:12
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2010

Re: Achterlicht unit probleem

Bericht door Joe M »

Gisteren mijn unit gedemonteerd. De stekker was niet gecorrodeerd oid. Wat er wel aan de hand was, was dat de contacten niet meer strak zaten om de contacten van de koplampunit. Deze worden in de loop van de tijd ruim, ze verliezen hun verende werking zeker als ze een paar keer losgetrokken zijn (wat bij mij het geval was). Even terug buigen met een dunne schroevendraaier en klaar is Kees.

P169
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2021 11:16
1e Panda-achtige: 196 2004

Re: Achterlicht unit probleem

Bericht door P169 »

PandaV6 schreef: 12 mei 2020 20:43 Heb het ook gehad bij de Panda van mijn vrouw. Heb de stekker uit elkaar gehaald en de aansluitingen wat naar elkaar toe gedrukt. Stekker weer aangesloten en probleem opgelost. Hopelijk helpt het jou ook.
Heeft u echt de stekker uit elkaar gehaald? Bij mij kan ik, als ik in de stekker kijk, zien dat een aansluiting verbogen is. Het zit zo verbogen dat ik het niet goed krijg. Nu vraag ik mij af, kan de stekker uit elkaar? En hoe? Of kan ik eenvoudig de stekker vervangen door zo'n zelfde?

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”