Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

FPCN

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Mack Hofland

Re: FPCN

Bericht door Mack Hofland »

Een hele goedemorgen/-middag/-avond (streep door wat niet van toepassing is 😉)

Allereerst, hulde voor "hen" die zich willen inzetten voor de FP Club cq Forum om er nieuw leven in te blazen.

Ik weet niet meer uit mijn hoofd wanneer ik mij inschreef op dit forum, wat ook niet ter zake doet, maar na grondig doorlezen van het forum, vielen mij een aantal zaken op, die eigenlijk op andere fora eveneens voorkomen. Dingen zoals het technische aspect (hoe het forum en forum gebruik in elkaar steekt), de manier waarop men met elkaar omgaat (communicatie, ego's , voorstellen/ideeen, etc) alsmede de werkelijk en uitvoerbare doelstelling van een club.

Uit enthousiasme kan ik soms nogal op de voorgrond treden, doorgaans houd ik mijzelf op de achtergrond. Uit enthousiasme wilde ik maanden geleden een Panda "redden", maar liep tegen de financiën op, alsmede een stalling. Een oproep leidde tot niets; wat misschien erg logisch is. Een andere oproep tot het verenigen van gelijkgestemden tot meer activiteit zoals bijeenskomsten, kennisoverdracht, onderhoud/klussen alsmede gezamelijke regio's opzetten met een soort kluslocatie, alles leek meer op weerstand te stuiten dan dat er een positief resultaat te ervaren viel.

We zijn allemaal mensen. Mensen met eigen persoonlijke redenen tot het rijden van een Panda. Iedereen heeft een eigen budget te besteden; van weinig tot soms blijkbaar onuitputtelijk. Er zijn mensen die hobbiematig met de Panda omgaan, een klassieker in stand houden, simpelweg omdat het een zuinige wagen is, er een racebolide of Ratlook van maken, maar er soms ook het spreekwoordelijk "een (soort) slaatje uit willen slaan". Iedereen heeft zijn/haar redenen en alles is prima, zolang we maar respectvol met elkaar omgaan. En daar gaat het soms/vaak/meestal (eveneens streep door.. blbla..) mis. Niet alleen in de online, maar eveneens in de offline wereld.

Ik ben al op diverse fora "actief" geweest sinds 15-20 jaar gelden en heb (tot mijn spijt) velen initiatieven zien komen en gaan... ikzelf heb eveneens een aantal keer het initiatief genomen.. soms van korte duur, een enkele heeft richting de 10 jaar bestaan.. en nee, ik heb de wijsheid en pretendeer die eveneens niet in pacht te hebben...

Het probleem is 'gelijkgestemdheid', de doelstelling en de bereidwilligheid. Naast de financiële en organisatorische mogelijkheden.
1) gelijkgestemdheid..
Dat "we" het merk Fiat en in dit geval type 'Panda' rijden, wil niet zeggen dat we gelijkgestemd zijn. Ik lees en merk op dat het hier specifiek erg divers is. Dat maakt het lastig. Eigenlijk ondoenlijk. Hiermee belanden we gelijk bij punt:
2) Doelstelling..
Er is een club/forum genaamd FPCN. En de club wil de "Panda" levend houden en zoveel mogelijk informatie geven. Daarnaast wil de club bijeenkomsten houden voor deze club "gelijkgestemden". Echter.. ik kan niet uit ervaring spreken van clubmeetings, immers ben ik eigenlijk bewust geen lid: a) vanwege mijn financiën, b) Covid19 restricties en c) terughoudendheid gezien de reacties en omgang hier op het forum. Ik ervaar dat als een soort afspiegeling voor of van de club. Ik ga niet lid worden voor een club dat niets doet. Weinig actief is en waarmee ik met mijn centjes dus enkel een driekleurige plakkert op de achterklep heb aangekocht. Das een dure nutteloze accessoire.
3) bereidwilligheid..
Ik merk op dat de bereidwilligheid tot ondernemen van clubactiviteiten, gedegen informatie geven, elkaar helpen, elkaar iets gunnen, een Panda "redden" (elke definitie geldt), etc, op een laag pitje staat. Of dit nu de tijd is waarin we leven (niet per definitie Covid19, maar eveneens de almaar en rap veranderende wereld), de mentaliteit en beweegredenen tot het beschikken/eigenen van een Panda, gezinssituatie of welke reden dan ook.. ik merk simpelweg op dat de bereidwilligheid tot het minimale is. En, er zijn altijd excuses of negatieve tegenberichten om iets niet te doen dan om iets wel te doen.

