Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Help met Panda kopen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door PandaVespa »

Micha D. schreef: 04 jun 2020 22:19 .......... een prima auto kopen waar je gerust een of twee jaar mee kunt rijden zonder veel kosten.
Dat had zeker wel gekund met de zwarte met die insteek. Alleen ik wil er langer mee doorrijden, getuige dat deze al 7 jaar in bezit is. Tijd gaat hard.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door mk1992 »

PandaVespa schreef: 04 jun 2020 18:04 Hou rekening mee dat je het aanschafbedrag nog een keer mag uitgeven aan achterstallig onderhoud.

De 141 Panda’s zijn nu bijna minstens 20 jaar oud, dus vanuit gaan dat er weinig aan mankeert is naïef denken.

Roest kan een serieus probleem zijn, is per auto verschillend hoe ermee omgegaan is in verleden. Goed lassen uitbesteden kost wel wat..........
En jij verwacht dat SamRav nu nog terugkeert?
Ik ben absoluut niet degene voor aankoopadvies, van de 3 auto's die ik in 10 jaar kocht was het 3x de eerste die ik bekeek :mrgreen:

Of ik heb gewoon kijk op een goede auto 8*)
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Help met Panda kopen

Bericht door Pinda1000 »

Dus je moet een Panda kopen voor 150 euro en dan ben je voor 300 euro klaar..... :P

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door Erik 319 »

Mijn 141 kocht ik voor 200.
En inderdaad. 200 euro verder zat er apk op.😂
Dus niet te duur kopen.
Een Panda van 1350 euro is echt niet altijd beter dan eentje die de helft kost. En onderdelen kosten bijna niks.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door mk1992 »

Het ligt er ook maar aan wat je zoekt. Zie je jezelf motorisch makkelijk wel wat oplossen, pak dan je prijsvoordeel.

Heb je echt geen zin in laswerk en slapeloze nachten van roest, dan kan een meerprijs in zekere mate het wel waard zijn.

Zie de prijzen wel veel stijgen de laatste tijd, de karretjes voor onder de €750 zijn toch wel weg (bij de particulieren dan), men gaat eerder richting de 2000 lijkt het. Dan mag het ook wel een auto zijn die rijklaar is en de zomer doorkomt zonder issues.
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door Micha D. »

Ik heb twee maanden terug met veel geluk een Panda 45 uit 1984 kunnen kopen, 63k originele kilometers gehele historie bekend en een zeer unieke versie, voor slechts 850 euro. Ik heb alleen preventief de olie + filter en luchtfilter gewisseld (35 euro), bougies wilde ik ik doen maar die waren nog zo goed dat ik dat zonde vond.

Vanmorgen met vlag en wimpel zonder op of aanmerkingen door de APK gegaan, de keurmeester vond het ongelooflijk hoe origineel en goed de auto was.

Moraal van het verhaal, je kunt onder de 1000 euro een prima auto kopen zonder dat je meteen het dubbele hoeft uit te geven aan onderhoud.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door PandaVespa »

Micha D. schreef: 08 jun 2020 13:58Moraal van het verhaal, je kunt onder de 1000 euro een prima auto kopen zonder dat je meteen het dubbele hoeft uit te geven aan onderhoud.
Als je 1 a 2 jaar mee wil rondhobbelen, kan het idd jah.
Micha D. schreef: 07 jun 2020 22:53Plan de campagne is nu toch echt een motorrevisie.

Ik probeer het ook behapbaar te houden, maar wil het wel graag goed doen. Toch wel weer een aanslag op het studenten-budget, maar dat is het risico van een auto-hobby.
Hoelang heb je deze auto nu? Volgens mij rij er niet veel km's mee toch? Als je de auto langer wilt houden, mag je wel wat meer erachteraan gooien dan slechts €35,- wat je zelf schrijft.
Als je 2 mnd terug die auto niet had gekocht, had je meer budget gehad om je eigen 45 weer te repareren.

En je vergeet een ding, ik rij 40.000km per jaar in dat koekblikje. Dan moet de auto goed zijn, anders wordt ANWB of ADAC (kom vaak in Duitsland) op gegeven moment wel beetje flauw van.

Laat ik een andere vraag stellen, denk jij met die net gekochte Panda naar Italië te rijden (en terug) zonder dat er pech komt, die je wellicht voorkomen had kunnen worden?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door 4RN01D »

Ok... laten we even lief doen...

