Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Micro-camper

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Micro-camper

Bericht door Dora »

EDIT 19-09-21: Ik kies toch voor een iets grotere wagen. Het wordt waarschijnlijk een Doblo of Renault Kangoo (: Bedankt voor de reacties

EDIT 2 20-10-21 :roll: Het wordt toch geen busje. Maar de achterklep van de Panda is net 4cm te klein voor de autobench die ik wil, dus het wordt een Suzuki Wagon R. Ik ga hem pas in t voorjaar verbouwen, en zal hier wel een linkje posten, ter inspiratie voor kleine-auto-camper-bouwers. Ok doeg 8*) :lol:


Dag lieve mensen!
Binnenkort koop ik m'n eerste auto'tje en als ik naar occasions kijk, valt m'n oog steeds weer op een panda. Voor mij het ideale wagentje, denk ik.
Mijn plan is de achterbank eruit te halen en een platform te bouwen. Ten eerste zodat m'n honden makkelijk mee kunnen, terwijl ik wel genoeg opbergruimte hou. Maar ik zou er ook graag mee op avontuur gaan, en er 's nachts een matje uit kunnen rollen om te slapen.
Nu is natuurlijk de vraag of dit nèt wel, of nèt niet haalbaar is in een Panda! Ik ben zelf maar 168cm, dus veel ruimte heb ik niet nodig.
Wie zou zo lief willen zijn om voor mij de ruimte achter de bijrijdersstoel, zover mogelijk naar voren geschoven/gekanteld, tot aan de achterklep op te meten? En diagonaal van de rugleuning naar linksachter..?
Als het te doen is, zal ik het hele project hier natuurlijk delen! Ik heb er zo'n zin in :-D

Zo iets wordt het dus, maar dan veel kleiner.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dora op 20 okt 2021 20:00, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
louis
Clublid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
1e Panda-achtige: 45 1980
Locatie: Malden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Micro-camper? (help!)

Bericht door louis »

Hoi, leuk idee :yes:
Ik weet niet hoe groot je honden zijn, maar als je zo'n onderbouw maakt waarboven de honden nog moeten bivakeren, dan lijkt het me wat krap.
Je zou eens kunnen kijken naar een Seat Terra, die zijn net wat hoger en langer. Dus veel meer ruimte.
gr,
Louis

Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Re: Micro-camper? (help!)

Bericht door Dora »

Hoi Louis,
Bedankt voor de tip. De Terra ziet er inderdaad uit als een ideaal kampeer autootje, maar heeft niet de eigenschappen die ik waardeer in de nieuwere panda. Ik wil graag een automaatje (met airco), en één van de pluspunten is voor mij het goede zicht rondom.
Als ik het goed begreep is de laadruimte van vloer naar plafond ongeveer 90cm. Ik heb m'n honden opgemeten (haha) en die hebben genoeg aan 70cm, dus achterin wordt het platform 15-20cm hoog, en naarmate je verder naar voren gaat wordt het plafond iets hoger, en de vloer veel lager natuurlijk. Dus dat is voor mij genoeg ruimte voor wat basic kampeer spullen.

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Re: Micro-camper? (help!)

Bericht door Dora »

Nou, ik ben met een rolmaat op pad gegaan tot ik een 2e gen panda tegenkwam (er staan er minstens 3 binnen 200m van m'n huis :P ). Van buitenaf meten lijkt de lengte achter de bestuurdersstoel 120-125 cm, dus de maximale lengte achter de bijrijdersstoel gok ik 130-135 cm. De breedte tussen de achterportieren is ongeveer 125, maar zelfs achterin op het smalste deel (110-115 cm) komt dat uit op een diagonaal van rond de 170 cm! Dus het wordt krap met 2 mechelse herders (wel heel veilig, en knus :rofl: ), maar voor een paar nachten kán ik er slapen :yes:
Ik hoop in oktober of november te kunnen beginnen met klussen, en kijk nu al uit naar de lente om op pad te gaan met m'n micro campertje :-D

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Micro-camper

Bericht door sjirafje »

Het is een beetje lastig meten zonder de achterbank te verwijderen maar ik meet 155cm diagonaal en 135 recht naar achteren. Het deel tussen de wielkasten is 102 cm. Overigens kun je de bijrijderskant behoorlijk plat draaien misschien kun je daar iets mee?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Re: Micro-camper

Bericht door Dora »

sjirafje schreef: 10 aug 2021 17:21 Het is een beetje lastig meten zonder de achterbank te verwijderen maar ik meet 155cm diagonaal en 135 recht naar achteren. Het deel tussen de wielkasten is 102 cm. Overigens kun je de bijrijderskant behoorlijk plat draaien misschien kun je daar iets mee?
Je bent een held :) Met een lengte van 135 en een breedte van 102 komt meneer Pythagoras uit op een diagonaal van 169 cm.
Bedankt! Het plat draaien (voorover neem ik aan) is inderdaad fijn om te weten (y)

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Micro-camper

Bericht door sjirafje »

Ik heb gemeten vanaf het midden van de rugleuning. Ik bedoelde met platdraaien naar achteren misschien kun je op die manier een slaapplaats creëren?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Re: Micro-camper

Bericht door Dora »

Duidelijk :D Thanks! In dat geval zou ik 's nachts wellicht ook een hond kwijt kunnen op de bijrijdersstoel, dat scheelt ook ruimte.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Micro-camper

Bericht door Pinda1000 »

Als je alleen samen met de honden wil kunnen overnachten zou je ook de rechtervoorstoel eruit kunnen halen zodat je dan van voor tot achter een vlakke vloer kan maken waarop je ruim kan slapen......

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Re: Micro-camper

Bericht door Dora »

Dat heb ik ook al overwogen ja. Het is sowieso een idee voor later.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Micro-camper

Bericht door michiel van g. »

Ik weet niet of de voorstoelen uit een Fiat 500 in de Panda passen, maar die kun je naar voren klappen. In mijn Seat Trans klap ik de bijrijdersstoel ook naar voren om een plankje uit te klappen waarop het resterende deel vouwmatras komt (en die is 200cm lang!)
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Micro-camper

Bericht door sjirafje »

de stoelen van de 500 passen met een kleine aanpassing in de 169: viewtopic.php?f=35&t=21969
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Dora
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:46

Re: Micro-camper

Bericht door Dora »

Goeie tip. Bedankt!
Ik ben zomaar aan het denken hoor. Maar de bijrijdersstoel omdraaien zou ook nog kunnen :lol:

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Micro-camper

Bericht door sjirafje »

Daarmee kom je niet door de apk denk ik.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Micro-camper

Bericht door Pinda1000 »

Wel veiliger voor de bijrijder..... :P

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”