Ik lees vaak pogingen tot het opnieuw leven inblazen van de club, alsmede tegen berichten (op z'n vriendelijks gezegt)... en altijd blijft "de club" in cirkels draaien, verdwijnen de mensen vam hey forum en soms dus ook kennis en heeft de club dus feitelijk gezien geen bestaansrecht.

Als ik hiermee mensen recht tegen het verkeerde been schop: bij deze mijn oprechte excuses! Dat is niet de strekking van dit betoog. (Tel eerst tot 10 alvorens je uit emotie hierop reageert...). De strekking is dat er verdeeldheid is en dat de club wellicht opnieuw zou moeten bekijken wat de doelstellingen anno 2020+ is of moet gaan worden. Ook in het licht van de toekomst (elektrisch rijden / restricties in binnenkomen van regio's van automobielen op fossiele brandstof, etc) Welke toevoegende waarde wil de club zijn? Hoe wil de club dat bereiken? Welke keuzes durft de club te maken en durft de club specifieker te worden of wil de club een allemansclub zijn/blijven waar iedere Panda rijder welkom is. Niet dat daar iets verkeerds mee is.. maar een voorbeeld: de huidige Panda is een andere Panda dan het type "oer". Doorgaans.. niet altijd (!) is er eveneens een verschil van mentaliteit en bereidwilligheid tussen de type voertuigeigenaren. Qua onderhoud en onderdelen van de oude Panda is anders dan de nieuwe Panda. U begrijpt.. daarmee dus eveneens de mentaliteit en bereidwilligheid...

Mijn vraag is dus eigenlijk: wat wil de club en wat wil het forum? En de club en het forum ben JIJ. De lezer... laat je vooral horen op een vooruitstrevende positieve manier. Misschien kan iemand hiervoor beter een nieuw draadje aanmaken? Let op; mss kan beter "het bestuur" van de FPCN dit doen ipv iemand van het forum. En daarover eerst eens goed nadenken alvorens er een draadje gestart gaat worden.

Ikzelf kan je vertellen.. ik heb enkele (oud-) leden gesproken en dus ontmoet, alsmede enkelen online "gesproken".. evenals enkele onverwachte "aanvaringen" gehad... ikzelf ben hier op het forum nu enkel voor informatie vergaring en soms voor een onderdeel voor mijn Panda uit 2000. Jammer eigenlijk... voelt als "misbruik".

Leuk detail, maar niet gedeeld wegens blabla...: Pandana Jones is zonder noemenswaardige problemen door de APK gekomen. Was wel "kostbaar", omdat ik 4 nieuwe banden nodig had. Ik had er eigenlijk niet echt voor kunnen sparen en de persoon die mij zou helpen met omleggen en balanceren bleek niet beschikbaar te zijn om privé redenen. Dus daarom werd het kostbaar.
Pandana Jones rijdt ineens wel stukken beter, ben ineens van een groot deel van nog steeds ongelokaliseerde rammeltjes en resonanties af en wellicht/hopelijk... zal de Pandana in verbruik iets af gaan nemen. Maar ik meldde dit alles niet, evenals geen andere updates.. omdat ik mijzelf hier simpelweg amper welkom voel. Best bijzonder nietwaar? Maarja; ik heb Asperger.. dus wellicht ligt dat aan mij 😉

Ik wens een ieder een goede gezondheid toe en een fijne laatste maand...ondanks dat het bijzondere tijden zijn die we met z'n allen meemaken. Blijf gezond en iedereen veel wijsheid toegewenst de komende maanden (Covid19 gerelateerd).

