Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Mystery stekkertje onder de motorkap

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xa4
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2021 23:37
1e Panda-achtige: 2001 Fiat Panda 1100 Young
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Mystery stekkertje onder de motorkap

Bericht door Xa4 »

Hallo allemaal,

Bij een van de eerste excursies onder de motorkap van de Panda 1.1 Young uit 2001 die ik nu anderhalve week heb kwam ik dit mystery stekkertje tegen. Komt uit de buurt van de linker koplamp. Heeft iemand een idee?

Afbeelding

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Mystery stekkertje onder de motorkap

Bericht door PandaVespa »

Die is voor de stelmotor van elec. verstelbare koplampen die er vanaf fabriek in heeft gezeten.

Waarschijnlijk is glas een keer kapot gegaan en een goedkopere niet elec. verstelbare koplamp ingezet.

De andere kant hetzelfde?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Xa4
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2021 23:37
1e Panda-achtige: 2001 Fiat Panda 1100 Young
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mystery stekkertje onder de motorkap

Bericht door Xa4 »

Ooooh, dat verklaart een hoop.
De verkoper vertelde me destijds al dat de koplampen niet meer vanuit het interieur verstelbaar waren omdat er andere units inzaten, die hij voorafgaand aan de inbegrepen verse APK correct had afgesteld. Er zit wat verschil in de verlichting, de ene inderdaad wat ouder. Verklaart ook het verschil in lichtpatroon dat ik zag toen ik voor een winkelruit stond vandaag. Mysterie opgelost, bedankt!

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mystery stekkertje onder de motorkap

Bericht door 2cv6 »

Kom je dan door de APK met koplampen die niet te verstellen zijn? Volgens mij zijn ze vanaf een bepaald jaar verplicht en als er een knop voor zit, moeten ze werken.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Mystery stekkertje onder de motorkap

Bericht door PandaVespa »

Dan is auto ten onrechte goedgekeurd. Als schakelaar erin zit, moeten lampen ook verstelbaar zijn via die schakelaar. Of schakelaar eruit of lampen erin die elec. verstelbaar zijn.

Dan vraag ik mij af of er meer dingen die 'ten onrechte' goedgekeurd zijn.........
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”