In september met de landelijke panda dag bij auto kuijer Veenendaal. Als dit jaar doorgaat dan is de kans groot dat ze aanwezig is.Bella macchina schreef: ↑14 apr 2022 11:45 Wow. Wat mooi om te zien hoe je dit aanpakt.
Grote les die ik hier uit trek is om niet de hele auto te strippen en dan te restaureren maar om dit in deelprojecten te doen. Het resultaat is verbluffend en overzichtelijk.
Kunnen wij deze Panda nog bekijken tijdens een evenement dit jaar?
Panda 2003 MPI young
Moderators: michiel van g., Niels9966
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hallo mede panda liefhebbers,
Vandaag, het is jullie vast niet ontgaan. Het was prachtig weer! Ik wil jullie daarom weer even een update geven over de voortgang van de fiat panda. Zoals jullie weten mag er nog wat gesleuteld worden. Dit keer staat de Foezee, de draagarm, stabilisator stang rubbers, de versnellingsbaksteun, de remklauw en de hoofdremcilinder op de planning.
De foezee, deze staat op advies vanwege de speling. (Nieuwe foezee) toch maar weer vervangen. Laten we maar bij het begin beginnen.
Ze was al rise and shine toen ik aankwam en kon meteen mee voor de geplande upgrades!
Starten en met de panda naar thuisgarage!
In de tussentijd krijgt de Seicento de gelegenheid om even op panda haar plek te slapen.
Goed, eenmaal thuis panda omhoog en sleutelen maar!
Remmerij weer los, klauw eraf, asje eruit tikken, foezee stangen en draagarm los en hoppa. Tijd om de boel te inspecteren en te vervangen.
Nieuwe foezee!
Nieuw armpje!
Alleen de stabilisatorstang zet ik over.
Vandaag, het is jullie vast niet ontgaan. Het was prachtig weer! Ik wil jullie daarom weer even een update geven over de voortgang van de fiat panda. Zoals jullie weten mag er nog wat gesleuteld worden. Dit keer staat de Foezee, de draagarm, stabilisator stang rubbers, de versnellingsbaksteun, de remklauw en de hoofdremcilinder op de planning.
De foezee, deze staat op advies vanwege de speling. (Nieuwe foezee) toch maar weer vervangen. Laten we maar bij het begin beginnen.
Ze was al rise and shine toen ik aankwam en kon meteen mee voor de geplande upgrades!
Starten en met de panda naar thuisgarage!
In de tussentijd krijgt de Seicento de gelegenheid om even op panda haar plek te slapen.
Goed, eenmaal thuis panda omhoog en sleutelen maar!
Remmerij weer los, klauw eraf, asje eruit tikken, foezee stangen en draagarm los en hoppa. Tijd om de boel te inspecteren en te vervangen.
Nieuwe foezee!
Nieuw armpje!
Alleen de stabilisatorstang zet ik over.
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Dan kunnen we nu weer alles in elkaar zetten
Wat mij opviel is dat het boutje welke in de draagarm valt (de kleinste) met schroefdraad door de draagarm zit gemonteerd. Het is nu misschien onduidelijk alleen wil ik even melden dat bij demontage hier wel op gelet moet worden voordat het boutje afbreekt en je een nieuwe arm mag aanschaffen. Bij mij kwam die los gelukkig alleen uit ervaring weet ik dat het minder vaak voorkomt zonder dat die afbreekt. Ik heb met het monteren van de nieuwe arm. Het gat waar het boutje in komt dichtgekit zodat deze niet kan vastroesten en in de toekomst zonder af te breken gedemonteerd kan worden. Ook met uitlijnen is dit wel fijn.
Beetje carrosseriekit tegen roest en vuil.
Meeste zit weer in elkaar, niet te strak. Bij montage trekken we de boel op moment.
Eerst door naar de stang en de nieuwe rubbertjes:
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Nu de foezee gedemonteerd is zie ik mooi dat ik ruimte heb om de vbaksteun te demonteren. Leuk detail is dat er boven de vbaksteun vanuit de fabriek een gat is gemaakt om je steeksleutel doorheen te steken. Ideaal! Bij Seicento en cinquecento ontbreekt dit en is de vbaksteun een aardig klusje aangezien deze bij de genoemde modellen niet aangedraaid kunnen worden als de steun reeds geplaatst is.