Gebruikersavatar
meetsysteem
Forumgebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2017 13:25
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Active+ 2005
Locatie: Amsterdam Noord

Re: FPCN

Bericht door meetsysteem »

Amen.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: FPCN

Bericht door bero »

Ik begrijp je volkomen Marck, maar je zit met een aantal dingen.
Ten eerste is het forum niet ' De club'. Er zijn op het forum meer niet-leden dan wel-leden die actief bezig zijn op het forum.
Ieder met zijn eigen redenen (zo ben ik geen lid omdat ik geen Panda op mijn naam heb staan, en 'donateur' nergens op vind slaan.)
Daarnaast is het bestuur van de club niet echt zichtbaar aanwezig op het forum en als er dingen zijn die over de club zijn staan ze verborgen in het leden gedeelte. Het bestuur is sinds de Corona uitbraak sowieso haast onzichtbaar want je hoort er helemaal niets van (Mijn wederhelft is wel lid en ook die hoort niets). Het bestuur zal ook niet op dit soort berichten reageren want als zoiets besproken word word dit tijdens de Algemene leden vergadering gaan. Hetzij via ingekomen stukken (die behandeld moeten worden) of via de rondvraag. Overigens is het al jaren (en dan heb ik het vanaf 2006 toen ik voor het eerst op het forum kwam en daarna lid werd) dat minder dan een kwart van de clubleden maar komen opdagen op vergaderingen. Eigenlijk veel te weinig om echte beslissingen te nemen.

Op punten die meetysteem aankaart op club gebied zoals een sleutelruimte e.d. is vaker dan vaak gesproken. Ik denk dat het in de 14 jaar meer dan 10x aan bod is gekomen en het bestuur en de leden komen daar gewoon niet uit. Dit heeft te maken dat er voor zo iets gewoon te veel geld kost waardoor de contributie flink omhoog geschroefd moet worden, er mensen voor aangesteld moeten worden en noem nog maar een paar van dat soort zaken op. In mijn ogen is het ook gewoon niet haalbaar. De club draait voor 90% op vrijwilligers die er gewoon te weinig zijn. Dit zie je terug aan de aantal meetings die er NIET zijn geweest de afgelopen jaren omdat er niemand zin had om wat te organiseren of dat de gene die jaarlijks een meeting op zich nemen er een keer genoeg van hebben.

Op het punt van het forum zijn er in de jaren al vele dingen veranderd en 'verbeterd'. Ook zijn er diverse pogingen gedaan om goeie 'how-to's' en goede technische artikelen te creëren van de bestaande onderwerpen. Daar zitten ook weer haken en ogen aan. Wie controleert de berichten op waarheden? Zijn de foto's nog intact? En wie gaat het allemaal doen?
Want als je het gaat doen, moet het ook goed gedaan worden natuurlijk. Daar zijn wel ooit een paar vrijwilligers mee begonnen maar stuiten toch op teveel problemen hiermee. En ik kan het weten want ik ben dik 8 jaar lid geweest van het moderator team..

Over het huidige bestuur is veel te doen ook al merk je daar weinig van zowel als geen als wel lid.
Het siert de club echt niet. Al vanaf de Algemene leden vergadering en de coroa tijd houd het bestuur zich bar stil. Leden worden niet geinformeerd over zaken die lopen of spelen.
En juist in deze tijd is communicatie belangrijk. Ook op promotie gebied is het hopeloos.. Als club moet je je gezicht blijven laten zien en niet een afwachtende houding nemen en denken 'het komt allemaal wel goed'.
Zo hadden ze in al die tijd echt wel wat meer met facebook kunnen doen, al is het het delen van diverse informatie over Fiat gerelateerde dingen. De Panda 40 jaar. Nou.. zou je als club toch echt iets mee moeten doen! Geweldige gelegenheid om de club zichtbaar te maken zou je zeggen. En ik geef niet het bestuur 100% de schuld hiervan, want ja zal voor Facebook (en instagram) wel weer niemand opgestaan zijn die dit wil bijhouden. Het hele 'nieuwe' bestuur wou een frisse wind worden voor de club en alles anders gaan doen dan wat er in de jaren gedaan werd maar langzamerhand is die frisse wind vervangen door een dikke kille vries-kou met een gemiddeld van -10 graden. Ik had er bij de laatste ALV geen goed gevoel bij en heb daar ook mijn ongenoegen over uitgesproken wat ook weggewuifd werd.

Een ander punt is dat de website ook niet bijgehouden word, simpelweg om dat daar ook geen vrijwilligers voor op gestaan zijn, of wel maar het ook weer een dood spoor bewandeld heeft.

Dus ja, of deze leuk bedoelde acties zin hebben? Naar mij mening niet. En ik denk dat de aankomende ALV, als die er ooit nog gaat komen in welke vorm dan ook (vanwege Corona) een behoorlijk lange en felle vergadering gaat worden met veel ingestuurde stukken.

