Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Seat Panda 35 Emelba Chato

Alles met betrekking tot de Oerpanda

Moderator: michiel van g.

Gebruikersavatar
Niels9966
Moderator
Berichten: 803
Lid geworden op: 10 apr 2016 22:24
1e Panda-achtige: Marbella Jeans 1991
2e Panda-achtige: Terra Kombi Diesel '95
3e Panda-achtige: Terra Van 1990
4e Panda-achtige: 34 1985
Facebook: https://m.facebook.com/niels.provoost.3?__xt_
Locatie: Noord-Holland
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door Niels9966 »

En toen was het opeens alweer juli 2021. Ik krijg een berichtje van Paul; hoe is jou intresse in een Chato? Die vraag had ik niet aan zien komen. Tsja, die intresse is vrij groot, aanzien ik naast de panda ook een voorliefde heb voor bestellers... En zo reis ik af naar onze zuiderburen, om het er onder het genot van een bakkie thee eens over te hebben, en uiteraard de auto nog eens te bekijken. We komen tot een overeenkomst, en na mijn vakantie zal de Chato naar het noorden verhuizen. En zo verhuist de Chato op donderdag 12 augustus 2021 naar het noorden van Nederland.

En wat zijn je plannen er mee zullen jullie denken? Daar ben ik zelf ook nog niet helemaal uit. Paul is al begonnen met het opknappen van de onderkant van de auto. De gehele ophanging, remmenrij etc is al vervangen. Het eerste wat ik wil doen is de Chato op kenteken zetten. Hiervoor zal hij langs de RDW moeten, en waarschijnlijk is er nog wat werk voor nodig om de auto daar klaar voor te krijgen.

Wat ik er daarna wil doen? Dat weet ik nog niet. Sowieso zal mijn wagenpark eerst in moeten krimpen, aangezien ik nu soms de bomen al lastig door het bos kan zien. Daar komt nog bij dat ik momenteel ook gedeeltelijk mantelzorger ben voor mijn ongeneeselijk zieke opa van 88, dus daardoor gaat het allemaal ook niet erg vlot. Verwacht dus geen updates binnen korte tijd ;)

De Terra's houden hem voorlopig gezelschap! :)
als er iets word gedaan hou ik jullie zeker op de hoogte via dit topic!
Bijlagen
20210812_140644.jpg
20210812_163205.jpg
20210812_164247.jpg
Seat Marbella L, GL, GLX, Jeans, Fun
Seat Terra 1.4D Kombi, 0.9B, 0.9B, 1.4D VAN
3x Fiat Panda 34 '85
Seat Panda Emelba Chato
Seat Panda Pandita

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door michiel van g. »

gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Niels! Ik ben erg benieuwd.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door Paul4x4 »

veel plezier ermee!

voor de kentekenkeuring is hij klaar!
hij hoeft alleen op eigen kracht naar binnen te kunnen rijden.

hij rijdt, hij remt, alle verlichting doet het en de koplampen zijn afgesteld
voor de apk kies jij daarna zelf je garage
je kan ook een voorkeuring laten doen. geen keuring, maar je krijgt wel te horen wat er mankeert
je zou hem gewoon ook voor de leeuwen kunnen werpen. hij zou zomaar ineens door de apk kunnen komen...

Gebruikersavatar
louis
Clublid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
1e Panda-achtige: 45 1980
Locatie: Malden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door louis »

Ik zou idd eerst de online afspraak maken voor de importkeuring.
Bij het maken van de afspraak kun je een eendagskenteken aanvragen. Deze is gratis en hiermee mag je op de dag van de keuring gewoon met de Chato naar de RDW rijden.

Mocht er onverhoops is tussenkomen, kun je altijd nog 24 uur voor de afspraak afzeggen, zonder kosten.

APK zou ik - net als Paul aangeeft - elders doen. Maar dat kan later.