Ontopic:

Leuk dat je een Panda zoekt! Van harte welkom alvast! Omdat je niet de enige bent, heb ik een tijd geleden met input van een aantal andere leden een document opgezet waarin het meeste wel zou moeten staan, met betrekking tot de aankoop van een Panda en waar je dan op moet letten:

https://drive.google.com/file/d/1WirBfZ ... EloTw/view

Happy hunting!
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Help met Panda kopen

Bericht door Micha D. »

PandaVespa schreef: 09 jun 2020 09:55
Micha D. schreef: 08 jun 2020 13:58Moraal van het verhaal, je kunt onder de 1000 euro een prima auto kopen zonder dat je meteen het dubbele hoeft uit te geven aan onderhoud.
Als je 1 a 2 jaar mee wil rondhobbelen, kan het idd jah.
Dit is dus gewoon NIET waar! Dat het jou nooit gelukt is om een goede, degelijke auto te kopen voor dat bedrag is jouw probleem, maar STOP met dat reflecteren op anderen. Zo heb ik een aantal jaar terug van Niels een hele nette Panda 900 overgenomen voor een 400 euro, daar heb ik enkel een beurtje voor gedaan en een paar wintermaanden in gereden, toen heb ik hem verkocht aan een vriend van me voor ongeveer hetzelfde bedrag en hij rijdt er al twee jaar zonder enig probleem in, is ermee naar Oost-Europa geweest, en nog een keer naar Berlijn. Allemaal zonder problemen en die auto kan nog heel lang mee, omdat er gewoon NIETS mis mee is. Nogmaals, dat het jou schijnbaar nooit gelukt is is jouw probleem en niet het probleem van anderen, dus om mensen daar bang mee te maken is echt heel onnodig.

PandaVespa schreef: 09 jun 2020 09:55
Micha D. schreef: 07 jun 2020 22:53Plan de campagne is nu toch echt een motorrevisie.

Ik probeer het ook behapbaar te houden, maar wil het wel graag goed doen. Toch wel weer een aanslag op het studenten-budget, maar dat is het risico van een auto-hobby.
Hoelang heb je deze auto nu? Volgens mij rij er niet veel km's mee toch? Als je de auto langer wilt houden, mag je wel wat meer erachteraan gooien dan slechts €35,- wat je zelf schrijft.
Als je 2 mnd terug die auto niet had gekocht, had je meer budget gehad om je eigen 45 weer te repareren.
Hier wordt het echt pijnlijk duidelijk dat enige vorm van sociale normen jou totaal vreemd zijn.
1. Jij hebt totaal NIET te oordelen over mijn persoonlijke keuzes en je hebt al helemaal het recht niet die te veroordelen op een openbaar forum.
2. Jij kent mijn situatie niet, dus doe niet alsof je die kent.
3. Het gaat je geen fluit aan of ik een auto lang heb of niet, of ik veel kilometers rij of niet, het is totaal irrelevant voor dit topic, dat gaat namelijk niet over die auto. Daarnaast is dat een auto van 35 jaar oud, daar kun je wel eens iets aan verwachten en een motorrevisie is daar een van.
4. Wat praat je nou over die andere Panda die ik heb gekocht? Jij hebt die auto nog nooit van dichtbij gezien, je kent de auto niet, je kent de geschiedenis en het onderhoud niet, dus praat niet alsof je ook maar enige kennis hebt van die auto en alsof je kunt voorspellen wat die auto nodig heeft.
PandaVespa schreef: 09 jun 2020 09:55 En je vergeet een ding, ik rij 40.000km per jaar in dat koekblikje. Dan moet de auto goed zijn, anders wordt ANWB of ADAC (kom vaak in Duitsland) op gegeven moment wel beetje flauw van.

Laat ik een andere vraag stellen, denk jij met die net gekochte Panda naar Italië te rijden (en terug) zonder dat er pech komt, die je wellicht voorkomen had kunnen worden?
Het is echt totaal jouw probleem dat jij 40.000km per jaar rijdt, daar gaat dit topic niet over en niemand heeft het daar over. Het gaat om een auto kopen voor een lage prijs en dat kan prima zonder dat je daar veel geld in hoeft te investeren. Nogmaals, dat het jou niet lukt is jouw probleem, reflecteer dat niet op anderen.

Ik durf zonder problemen met die Panda naar Italië te rijden, ik weet in ieder geval zeker dat ik hem wel op vier wielen kan houden.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Help met Panda kopen

Bericht door michiel van g. »

Opmerking moderator

Bij deze topic gesloten. Op verzoek van topic starter mag het weer open.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gesloten

Terug naar “Algemeen/Discussie”