De club waar ik 14, bijna 15 jaar geleden lid van ben geworden is niet meer de cub van vandaag en dat vind ik erg jammer. Er zit nog genoeg potentie in maar als een bestuur daar niet voor open staat en zijn eigen richting op gaat kun je dat verwachten.

Al met al hoop ik toch nog in de toekomst dat alles goed gaat komen, maar dat zal echt nog wel een aantal jaren duren voordat het zover is.

Ik denk dat ik me zo wel genoeg uitgesproken heb en vind ook dat ik (ook al ben ik geen lid meer) alle recht heb op spreken. In al die tijd heb ik me heel erg gemengd in het hele clubgebeuren en ook tegen beslissingen die besturen hebben genomen, ben (a.i)Voorzitter, Secretaris, Penningmeester en voor lange tijd moderator geweest en nooit een blad voor mijn mond gehouden, tegen zere schenen getrapt en goede relaties opgebouwd en ik voel me nog steeds betrokken bij het forum en zijn leden.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Mack Hofland

Re: FPCN

Bericht door Mack Hofland »

Bero, hartelijk dank voor jouw uiteenzetting, uitleg, visie. Verhelderend op basis van mijn ervaring alsmede jouw uitleg.

Het eerste en eigenlijk enige wat mij werkelijk opvalt is jouw respectvolle benadering en conclusie jegens club cq forum versus tegenstelling. Je schrijft dat er genoeg potentie is, de tegenstelling is dat het niet zo is. Dat is namelijk de strekking van jouw uitleg en het meetbare resultaat. Ik ben het grotendeels, misschien wel met alles tot zover met je eens... dus ik reageer niet op jouw antwoord als verdediging of als aanval.

Ik denk, met alle respect naar iedereen toe, dat "we" met z'n allen gewoon elkaar eerlijk in de ogen moeten aankijken en simpelweg elkaar respectvol moeten kunnen zeggen dat het over en uit is. De club is niet meer van deze tijd en er zijn geen juiste en voldoende voortrekkers.

Ik weet dat dat nogal hard en "kort door de bocht" klinkt, maar als je puur kijkt naar de feiten, dan is dit de conclusie. Trek dan de stekker er uit, want de club heeft geen toegevoegde waarde.

Voor wat betreft het forum: die heeft waarde. Echter heb je absoluut een team nodig die tijd en energie willen steken in met namen de correcte info inzake het technische gedeelte. Men spreekt heel vaak vanuit een onderbuikgevoel en daarmee helpen we elkaar niet. Dat maakt de zoektocht naar een technisch probleem alleen maar latiger alsmede een hogere kostenplaatje. Wellicht is het dan beter om een fictieve club met regio's op te zetten. Als je Rayons hebt, met een duidelijke ontmoetingsplek zoals een locale d.h.z. garage of een plek waar leden onderling kunnen ontmoeten en klussen op eigen terrein; zou al een hele hoop helpen.

Iemand van het forum die een auto van de hand wilt/moet doen, het misschien aan een Rayon kan verkopen tegen een vriendenprijs ivm onderdelen en anders die persoon gewoon via MP zijn gang laten gaan. Voorbeeld: stel.. mijn Panda is op... en levert 150€ op via een handelaar.. kan ik m toch net zo goed voor diezelfde prijs aan een klusrayon verkopen? No harm in that.. vermits die Rayon ervoor wil betalen natuurlijk.. tis maar een idee. Wil ik er "meer" geld voor: dan doe ik dat maar via MP. En zo houden we het Panda Clubforum in leven... kan losstaan van "de club" zelf. Ieder gescheiden wegen. Het clubgeld nu kan dan misschien beter geïnvesteerd worden in forum rayons.

Awel.. food for thought I guess...

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: FPCN

Bericht door Paul4x4 »

@bero, ik ben trots op je! :yes:

ik ben niet zo van het reageren, zeker niet op de stroom van dit soort onderwerpen. ik zal het nu voor 1 keer doen.

een autoclub..........het zijn net vrienden. er zijn leden die komen, er zijn er die gaan
ooit zei iemand tegen mij; om sommige dingen te begrijpen moet je ouder worden.
met de jaren komen er nieuwe en andere inzichten. soms kan je je daarin vinden, soms niet.

kan je je er in vinden, doe mee! samen de schouders er onder.
kan je je er niet in vinden, laat het gaan, de beurt is aan anderen. take low profile.