Heel veel succes en plezier met de Chato!!!
gr,
Louis

Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie

Fortu
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2023 23:57
1e Panda-achtige: Marbella Jeans
Been thanked: 1 time

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door Fortu »

Niels9966 schreef: 14 aug 2021 22:52 En toen was het opeens alweer juli 2021. Ik krijg een berichtje van Paul; hoe is jou intresse in een Chato? Die vraag had ik niet aan zien komen. Tsja, die intresse is vrij groot, aanzien ik naast de panda ook een voorliefde heb voor bestellers... En zo reis ik af naar onze zuiderburen, om het er onder het genot van een bakkie thee eens over te hebben, en uiteraard de auto nog eens te bekijken. We komen tot een overeenkomst, en na mijn vakantie zal de Chato naar het noorden verhuizen. En zo verhuist de Chato op donderdag 12 augustus 2021 naar het noorden van Nederland.

En wat zijn je plannen er mee zullen jullie denken? Daar ben ik zelf ook nog niet helemaal uit. Paul is al begonnen met het opknappen van de onderkant van de auto. De gehele ophanging, remmenrij etc is al vervangen. Het eerste wat ik wil doen is de Chato op kenteken zetten. Hiervoor zal hij langs de RDW moeten, en waarschijnlijk is er nog wat werk voor nodig om de auto daar klaar voor te krijgen.

Wat ik er daarna wil doen? Dat weet ik nog niet. Sowieso zal mijn wagenpark eerst in moeten krimpen, aangezien ik nu soms de bomen al lastig door het bos kan zien. Daar komt nog bij dat ik momenteel ook gedeeltelijk mantelzorger ben voor mijn ongeneeselijk zieke opa van 88, dus daardoor gaat het allemaal ook niet erg vlot. Verwacht dus geen updates binnen korte tijd ;)

De Terra's houden hem voorlopig gezelschap! :)
als er iets word gedaan hou ik jullie zeker op de hoogte via dit topic!
Hallo goedemiddag hoe gaat het

Ik werk aan een boek over de SEAT Panda en zijn afgeleiden: SEAT Trans, SEAT Marbella, SEAT Terra, EMELBA Pandita, EMELBA Chato en EMELBA 903.

Het zou me een genoegen zijn als u meewerkt aan het verstrekken van foto's van de EMELBA Chato.

Ik ben op zoek naar beelden zowel van buiten (voorhoek, achterhoek en zijkant), als van binnen: volledig dashboard vanaf de achterbank, achterbank, details van vezelelementen...

Ik zou ook graag wat foto's willen met de Chato naast een Panda (liefst SEAT), om maten te vergelijken.

libro.panda@hotmail.com

Dank u voor uw aandacht, die naar behoren in het boek zou worden vermeld, en vriendelijke groeten.

Gebruikersavatar
Pandavriend
Clublid
Berichten: 267
Lid geworden op: 17 dec 2021 15:44
1e Panda-achtige: Fiat Panda 12 Edizione Cool Onyx Black
2e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 Launge Mediterraneo Blu
Facebook: https://www.facebook.com/groups/1120925748690
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Has thanked: 56 times
Been thanked: 42 times

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door Pandavriend »

Leuk topic van een bijzonder model.
Groet Eric

Ik ben blij dat ik ook ben "besmet" met het Panda virus.

Voorsteltopic, review van onze Panda
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=3&t=22869
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... unge-2017/

Gebruikersavatar
Niels9966
Moderator
Berichten: 803
Lid geworden op: 10 apr 2016 22:24
1e Panda-achtige: Marbella Jeans 1991
2e Panda-achtige: Terra Kombi Diesel '95
3e Panda-achtige: Terra Van 1990
4e Panda-achtige: 34 1985
Facebook: https://m.facebook.com/niels.provoost.3?__xt_
Locatie: Noord-Holland
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door Niels9966 »

En zo waren we alweer 2 jaar verder sinds mijn laatste bericht over de Chato...

