Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Interessepeiling Koni Sport (geel)

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Pinda72 »

Ik hoop dat dit gelezen wordt, in de app is de vraag ook al gesteld.

Zo goed als alle fabrikanten stoppen met produceren van schokbrekers voor de 100HP, alleen KW levert nog een schroefset, echter, geen verstelmogelijkheden behalve de hoogte. Dat doen de meesten maar één keer, en daarna wordt er nog weinig geschroefd.
Bilstein is gestopt met de B8. Alternatief is de B6, wat eigenlijk een standaard vervanging is (wel verbetering) van de standaard schokbrekers. Dat is de Koni Str ook.
De samengestelde set B12 is (correct me if I’m wrong) niets meer dan de B6 met verlagingsveren.

Welnu, Koni heeft voor het laatst de Sport, de gele, in 2015 gemaakt. Deze waren verstelbaar in hardheid, niet in hoogte, maar wel zo’n beetje het beste wat er te krijgen was voor een optimale wegligging.
Koni wil ze nog wel produceren bij voldoende animo. De vraag alhier wie eventueel interesse heeft in een dergelijke set. Omdat het een vaderlands product is, zou een kleine oplage gemaakt kunnen worden.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door sjirafje »

Goed initiatief! Ik neem aan dat je de vraag ook op de Facebook pagina hebt gesteld?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Riddick »

Wat past onder een 100 hp past ook onder een gewone Panda 169.

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Pinda72 »

sjirafje schreef: 17 nov 2021 02:33 Goed initiatief! Ik neem aan dat je de vraag ook op de Facebook pagina hebt gesteld?
Misschien dat één van jullie dat wil doen? Of refereren naar dit topic?
Dan houden we het centraal.
Riddick schreef: 17 nov 2021 02:50 Wat past onder een 100 hp past ook onder een gewone Panda 169.
Goede opmerking Hans. Juist die Koni’s geeft je de mogelijkheid om te ‘wijzigen’. Hardere of zachtere veren, lager of juist hoger, keihard of wat zachtere demping.
Wil je rebound/compression, dan kom je in een geheel andere prijsklasse, ook omdat je dan custom gaat. (Öhlins, Reigers, Intrax). De Koni’s blijven vriendelijk in prijs. Hoewel je dat nog moet afwachten met de huidige prijsstijgingen.

R_O_B
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2021 21:56
1e Panda-achtige: 100hp

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door R_O_B »

De Bilstein B6 en B8 zijn hetzelfde, maar de lengte van de demperstang is korter bij de B8 tov B6. Maar los van dat, de Bilstein B6 demper linksvoor is ook al lastig te krijgen. Deze is blijkbaar bij Bilstein niet meer op voorraad.

Het is dat ik al voorzien ben, maar het is een goed idee om een kleine oplage Koni geel te laten maken. Laat ze dan direct de diameter van het ophangpunt van de achterdempers checken.

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Pinda72 »

Top tip! Ik heb contact met Koni, en een grote EU webwinkel: Koni wil pas vanaf 50 stuks produceren, de webwinkel weet zeker dat er in de EU een markt voor is.
R_O_B, wat moet er veranderd worden aan de diameter?

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Riddick »

Acht die spelling stelt niets voor, en is heel simpel met een busje op te lossen.
ik had gewoon met de pijpensnijder 2 stukjes van een 12mm waterleiding gesneden, en kan plug en play gebruikt worden om de ruimte te elimineren.
Mijn Baby Blauwe Panda 169 reed als een scheermes met instelbare gele KONI Sport dempers en AP veren, 40mm lager op de vooras en 30mm lager op de achteras. ;)

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Riddick »

Pinda72 schreef: 19 nov 2021 15:32 Top tip! Ik heb contact met Koni, en een grote EU webwinkel: Koni wil pas vanaf 50 stuks produceren, de webwinkel weet zeker dat er in de EU een markt voor is.
R_O_B, wat moet er veranderd worden aan de diameter?
50 stuks. ?? dus 50 complete sets. ??
Dat ga je nooit meer verkopen.

Dan zou ik gewoon "Intrax" bellen en vragen wat de kosten zijn voor bv 5 sets of 10 sets. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Interessepeiling Koni Sport (geel)

Bericht door Pinda72 »

50 stuks raak je in de EU wel kwijt hoor. Ik schat zo in dat er in Nederland al 5 tot 10 sets verkocht worden.
Gazzellaracing heeft ook interesse.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”