iedere club draait op vrijwilligers. als er geen nieuwe aanwas is, geen nieuwe mensen zich melden voor 'iets te doen', dan sterft de club een langzame (of snelle) dood. dat is dan zo. dan is de tijd voor het bestaansrecht nog niet rijp of simpelweg voorbij. dat krijg je anno 2020, wanneer iedereen zijn agenda vol heeft staan met andere bezigheden waarbij er geen tijd meer over is om dingen voor een club te doen. digitaal ontmoeten is nu eenmaal.......... veel gemakkelijker :no:

FPCN heeft in mijn ogen zeker bestaansrecht, al blijft het beperkt. hoeveel leden, 100? dat is te weinig om heel veel te organiseren. misschien maar wat meer meeliften op andere evenementen?
daar is niets mis mee, denk ik. andere clubs vinden het vaak ook wel leuk als er iets samen gedaan wordt.
misschien is een digitale club wel genoeg voor FPCN. geen contributie, organiseren we iets, dan kan je aanhaken als je wil.
het forum wordt dan onze spreekbuis.

wil je sleutelen? zoek sleutelvriendjes!
wil je een rondje rijden? zoek mede-asfaltvreters!
wil je elkaar spreken? zoek een plek om af te spreken!

de afgelopen maanden al een paar keer de testfase doorlopen. bevalt mij prima :mrgreen:

tot zover mijn relaas. ik zet de 'vinkjes' uit, ik hoef de reacties niet te zien.

Mack Hofland

Re: FPCN

Bericht door Mack Hofland »

.... "bestaansrecht" alles heeft bestaansrecht. Maar soms worden bepaalde woorden te pas en te onpas gebruikt. Ik denk dat een club die zich officieel club wilt noemen en zijn, met bepaalde doelstellingen, visie, missie etc zich bewust dient te zijn hiervan. En ook daadwerkelijk gemotiveerd behoord te zijn om zich volgens de statuten te kunnen voortbewegen. Immers, daarvoor ben je een club. En als club met betalende leden, heb je verantwoordelijkheid. Awel, ik denk dat iedereen dit wel begrijpt. Maar terugkomende op het bestaansrecht in deze draad, met alle respect: verkeerde woordkeuze en dus helaas, in mijn ogen, een neen in huidige zetting. Ik denk dat er iets drastisch zou moeten gaan veranderen... misschien een samengaan met andere Fiat Clubs. Misschien als afdeling aansluiten bij een klassieker automobielclub...

Maar zoals de voorganger al schreef, alle opties liggen open. Evenals zijn voorgestelde opties. En volgens mij was dat ook de eerder gestelde vraag: iets actiefs ondernemen met gelijkgestemden. Evenals mijn vraag maanden geleden.

Maar weet je.. ideeen opperen en neerpennen (typen) is vaak gemakkelijker gezegt dan gedaan. Ik wacht nog steeds op de eerste paar mensen in mijn omgeving 😉 Ik dacht toch echt dat ik wel aanzet gaf tot iets te gaan ondernemen. Is de conclusie dan niet simpelweg; er is geen behoefte?

Zoals de vorige schrijvers al schreven: velen waarheden. Velen mogelijkheden. Maar als niemand de kar wil trekken; is alles slechts een leuk idee. M.a.w. dan sterft ook dit forum en de club een stille dood. Hoewel stil...

Ik hou weer even een tijdje mijn mond 😉😆

Ps: excuses voor de taalfoutjes die er steeds in staan. Ik type sneller dan mijn zeer oude telefoon en vaak zie ik de fouten niet eens staan omdat mijn telefoon zeer traag reageert...

Fijne avond/weekend allemaal!

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: FPCN

Bericht door bero »

Taalvoutjes maakt de mens zeg ik maar altijd. We zijn niet perfect.

Bestaansrecht van de club is iets wat al jaren speelt als ik heel eerlijk ben, alleen op een of andere manier worden er (in mijn ogen) steeds de verkeerde keuzes gemaakt en vaart het bestuur op eigen houtje en word er niet gekeken naar hoe de leden daar over denken. Tuurlijk heb je een bepaalde vrijheid en recht als bestuur om sommige punten te veranderen, maar dat kan dan direct 2 wegen op gaan.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat er bestaansrecht van de club is. Dat is een ding wat zeker is. Als er maar de juiste richting gevaren word.