Vers steuntje
Hier zien jullie de uitsparing boven de vbaksteun. Ideaal! Heerlijk sleutelen! Reden dat ik zo enthousiast hierover ben is dat ik in het verleden bij de Sei en cinq hier aardig mee heb lopen tobben. Uitstekend dat ze hier voor de panda rekening mee hebben gehouden.
Door naar de hoofdremcilinder.
Opzich geen hogere wiskunde. Vloeistof aftappen en demontage.
1 druppel zure remvloeistof en de dropping zone naait gelijk in corrosie. Geen fraai beeld dus voorzichtigheid is geboden. Schoon werken!
Hatsjoe die zit. Afmonteren en klaar. Reden van montage is lekkage op vorige hoofdremcilinder. Hopelijk geen lekkage door de wartel. De remdruk bleef constant waardoor ik de afdichtrubber van het reservoir als verdachte aanmerkte. Deze drogen uit en scheuren waardoor er ook vloeistof langs kan lopen. Ik vind het bijzonder, dan zou de druk ook moeten afnemen. Ach. Nieuwe cilinder erop en we gaan het meemaken. Mocht het toch een wartel zijn zal ik een nieuwe fels moeten zetten. Ik hoop het niet…
Klauw erop en morgen de andere kant!
Owja, voordat ik het vergeet. Niemand was opgemerkt dat ik bij de montage van de remmerij de afstandclipjes niet had meegenomen. Jep, die tussen de remblokken. Ik vond het al zo raar tikken met remmen. De blokjes tikken / glijden dan heen en weer tegen de houder. Geen groot gevaar. Voor de netheid toch nieuwe clipjes geplaatst en afgemonteerd.
To be continued…
Vers steuntje
Hier zien jullie de uitsparing boven de vbaksteun. Ideaal! Heerlijk sleutelen! Reden dat ik zo enthousiast hierover ben is dat ik in het verleden bij de Sei en cinq hier aardig mee heb lopen tobben. Uitstekend dat ze hier voor de panda rekening mee hebben gehouden.
Door naar de hoofdremcilinder.
Opzich geen hogere wiskunde. Vloeistof aftappen en demontage.
1 druppel zure remvloeistof en de dropping zone naait gelijk in corrosie. Geen fraai beeld dus voorzichtigheid is geboden. Schoon werken!
Hatsjoe die zit. Afmonteren en klaar. Reden van montage is lekkage op vorige hoofdremcilinder. Hopelijk geen lekkage door de wartel. De remdruk bleef constant waardoor ik de afdichtrubber van het reservoir als verdachte aanmerkte. Deze drogen uit en scheuren waardoor er ook vloeistof langs kan lopen. Ik vind het bijzonder, dan zou de druk ook moeten afnemen. Ach. Nieuwe cilinder erop en we gaan het meemaken. Mocht het toch een wartel zijn zal ik een nieuwe fels moeten zetten. Ik hoop het niet…
Klauw erop en morgen de andere kant!
Owja, voordat ik het vergeet. Niemand was opgemerkt dat ik bij de montage van de remmerij de afstandclipjes niet had meegenomen. Jep, die tussen de remblokken. Ik vond het al zo raar tikken met remmen. De blokjes tikken / glijden dan heen en weer tegen de houder. Geen groot gevaar. Voor de netheid toch nieuwe clipjes geplaatst en afgemonteerd.
To be continued…
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Panda 2003 MPI young
Goed oog voor detail en vind het echt geweldig hoe je alles aanpakt.
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Dankjewel !!!
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal!
Vandaag een update over de resterende werkzaamheden. Vandaag staat ophanging RV en de remmerij achter op de planning. Lekker knutselen dus!
Na demontage merkte ik dat de stang van RV zo onwijs vastgeroest zat. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid gangbaar. De wanhoop was nabij.. ‘Wat als ik nu echt kracht zet en de boutjes afbreken?’ ‘Het zou toch niet waar zijn..’ ‘ik zei het gister nog op het forum’
Zo stond ik in de werkplaats vandaag.. Goed, hieronder de foto over het boutje in de draagarm welke compleet zat vastgeroest. Diegene waar je heel heel lief tegen moet doen.
Dit is de onderkant. Lief, dat is wat je moet doen. Al liep ik wel met het idee om de brander erop te zetten.
Plaatje van de grote bout die ook mega. Maar dan ook echt super mega vast zat kwam na wat robijn intensief ook los.
Samen met de giga bankschroef en met beleid rustig duwen en trekken. Er kwam toen eindelijk beweging in. Pffoeew.
