Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Hoi Panda fanaten!
We lezen al zo een drie weken mee op het forum, dus het werd tijd om voor te stellen.
Mijn naam is Kaner, 29 jaar oud volgens de kalender, en heb voor mijn vriendin (Gigi) gisteren een Fiat Panda gekocht!
We zochten een fatsoenlijke auto binnen ons budget (in de tussentijd aan het kijken voor een huis/trouwen, dat kost wat ) en toen hebben we onze zinnen gezet op onderstaande Panda.
We hebben hiervoor nog naar een vorige generatie (is dat de 169?) Panda Climbing gekeken, maar die zag er niet uit. Auto was naar mijn zeggen erg hard en ruw gebruikt en had heel veel kosten. Daarnaast kwam ik erachter dat de 4x4 een korte overbrenging had en dat het geen snelweg auto is... Wat ook wel logisch is
Anyway, gisteren naar een mooie Violet Panda 85 Lounge wezen kijken en op slag 'verliefd' geworden op het beestje. Het is een 0.9 TA met turbo welke hier op het forum een meer liefde dan haat krijgt heb ik gelezen. Hier bij ons is het net zo, heerlijk 2 cilinder brommert maar met heel wat punch! Ze is er verliefd op
Goed, een Lounge uitvoering, betekend dus goed in de opties en heeft 1 vorige eigenaar gehad. Er zijn wat aandachtpuntjes wat ik graag opgelost wil hebben.
- Blue and Me werkt niet, na heel wat Googlen lijkt het erop dat de module stuk is... Kan dit niet gerepareerd worden? Ik ben iemand die liever iets gepareerd dan direct vervangt/weggooit, dus ik hoor graag als jullie specialisten of hobbyisten kennen.
- Interieur is wel echt vies, moeten we een x met een goede cleaner oplossen.
- Van buiten kan hij echt een goede polijstbeurt krijgen. Heel wat liefdeskrassen (swirls) maar ook een aantal doffe plekken door vogelpoep.
Daarnaast willen we niet al teveel veranderen aan de Panda, wat wel op de planning staat is het volgende:
- Nieuwe Fiat (of misschien Abarth?) logo's voor en achter. Zijn deze er in meerdere uitvoeringen of alleen in het rood?
- Nieuwe matjes op de vloer.
- B&M fixen
- Binnen 2/3 maanden weer een beurtje zodat ik zeker weet dat de juiste 0W30 olie is gebruikt
- Velgen opknappen (misschien meteen een ander kleurtje)
En dat is het wel zo een beetje.
Goed, nu wat over mezelf. Ben zelf al jaren een hobbyist/carfreak maar zit voornamelijk in het VAG stal en merk dat dat hier op het forum vloeken is, dus zal mijn vorige auto's/foto's maar achterwege laten
Ik rij op dit moment in een Skoda Citigo 1.0 op CNG.
Aankoopfoto samen met mijn rakker.
We lezen al zo een drie weken mee op het forum, dus het werd tijd om voor te stellen.
Mijn naam is Kaner, 29 jaar oud volgens de kalender, en heb voor mijn vriendin (Gigi) gisteren een Fiat Panda gekocht!
We zochten een fatsoenlijke auto binnen ons budget (in de tussentijd aan het kijken voor een huis/trouwen, dat kost wat ) en toen hebben we onze zinnen gezet op onderstaande Panda.
We hebben hiervoor nog naar een vorige generatie (is dat de 169?) Panda Climbing gekeken, maar die zag er niet uit. Auto was naar mijn zeggen erg hard en ruw gebruikt en had heel veel kosten. Daarnaast kwam ik erachter dat de 4x4 een korte overbrenging had en dat het geen snelweg auto is... Wat ook wel logisch is
Anyway, gisteren naar een mooie Violet Panda 85 Lounge wezen kijken en op slag 'verliefd' geworden op het beestje. Het is een 0.9 TA met turbo welke hier op het forum een meer liefde dan haat krijgt heb ik gelezen. Hier bij ons is het net zo, heerlijk 2 cilinder brommert maar met heel wat punch! Ze is er verliefd op
Goed, een Lounge uitvoering, betekend dus goed in de opties en heeft 1 vorige eigenaar gehad. Er zijn wat aandachtpuntjes wat ik graag opgelost wil hebben.