Een ander punt is denk ik dat het forum niet de club is. De club is een vereniging die x aantal keren per jaar een meeting heeft en het forum hangt daar aan vast. Dat er vele leden via het forum binnen komen is een feit, maar het is niet 'de club'.
Een groot voorbeeld is de clubleden op het forum. memberlist.php?sk=m&sd=a
Als je de lijst bekijkt zie je rond de 60 clubleden op het forum, waarvan een groot gedeelte waar misschien 10-15 leden ook veel berichten hebben gepost in al die jaren die ze lid zijn. Ik denk als je per lid gaat kijken wanneer ze het laatst actief waren, dat de 'groep' nog kleiner word. Hiermee bevestig ik dus eigenlijk dat het forum de club niet is en ook niet te vertegenwoordigen is met dat groepje actieve clubleden tegenover de gewone gebruikers hier op het forum.

En als ik heel eerlijk ben over de sleutelplek of 'regio gebonden' denk ik dat de club daar te klein voor is.
Ook financieel is er de draagkracht niet voor. De club is een 'low budget' club. Kijk eens naar de lidmaatschaps kosten en vergelijk die eens met andere clubs. Dat is een schijntje op jaarbasis, maar speelt toch een belangrijke rol onder de clubleden. Kosten van meetings kunnen daar ook in hakken. Daarnaast is de vraag hoeveel mensen hiervan gebruik gaan maken. Ik heb hier de beschikking voor mijn eigen auto over een professionele garage met 2 bruggen en alle apparatuur die je maar kan bedenken. Als ik dan lid zou zijn en mijn geld word gebruikt voor het huren van een sleutel locatie pas ik wel, want ik heb daar niks aan. Daarnaast is er een behoorlijke groep die niet zelf aan hun auto's sleutelt. Of het nu om een classic/oer panda of de laatste series.

Pff.. weer veel te veel getyped..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
meetsysteem
Forumgebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2017 13:25
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Active+ 2005
Locatie: Amsterdam Noord

Re: FPCN

Bericht door meetsysteem »

We kunnen vaststellen dat we op de hoogte zijn van de knelpunten.
Daar kan men volgens de statuten op democratische weg wat aan doen.

Onder het beleid van een nieuw gekozen bestuur kan men met hernieuwd elan de
vernieuwingen doorvoeren waar iedereen zich in kan vinden.

met betrekking tot de contributie of donaties kan men vanuit een andere invalshoek
nieuwe regels vaststellen.

Iedereen die zich aanmeldt gaat 2,50 betalen om te lezen op het forum.
Diegene die er al op zit betaald 5,00 voor het lezen en schrijven.

Iedereen mailen voor dit voorstel.
Heeft men inmiddels de contributie al betaald,, dan krijgt men geld terug.

Op den duur geneert men meer geld dan dat er nu binnenkomt.
En voor velen kan de huidige contributie een aderlating zijn.

Donateurs en donatrices kan men privileges gunnen.

===klussen===

In den lande kan men vindingrijk zijn door met gesloten beurs iets voor elkaar te krijgen.
In ruil voor een onderdak van uw automobiel kunt u een tegenprestatie aanbieden
uit hoofde van uw (vorige) functie.

Bekijk bij welke landbouwer, veehouder, fruitteler of anderzijds u uw diensten aan kan bieden.
En wat eerder gebezigd is, dat is promoten.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: FPCN

Bericht door michiel van g. »

meetsysteem schreef: 05 dec 2020 00:54

Iedereen die zich aanmeldt gaat 2,50 betalen om te lezen op het forum.
Diegene die er al op zit betaald 5,00 voor het lezen en schrijven.

Dan kun je er vanuit gaan dat er niemand meer komt en via een omweg op de sociale media actief wordt.
Dat is juist wat we niet willen! We willen één centrale plek waar iedereen terecht kan voor vragen en opmerkingen betreffende de Panda en afgeleiden.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: FPCN

Bericht door Riddick »

Betalen voor toegang tot het forum, is einde verhaal, dan kan je gelijk de stekker er uit trekken.

Ik denk dat als je bv een "FIAT Panda Club Blog" zou aanmaken, waar alle club activiteiten langskomen, wat dan ook.
En als je dan op een "blog" artikel klikt dat je dan automatisch in het forum terecht komt bij het desbetreffende artikel.
Misschien dat er dan meer leven in het forum komt,

Een zeer kort blog artikel met een kop text en foto, en dan een link "Lees Verder" waardoor je in het forum artikel terecht komt.