Daarna alles schoon gemaakt en de nieuwe foezee, arm en rubbers in elkaar gezet. Wat we hier zien is de arm en de stabilisatorstang/reactiestang. Heerlijk als alles schoon en gangbaar is. Mooi sleutelen zo. En dan mag alles gemonteerd worden want buiten is het maar een… Kale bedoeling..
Vandaag een update over de resterende werkzaamheden. Vandaag staat ophanging RV en de remmerij achter op de planning. Lekker knutselen dus!
Na demontage merkte ik dat de stang van RV zo onwijs vastgeroest zat. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid gangbaar. De wanhoop was nabij.. ‘Wat als ik nu echt kracht zet en de boutjes afbreken?’ ‘Het zou toch niet waar zijn..’ ‘ik zei het gister nog op het forum’
Zo stond ik in de werkplaats vandaag.. Goed, hieronder de foto over het boutje in de draagarm welke compleet zat vastgeroest. Diegene waar je heel heel lief tegen moet doen.
Dit is de onderkant. Lief, dat is wat je moet doen. Al liep ik wel met het idee om de brander erop te zetten.
Plaatje van de grote bout die ook mega. Maar dan ook echt super mega vast zat kwam na wat robijn intensief ook los.
Samen met de giga bankschroef en met beleid rustig duwen en trekken. Er kwam toen eindelijk beweging in. Pffoeew.
Daarna alles schoon gemaakt en de nieuwe foezee, arm en rubbers in elkaar gezet. Wat we hier zien is de arm en de stabilisatorstang/reactiestang. Heerlijk als alles schoon en gangbaar is. Mooi sleutelen zo. En dan mag alles gemonteerd worden want buiten is het maar een… Kale bedoeling..
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Goed, het resultaat volgt dadelijk. Eerst nog even het andere agendapuntje. De remmerij achter. Daarmee bedoel ik, schoenen, remcilinder en de montageset (veertjes palletjes pinnetjes poespas dingetjes)
Ik had hem in het verleden al gangbaar gemaakt voor de keuring. Hier ook terug te lezen. Ik had dit eigenlijk tijdens de achteras revisie moeten doen maar had simpelweg niet de onderdelen in huis.
Nu wel, dus! Sleutelen: Rechts achter ^
Links achter ^
En nu ben ik benieuwd want,
We mogen gaan ontluchten met de nieuwe hoofdremcilinder en 2 nieuwe remcilinders.
De remschoenen zijn nieuw, de trommel is geplaatst en ontdaan van remstof.
Sexy… ATE dot 4 zonder bubbels. Links voor rechts achter kruislings systeem had ik in gedachten maar dit klopt natuurlijk niet want vanaf de rembekrachtiging (na de hoofdremcilinder) zal de leiding op de as splitsen naar links en rechts. Kortom: links voor rechts voor en 1 voor beide achter. Ik moest even schakelen aangezien het een Lockheed systeem is en geen Bendix wat ik met Seicento gewend ben. Cinq had ook Lockheed aangezien er een splitter Links achter / rechts achter, boven de benzinetank zit. Leuk om gelijkenissen en toch ook verschillen tegen te komen. De cinq was uit 98. De 2 Seicento’s uit 2001 maar dan een oud model en die ik nu rij het facelift model en de panda is uit 2003 maar dan wel met het systeem van cinquecento uit 1998 terwijl de motor identiek is van een seicento uit 2001 (4 injectie mpi)
Het is bijzonder maar ideaal want zo komen alle onderdelen langs.
LV resultaat
Ik had hem in het verleden al gangbaar gemaakt voor de keuring. Hier ook terug te lezen. Ik had dit eigenlijk tijdens de achteras revisie moeten doen maar had simpelweg niet de onderdelen in huis.
Nu wel, dus! Sleutelen: Rechts achter ^
Links achter ^
En nu ben ik benieuwd want,
We mogen gaan ontluchten met de nieuwe hoofdremcilinder en 2 nieuwe remcilinders.
De remschoenen zijn nieuw, de trommel is geplaatst en ontdaan van remstof.