- Blue and Me werkt niet, na heel wat Googlen lijkt het erop dat de module stuk is... Kan dit niet gerepareerd worden? Ik ben iemand die liever iets gepareerd dan direct vervangt/weggooit, dus ik hoor graag als jullie specialisten of hobbyisten kennen.
- Interieur is wel echt vies, moeten we een x met een goede cleaner oplossen.
- Van buiten kan hij echt een goede polijstbeurt krijgen. Heel wat liefdeskrassen (swirls) maar ook een aantal doffe plekken door vogelpoep.
Daarnaast willen we niet al teveel veranderen aan de Panda, wat wel op de planning staat is het volgende:
- Nieuwe Fiat (of misschien Abarth?) logo's voor en achter. Zijn deze er in meerdere uitvoeringen of alleen in het rood?
- Nieuwe matjes op de vloer.
- B&M fixen
- Binnen 2/3 maanden weer een beurtje zodat ik zeker weet dat de juiste 0W30 olie is gebruikt
- Velgen opknappen (misschien meteen een ander kleurtje)
En dat is het wel zo een beetje.
Goed, nu wat over mezelf. Ben zelf al jaren een hobbyist/carfreak maar zit voornamelijk in het VAG stal en merk dat dat hier op het forum vloeken is, dus zal mijn vorige auto's/foto's maar achterwege laten
Ik rij op dit moment in een Skoda Citigo 1.0 op CNG.
Aankoopfoto samen met mijn rakker.
Laatst gewijzigd door Kanerr op 08 mar 2022 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- Pandavriend
- Clublid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 17 dec 2021 15:44
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 12 Edizione Cool Onyx Black
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 Launge Mediterraneo Blu
- Facebook: https://www.facebook.com/groups/1120925748690
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 42 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 312/319 85 Lounge
Welkom,
Mooie Panda, vele veilige kilometers toegewenst.
Mooie Panda, vele veilige kilometers toegewenst.
Groet Eric
Ik ben blij dat ik ook ben "besmet" met het Panda virus.
Voorsteltopic, review van onze Panda
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=3&t=22869
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... unge-2017/
Ik ben blij dat ik ook ben "besmet" met het Panda virus.
Voorsteltopic, review van onze Panda
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=3&t=22869
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... unge-2017/
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 312/319 85 Lounge
Bedankt heren!
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Mooi karretje hoor.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen t.o.v die citigo.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen t.o.v die citigo.
312=500 319=Panda.
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Tja... Wat kan ik zeggen. Ondanks dat het dezelfde segment auto's zijn, zijn het compleet andere auto's.
De Panda: Comfort gericht, hogere zit en een veel vriendelijkere besturing. Motor is wel een pareltje ondaks dat hij als een brommer klinkt, heerlijke punch wanneer nodig en toch relatief stil bij cruise snelheden. Wel veel meer body-roll en de bijrijdersstoel is niet in hoogte verstelbaar wat echt een gemis is.
De Citigo: Veel zakelijker en strakker. Wel moet ik zeggen dat ik juist de vering irritant vind en dat ik een schroefset heb liggen maar nog geen zin heb gevonden om het te monteren. Wel is de besturing strakker en wat meer feedback. Voelt ook meer aan als een grotere auto ondanks zijn formaat. Stoelen zijn ok, maar niet meer dan dat.
Dus ja, ene is wat speelser en comfortabeler en de ander is strakker en serieuzer. Tis maar net wat je voorkeur is.
Qua gebruikte plastics is het beide van lage kwaliteit. Harde plastics maar moet zeggen dat ik het heel erg mis dat er geen luchtroosters zijn in het midden op de Citigo, en dat heeft mijn vriendin dan weer wel.
