Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Alles over het nieuws rondom Fiat.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door Riddick »

Afbeelding
*
Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.
De schattige Abarth 595 met de dikke motoren (en uitlaten) zijn veel te luidruchtig voor Europa.

Één van de leukere ‘betaalbare’ fun-mobielen is de Abarth 595.
De basis van die auto is al een paar jaartjes oud.
De eerste exemplaren kwamen al in 2008 op de markt.
Anno 2022, na diverse wijzigingen en verbeteringen is het alsnog een pretletter eerste klas.

Juist dat old-school gevoel van zo’n Abarth is de charme.
Zo’n Abarth is niet alleen vlot, maar het is voornamelijk de snelheidssensatie ervoor zorgt dat je blijft lachen.
En gaat het daar niet om bij autorijden?
*
Afbeelding
*

Man in regenjas
Maar het lachen is ons nu aan het vergaan, want we hebben vernomen van een man in regenjas dat de leukere modellen van de schattige Abarth 595 uit productie gaan.

De bestellingen voor de snelle modellen (F595, Competizione en 695 essesesse Collector’s Edition) moesten vóór 31 januari binnen zijn.
Is dat niet gebeurd, dan kan de auto niet meer besteld – en dus geleverd – worden.
*
Afbeelding
*

De reden is de uitstoot.
Niet die van CO2, maar die van geluid.
Ja, naast zwarte boxen in je auto, wil de EU volledig George Orwell gaan.
Auto’s mogen namelijk niet meer dan 70 dB produceren qua geluid.
*
Afbeelding
*

Schattige Abarth 595 zonder sportuitlaat Dit heeft zijn uitwerking op de mogelijke opties.
De optionele uitlaten van het type Active Record Monza en Actie Record Monza Sovrappasto zijn niet meer leverbaar.
*
Afbeelding
*

Dan vraag je je misschien af: wat is er dan nog wél leverbaar?
Nou, 2 modellen.
De Abarth 595 met 145 pk is gewoon te bestellen, evenals de 595 Turismo met 165 pk.
Gelukkig zijn er nog genoeg uitlaatboeren die je graag verder helpen.

https://www.autoblog.nl/nieuws/schattig ... nt-5608116

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door sjirafje »

Sommige van die Abarthjes op de automeetings klinken echt als een oude diesel tractor. Ik vind dat geluid totaal niet passen bij de auto.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door Riddick »

Nee, er is zoveel uitlaat troep te koop voor de 595 Abarth versies.
En dan nog alle mogelijkheden om de katalysator weg te halen.
Met mijn standaard uitlaat klonk het wel ok, maar ook niet zo bijzonder.
Veel Abarth uitlaten klinken te blikkerig, maar dat is mijn mening.

Er zijn genoeg goed klinkende 4 cilinders.

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door Pinda72 »

Ik hoop dat iedereen beseft dat dit onderdeel is van een grote reset……daar is uiteindelijk je qr-code voor bedoeld, dan kan je gelijk afrekenen. Er mag steeds minder, keurig geregeld van ‘bovenaf’! Er worden al her en der ‘geluidscamera’s’ getest. Dus een aftermarket uitlaat kan je dan ook op je buik schrijven, Riddick!

Dit is een voorbode van wat ons nog te wachten staat. Maar dat waren die knullige 2-cilindertjes ook al…..zelfs die komen al niet meer door een redelijke emissie-eis. 70db Is belachelijk, dat geluid maakt een Tesla al aan afrolgeluid. Niet voor niets wordt Georg Orwell aangehaald in het artikel! (Als je niet weet wie dat is, kan ik adviseren zijn boek te gaan lezen!)
Als iedereen blijft meedoen met die QR-histerie, is dit ons voorland! Europa krijgt veel te veel macht.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door Riddick »

Pinda72 schreef: 06 feb 2022 18:33 Ik hoop dat iedereen beseft dat dit onderdeel is van een grote reset……daar is uiteindelijk je qr-code voor bedoeld, dan kan je gelijk afrekenen. Er mag steeds minder, keurig geregeld van ‘bovenaf’! Er worden al her en der ‘geluidscamera’s’ getest. Dus een aftermarket uitlaat kan je dan ook op je buik schrijven, Riddick!