Sexy… ATE dot 4 zonder bubbels. Links voor rechts achter kruislings systeem had ik in gedachten maar dit klopt natuurlijk niet want vanaf de rembekrachtiging (na de hoofdremcilinder) zal de leiding op de as splitsen naar links en rechts. Kortom: links voor rechts voor en 1 voor beide achter. Ik moest even schakelen aangezien het een Lockheed systeem is en geen Bendix wat ik met Seicento gewend ben. Cinq had ook Lockheed aangezien er een splitter Links achter / rechts achter, boven de benzinetank zit. Leuk om gelijkenissen en toch ook verschillen tegen te komen. De cinq was uit 98. De 2 Seicento’s uit 2001 maar dan een oud model en die ik nu rij het facelift model en de panda is uit 2003 maar dan wel met het systeem van cinquecento uit 1998 terwijl de motor identiek is van een seicento uit 2001 (4 injectie mpi)
Het is bijzonder maar ideaal want zo komen alle onderdelen langs.
LV resultaat
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 10 mei 2022 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
RV resultaat
LV resultaat
Planning:
Uitlijnen, remmerij check, ondanks de montagehoor de blokjes met de spreid veertjes een klein beetje klingelen alleen als je in zijn achteruit remt. En ik ben benieuwd waarom de kachel matig warm wordt. De kachel kraan met kachelradiator is nieuw. Ontlucht (met neusje omhoog). Dit is dus een mooie klus om de boel op een warm dagje los te peuteren en te controleren.
Bedankt weer voor het lezen, tot de volgende update.
To be continued!
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hallo Pandaliefhebbers,
Hierbij weer een kleine update.
De panda is inmiddels voorzien van een echte panda luchthapper en deze is reeds gemonteerd. Ik heb inmiddels ook een bullbar gevonden alleen deze is aardig krom. Ik zal de bullbar eerst moeten richten voordat ik de hem kan monteren. Nog een puntje voor op de planning.
Eerst maar eens een fotootje van de bonnet. Luchthapper:
Nog in knappe staat.
En ziet er gelikt uit zo!
Daarnaast heb ik inmiddels ook een zonnepaneel op het dak gemonteerd. Just for fun. Het zonnepaneel zorgt voor 3x 3watt / 12 volt bij indirect zonlicht en dat is genoeg om 3 knappe led bulbs aan te krijgen.
Montage is op de reserveband. Het paneel is stevig gemonteerd aan de onderzijde van de velg.
Verder heb ik nog wat kleine schoonmaakwerkzaamheden gedaan. De stootstrips ga ik binnenkort ook eens aanpakken en monteren. Die zitten er nog steeds niet op maar heb ik wel liggen. Genoeg te doen dus!
To be continued…
Hierbij weer een kleine update.
De panda is inmiddels voorzien van een echte panda luchthapper en deze is reeds gemonteerd. Ik heb inmiddels ook een bullbar gevonden alleen deze is aardig krom. Ik zal de bullbar eerst moeten richten voordat ik de hem kan monteren. Nog een puntje voor op de planning.
Eerst maar eens een fotootje van de bonnet. Luchthapper:
Nog in knappe staat.
En ziet er gelikt uit zo!
Daarnaast heb ik inmiddels ook een zonnepaneel op het dak gemonteerd. Just for fun. Het zonnepaneel zorgt voor 3x 3watt / 12 volt bij indirect zonlicht en dat is genoeg om 3 knappe led bulbs aan te krijgen.
Montage is op de reserveband. Het paneel is stevig gemonteerd aan de onderzijde van de velg.
Verder heb ik nog wat kleine schoonmaakwerkzaamheden gedaan. De stootstrips ga ik binnenkort ook eens aanpakken en monteren. Die zitten er nog steeds niet op maar heb ik wel liggen. Genoeg te doen dus!
To be continued…
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
To be continued…
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8417
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella 0.9 GL i.e. 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- Facebook: https://open.spotify.com/artist/2Zt0UMYIVYpyN
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 88 times
- Contacteer:
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
To be continued…
897.426 x bekeken.
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘00
2020 / ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
2023 / ___ Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 27 dec 2015 08:02
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 2001 Young 85000 km
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Panda 2003 MPI young
Ken je het tijdschrift Klassiek & Techniek?
Jouw werkzaamheden passen daar goed bij.
Zou leuk zijn als de Panda in dat soort tijdschriften aan bod komen. Mooi om jouw acties te delen en de Panda als klassieker onder de aandacht te brengen.
Jouw werkzaamheden passen daar goed bij.
Zou leuk zijn als de Panda in dat soort tijdschriften aan bod komen. Mooi om jouw acties te delen en de Panda als klassieker onder de aandacht te brengen.