Maar er is nieuws! Na een aantal andere niet-panda-gerelateerde projecten begon het toch wel weer te kriebelen... eerstvolgende stap was toch echt het zorgen voor een kenteken. Aangezien de camper die ik samen met mijn vriendin heb gebouwd op RDW bezoek moest om officieel camper te worden, deze kans maar meteen gegrepen om ook de Chato voor een kenteken keuring aan te bieden. Immers een kleine moeite om de aanhanger achter de camper te slingeren en de Chato mee te laten liften... (zelfstandig naar de keuring rijden zag ik ziet zo zitten aangezien de koppeling zo slecht is dat deze slipt)

Dus zo gezecht, zo gedaan, de Chato ging op 26 juli 2023 samen met de Ford Transit camper opweg naar de RDW. De heren bij de RDW vonden het een heel bijzonder exemplaar, nog nooit eerder gezien. Dat is niet heel gek aangezien dit de enige in Nederland is was daarop mijn antwoord.
20230726_145608.jpg
20230726_193810.jpg
Opzich valt zo'n import keuring reuze mee, het is eigenlijk niets meer als het schouwen van het voertuig. APK doe is sowieso altijd bij mijn eigen garage nadat de import is gedaan. Er worden wat maten gemeten, zitplaatsen worden bepaald, en controle op het chassisnummer. Juist, daar gaat het fout... er is 1 letter niet meer goed leesbaar. Helaas zal de Chato nog geen kenteken krijgen en voor her-inslag voor het chassisnummer moeten komen. Gelukkig was de keurmeester zeer meewerkend en enthousiast, dus alle benodigde gevens werden alvast ingevoerd, en de Chato wordt gewogen. Dat is dan allemaal alvast klaar, en dan hoeft bij her inslag alleen de gevens van de plaats chassisnummer nog maar te worden aangevult. Dus, Chato weer op de aanhanger en een nieuwe afspraak inplannen.

En die nieuwe afspraak vindt plaats op 22 augustus. 'S morgens vroeg reist de Chato wederom op de aanhanger naar Amsterdam, ditmaal met de vertrouwde Golf als trekkracht.
20230824_072625.jpg
20230824_073414.jpg
De Chato is de eerste van de dag, en een uiterst vriendelijke keurmeester neemt de Chato onder de loep. Eerst bekijkt hij het oude chassisnummer. Vervolgens gaat de Chato op de brug en wordt een plaats gezocht voor het nieuwe chassisnummer. Gezamelijk besluiten wij deze op een dwarsbalk onder de auto te plaatsen. Na het inslaan van het nieuwe nummer wordt het oude nummer doorgehaald en worden de laatste gevens ingevoerd in de computer. 'Dan is alles in orde meneer. Straks nog even bpm aangifte doen en dan heeft u volgende week uw kenteken' zei de keurmeester. Zo lang duurde dat echter niet, want aan het einde van de middag was het nieuwe kenteken al zichtbaar in Mijn RDW. De dag er op was het kentekenbewijs in huis. Vandaag heb ik de Chato dan maar in het geel gestoken, en ik moet zeggen, het staat m goed!
20230829_204757.jpg
20230829_204812.jpg
20230829_204823.jpg
Volgende stap, een nieuwe koppeling en Marbella aandrijfassen plaatsen!
Seat Marbella L, GL, GLX, Jeans, Fun
Seat Terra 1.4D Kombi, 0.9B, 0.9B, 1.4D VAN
3x Fiat Panda 34 '85
Seat Panda Emelba Chato
Seat Panda Pandita

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door michiel van g. »

Gefeliciteerd!

Eigenlijk wel bijzonder dat de letter T is gebruikt! Ik dacht dat hij alleen voor traktoren was gereserveerd.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
louis
Clublid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
1e Panda-achtige: 45 1980
Locatie: Malden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door louis »

Goed gedaan Niels! Nu rustig aan de techniek verder in orde maken en op naar de APK.

Over 1,5 jaar lekker belastingvrij :yes:
gr,
Louis

Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Seat Panda 35 Emelba Chato

Bericht door Erik` »

Goed bezig!

Plaats reactie

Terug naar “Oerpanda”