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: FPCN

Bericht door xxl_liberty »

Leuk initiatief!
Veel Panda 141/marbella rijders zijn ook knutselaars. Onder elkaar (ook buiten het forum om) helpen zij elkaar met onderdelen en sleutelen. De "technische" groep is zo beperkt dat een sleutel ruimte met onderdelen opslag en niet vergeten beheer te tijdrovend en budget technisch on interesant is. We hebben dit al eens onderzocht rond 2012/2013 toen ik nog in het bestuur zat. Ik weet dat er andere merken clubs zijn die dit wel hebben. Dit zijn meestal grotere clubs waarvan de status van het voertuig anders is dan onze panda/marbella.
Gelukkig zijn er in diverse regio's doehetzelf garage's en helpen we elkaar met vinden van onderdelen.
Over het anders indelen van het forum heb ik geen verstand dus dat laat ik aan de uitstekende vrijwilligers over die dit forum mogelijk maken.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Gebruikersavatar
meetsysteem
Forumgebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2017 13:25
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Active+ 2005
Locatie: Amsterdam Noord

Re: FPCN

Bericht door meetsysteem »

Opmerking moderator

Het moderatorteam houd dit topic even extra in de gaten. Mijn vraag aan iedereen is de forumregels graag te blijven hanteren.

Mack Hofland

Re: FPCN

Bericht door Mack Hofland »

meetsysteem schreef: 05 dec 2020 11:46 Opmerking moderator

Het moderatorteam houd dit topic even extra in de gaten. Mijn vraag aan iedereen is de forumregels graag te blijven hanteren.
Beste Meetsysteem, mag ik vragen wat de reden / aanleiding is van uw opmerking? Ik heb naar aanleiding van uw opmerking even snel de regels doorgelezen en ik heb de impressie dat er niets geschreven staat wat aanleiding zou moeten geven om een dergelijke opmerking / waarschuwing te noteren...

Maar misschien heb ik het mis en verneem ik dat graag van u. Alvast dank en blijf gezond! Mack

Gebruikersavatar
meetsysteem
Forumgebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2017 13:25
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Active+ 2005
Locatie: Amsterdam Noord

Re: FPCN

Bericht door meetsysteem »

Mack Hofland schreef: 05 dec 2020 12:28
meetsysteem schreef: 05 dec 2020 11:46 Opmerking moderator

Het moderatorteam houd dit topic even extra in de gaten. Mijn vraag aan iedereen is de forumregels graag te blijven hanteren.
Beste Meetsysteem, mag ik vragen wat de reden / aanleiding is van uw opmerking? Ik heb naar aanleiding van uw opmerking even snel de regels doorgelezen en ik heb de impressie dat er niets geschreven staat wat aanleiding zou moeten geven om een dergelijke opmerking / waarschuwing te noteren...

Maar misschien heb ik het mis en verneem ik dat graag van u. Alvast dank en blijf gezond! Mack
Ga naar de 1e pagina en scroll naar de laatste post.

Mack Hofland

Re: FPCN

Bericht door Mack Hofland »

Okay gedaan... wat ik concludeer is dat u drie vragen stelde en u daar in de volgende reactie een duidelijk antwoord op kreeg en misschien "feitelijk gezien" de topic gesloten had kunnen worden, maar waarna de rest van deze posting een andere koers ging varen. Echter staat deze posting onder "koffietafel" en aan een koffietafel worden zoveel gesprekken gevoerd, we zijn mensen en we belanden doorgaans van het ene onderwerp naar het andere... we zijn geen robots die gestructureerd communiceren... 😉

Uw posting waarop ik uitleg vroeg kwam bij mij over alsof u de lezers en reageerders een soort van waarschuwing gaf. Echter denk ik nu dat u misschien een privé bericht kreeg van een moderator en "ons" cq dat publiekelijk deelde?.. is dat de juiste aanname? [Aanpassing: ik zie nu net een "moderators waarschuwing in die laatste posting staan op die pagina.. ]

Immers.. ik zie niet veel meer dan een paar mannen die een redelijk acceptabele discussie voeren met het aantonen van duidelijke problematiek. Daar zie ik geen enkel probleem in...

Is mijn gevoel correct als ik schrijf; beetje flauw van de moderators om een dergelijke inbreuk op een gesprek te maken?

Gesloten

Terug naar “De Koffietafel”