Dit is een voorbode van wat ons nog te wachten staat. Maar dat waren die knullige 2-cilindertjes ook al…..zelfs die komen al niet meer door een redelijke emissie-eis. 70db Is belachelijk, dat geluid maakt een Tesla al aan afrolgeluid. Niet voor niets wordt Georg Orwell aangehaald in het artikel! (Als je niet weet wie dat is, kan ik adviseren zijn boek te gaan lezen!)
Als iedereen blijft meedoen met die QR-histerie, is dit ons voorland! Europa krijgt veel te veel macht.
Een aftermarket uitlaat komt er bij mijn nooit onder, de uitlaat die er onder zit is mijn goed genoeg.
Heb hellemaal niets met herrie makende auto's, vooral die POP & BANGS rage van tegenwoordig mag wat mijn betreft heel snel de nek omgedraaid worden.
Hoe mijn auto van buiten klinkt interesseert mij totaal niet, en in de auto heb ik het motto hoe stiller hoe beter.
Ook die stompzinnige kunstmatige geluiden in auto's (sound generator) wordt bij mij ook gelijk uitgeschakeld, kan het niet via een software menu, dan gaat de stekker er af, of ik knip de draad door. :mrgreen:

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door sjirafje »

Pinda72 schreef: 06 feb 2022 18:33 Ik hoop dat iedereen beseft dat dit onderdeel is van een grote reset……daar is uiteindelijk je qr-code voor bedoeld, dan kan je gelijk afrekenen. Er mag steeds minder, keurig geregeld van ‘bovenaf’! Er worden al her en der ‘geluidscamera’s’ getest. Dus een aftermarket uitlaat kan je dan ook op je buik schrijven, Riddick!

Dit is een voorbode van wat ons nog te wachten staat. Maar dat waren die knullige 2-cilindertjes ook al…..zelfs die komen al niet meer door een redelijke emissie-eis. 70db Is belachelijk, dat geluid maakt een Tesla al aan afrolgeluid. Niet voor niets wordt Georg Orwell aangehaald in het artikel! (Als je niet weet wie dat is, kan ik adviseren zijn boek te gaan lezen!)
Als iedereen blijft meedoen met die QR-histerie, is dit ons voorland! Europa krijgt veel te veel macht.
Welke reset? En wat heeft een qr-code te maken met een uitlaat? (Ik ga er even vanuit dat je niet het stickertje bedoelt wat een fabrikant op de uitlaat geplakt heeft). Wat is volgens jou het verschil tussen geluidscamera's en snelheidscamera's? :?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Forumgebruiker
Berichten: 253
Lid geworden op: 25 jan 2008 12:26
1e Panda-achtige: Fiat Panda Emotion - 2010
2e Panda-achtige: Citroen Dyane - 1968
3e Panda-achtige: Range Rover Classic - 1972
4e Panda-achtige: MINI Cooper Clubman gezinsbarrel - 2016
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door deusjevo »

+1

Zullen we dat Corona en QR code gezeur niet overal op betrekken, zijn vast genoeg andere groepen voor
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door Riddick »

sjirafje schreef: 06 feb 2022 15:45 Sommige van die Abarthjes op de automeetings klinken echt als een oude diesel tractor. Ik vind dat geluid totaal niet passen bij de auto.
Ik ben wel fan van de Toyota GR Yaris, zeker als hij getuned is naar 355 pk. :mrgreen:


Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.

Bericht door Erik 319 »

deusjevo schreef: 06 feb 2022 22:31 +1

Zullen we dat Corona en QR code gezeur niet overal op betrekken, zijn vast genoeg andere groepen voor
100 procent eens.
312=500 319=Panda.

Plaats reactie

Terug naar “Het Nieuws”