Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Probleem met levering onderdelen 100HP

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Probleem met levering onderdelen 100HP

Bericht door Pinda72 »

Ik heb wat plannen met de 100HP, maar ik loop best tegen wat problemen aan, met het vinden of bestellen van (tuning)onderdelen. Ik krijg bijna het gevoel: ‘wil ik nog wat, dan zo snel mogelijk bestellen, nu het er nog is’. Bedrijven bestaan niet meer, of doen geen moeite meer voor deze ‘kleine markt’.

1. Pookhoes: die was gescheurd, dus een lederen besteld. Krijg ik die knop met geen mogelijkheid los. Dat wordt dus zagen, en dan heb ik een nieuwe nodig: nieuw niet meer leverbaar bij Fiat. :shock:
2. Remschijven: behoorlijke vertraging, mede door de corona-regels? Afwachten dus….(in dit geval Tarox)
3. Onderstel: Koni geel (de verstelbare in hardheid) of Bilstein B8 (kort)niet meer te vinden voor de HP. Zo goed als alle sites alhier bestaan niet meer, of zijn op andere artikelen overgestapt.
4. Uitlaat(-delen): worden ook schaarser. Minder keus, en de vraag is of er (snel)uitgeleverd kan worden. Ook dit lijkt minder te worden, straks niet meer verkrijgbaar? Dan wordt het EPS of ander handwerk, dus kostbaar.
5. Logo achterklep ‘100HP’……..misschien, eerste pogingen: niets te vinden.

Alles is uiteindelijk op te lossen, maar kost een hoop tijd, of een hoop geld.
Op deze manier moeten we imho erg zuinig zijn op wat we hebben…..
(Benieuwd hoe ver ik kom.)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Probleem met levering onderdelen 100HP

Bericht door Ivo »

Uitlaat heb ik ook wat problemen mee gehad. Supersprint is niet meer te vinden. Ooit een csc uitlaat via een Duitse site. Leek een vrijdag middag klus. Uiteindelijk laten maken en dat was niet gek veel duurder. Op eBay is een uitlaat maar daar komen 1-3 en 2-4 bij elkaar. Ik heb recent niet meer gekeken maar protoxide.eu en gazellaracing.com hadden wel spruitstukken. Vast meer plekken maar daar werd over geschreven.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Probleem met levering onderdelen 100HP

Bericht door Robert100HP »


Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Probleem met levering onderdelen 100HP

Bericht door Robert100HP »


Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Probleem met levering onderdelen 100HP

Bericht door Robert100HP »

Ivo schreef: 11 nov 2021 01:37 Uitlaat heb ik ook wat problemen mee gehad. Supersprint is niet meer te vinden. Ooit een csc uitlaat via een Duitse site. Leek een vrijdag middag klus. Uiteindelijk laten maken en dat was niet gek veel duurder. Op eBay is een uitlaat maar daar komen 1-3 en 2-4 bij elkaar. Ik heb recent niet meer gekeken maar protoxide.eu en gazellaracing.com hadden wel spruitstukken. Vast meer plekken maar daar werd over geschreven.
Gewoon verder zoeken het word minder maar het is er wel. :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Probleem met levering onderdelen 100HP

Bericht door Pinda72 »

@Rob: die B12 wordt volgens mij met B6 geleverd…..(zie vorige topics)….dan is t een sales-truc!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”