Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Steekassen voor

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Pips
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2022 08:29
1e Panda-achtige: 169 4X4 2005
2e Panda-achtige: 169 4X4 2005

Steekassen voor

Bericht door Pips »

Hoi allen,

Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop mijn kennis te gaan delen waar het kan natuurlijk. Maar voor nu heb ik de eerste vraag: Mijn Panda 169 4x4 bonkt tijdens een langzame scherpe bocht. Wanneer ik bijvoorbeeld uit stilstand onmiddelijk een scherpe draai maak uit een parkeervlak. Zelf denk ik dat dit de homokineet assen kunnen zijn. En die willen we daarom dus ook gaan vervangen. (of zelf, of laten doen) Maar de vraag is dus, zijn deze hetzelfde als voor een normale panda? In dat geval kan ik deze een stel van de sloop halen en onder mijn panda knutselen... het zijn unieke auto's en het zou mooi zijn als we ze zo lang mogelijk rijden kunnen houden :)

Alvast bedankt!

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Steekassen voor

Bericht door BertPleizier »

Zorg eerst dat je de oorzaak 100% zeker weet. Zoals ik het nu lees is het een vermoeden, meer niet. Dan ben je op de gok aan het repareren en dat is zonde van de tijd en het geld. Als de uitlijning niet goed is, kan een auto bij scherp insturen ook gaan bonken bijvoorbeeld. Heb je het bij glad wegdek, of alleen bij straatstenen?

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”