Beide hebben zijn charmes maar ik ben meer gecharmeerd van de Panda dan de Citigo
De Panda: Comfort gericht, hogere zit en een veel vriendelijkere besturing. Motor is wel een pareltje ondaks dat hij als een brommer klinkt, heerlijke punch wanneer nodig en toch relatief stil bij cruise snelheden. Wel veel meer body-roll en de bijrijdersstoel is niet in hoogte verstelbaar wat echt een gemis is.
De Citigo: Veel zakelijker en strakker. Wel moet ik zeggen dat ik juist de vering irritant vind en dat ik een schroefset heb liggen maar nog geen zin heb gevonden om het te monteren. Wel is de besturing strakker en wat meer feedback. Voelt ook meer aan als een grotere auto ondanks zijn formaat. Stoelen zijn ok, maar niet meer dan dat.
Dus ja, ene is wat speelser en comfortabeler en de ander is strakker en serieuzer. Tis maar net wat je voorkeur is.
Qua gebruikte plastics is het beide van lage kwaliteit. Harde plastics maar moet zeggen dat ik het heel erg mis dat er geen luchtroosters zijn in het midden op de Citigo, en dat heeft mijn vriendin dan weer wel.
Beide hebben zijn charmes maar ik ben meer gecharmeerd van de Panda dan de Citigo
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Welkom op het forum, wel leuk te horen dat een VAG aanhanger gecharmeerd is van de Panda.
Ik rij zelf dagelijks in een Skoda Yeti uit 2011
Maat vloeken zal het niet zijn hoor... We hebben hier op het forum ook een aantal Marbella rijders en in bepaalde generaties zit daar een VW-bak onder. En volgens mij heeft de Terra ook wat VW in zich zitten.
Blue & Me probleem is een bekend probleem, en is al vaker voorbij gekomen op het forum. Heb zelf geen idee of iemand het zelf al eens heeft opgelost, ik volg de 312/319 sectie niet echt.
Succes!
Ik rij zelf dagelijks in een Skoda Yeti uit 2011
Maat vloeken zal het niet zijn hoor... We hebben hier op het forum ook een aantal Marbella rijders en in bepaalde generaties zit daar een VW-bak onder. En volgens mij heeft de Terra ook wat VW in zich zitten.
Blue & Me probleem is een bekend probleem, en is al vaker voorbij gekomen op het forum. Heb zelf geen idee of iemand het zelf al eens heeft opgelost, ik volg de 312/319 sectie niet echt.
Succes!
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Ik vond na een week citigo alleen het brandstofverbruik fantastisch.
Wat is dat ding zuinig.
Maar heel blij om daarna weer in de Panda te kunnen stappen.
Wat is dat ding zuinig.
Maar heel blij om daarna weer in de Panda te kunnen stappen.
312=500 319=Panda.
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Zo, de eerste upgrades zijn gekocht!
- LED DRL + H4
We willen ook nieuwe emblemen voor de voor en achterzijde, maar we weten dus niet wat we moeten doen. Het chroom ziet er puntgaaf uit, maar de logo zelf is minder.
We kunnen dus originele emblemen kopen (katching!), immitatie emblemen of stickers.
Wat is jullie ervaring?
- LED DRL + H4
We willen ook nieuwe emblemen voor de voor en achterzijde, maar we weten dus niet wat we moeten doen. Het chroom ziet er puntgaaf uit, maar de logo zelf is minder.
We kunnen dus originele emblemen kopen (katching!), immitatie emblemen of stickers.
Wat is jullie ervaring?
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
De TwinAir turbo motor, is absoluut een Pareltje van een Motor.Kanerr schreef: ↑09 mar 2022 15:18 Tja... Wat kan ik zeggen. Ondanks dat het dezelfde segment auto's zijn, zijn het compleet andere auto's.
De Panda: Comfort gericht, hogere zit en een veel vriendelijkere besturing. Motor is wel een pareltje ondaks dat hij als een brommer klinkt, heerlijke punch wanneer nodig en toch relatief stil bij cruise snelheden. Wel veel meer body-roll en de bijrijdersstoel is niet in hoogte verstelbaar wat echt een gemis is.
De Citigo: Veel zakelijker en strakker. Wel moet ik zeggen dat ik juist de vering irritant vind en dat ik een schroefset heb liggen maar nog geen zin heb gevonden om het te monteren. Wel is de besturing strakker en wat meer feedback. Voelt ook meer aan als een grotere auto ondanks zijn formaat. Stoelen zijn ok, maar niet meer dan dat.
Dus ja, ene is wat speelser en comfortabeler en de ander is strakker en serieuzer. Tis maar net wat je voorkeur is.
Qua gebruikte plastics is het beide van lage kwaliteit. Harde plastics maar moet zeggen dat ik het heel erg mis dat er geen luchtroosters zijn in het midden op de Citigo, en dat heeft mijn vriendin dan weer wel.
Beide hebben zijn charmes maar ik ben meer gecharmeerd van de Panda dan de Citigo
Mijn laatste 85 Lounge had 113 pk en 182 Nm Custom SAVALI Tuning en ging als de brandweer.
Verder 40mm verlaagt met Novitec veren en 17 inch Bravo velgen met 205/40R17" banden.
Soms denk ik nog wel eens waarom heb ik hem verkocht.
*
Laatst gewijzigd door Riddick op 20 mar 2022 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Ja ik moet zeggen dat je Panda er echt leuk uitzag zo.
Weet alleen niet of de tuning nog slim is, TA heeft al 2 ton achter de kiezen wel heel leuk, dat zijn UP! GTI waardes!
Ach we blijven bezig, dat maakt het leuk
Weet alleen niet of de tuning nog slim is, TA heeft al 2 ton achter de kiezen wel heel leuk, dat zijn UP! GTI waardes!
Ach we blijven bezig, dat maakt het leuk
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 feb 2022 12:47
- 1e Panda-achtige: 4x4 Cross 2016
- 2e Panda-achtige: 1.2 Edizione Cool 2004
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Huh? Hoe krijg je 113 pk uit dat motortje? Onze Cross heeft standaard 90 pk. Vond ik al veel.Riddick schreef: ↑14 mar 2022 20:17
De TwinAir turbo motor, is absoluut een Pareltje van een Motor.
Mijn laatste 85 Lounge had 113 pk en 182 Nm Custom SAVALI Tuning en ging als de brandweer.
Verder 40mm verlaagt met Novitec veren en 17 inch Bravo velgen met 205/40R16" banden.
Soms denk ik nog wel eens waarom heb ik hem verkocht.
*
Paanda 85 Lounge.png
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Custom SAVALI ECU Software update, dus standaard SAVALI tuning met een persoonlijke verdere aanpassing.
In mijn geval heb ik de turbo druk gewoon een stuk hoger laten zetten.
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Zo, gisteren even de DAP uit de schuur gehaald en een paar plekken aangepakt.
De auto had heel veel last van smurrie op de voorzijde incl een hele vieze vlek wat heel dof was. Ook zat er veel boomsappen op de motorkap wat in de lak zat ipv erop, dus dat moest er ook allemaal uit.
Helaas was het te koud om de rest van de auto te doen, dus dat staat gepland voor een ander moment
De koplampen zijn door de garage of door de vorige eigenaar verpest en waren geschuurd/gepolijst maar heel slecht en op sommige plekken doorgebrand dus heb het niet volledig kunnen oplossen maar het is al een stuk beter dan eerst.
Voor de rest alle plasticen weer gevoed en dat was het wel voor nu.
De before foto's (na het wassen)
De auto had heel veel last van smurrie op de voorzijde incl een hele vieze vlek wat heel dof was. Ook zat er veel boomsappen op de motorkap wat in de lak zat ipv erop, dus dat moest er ook allemaal uit.
Helaas was het te koud om de rest van de auto te doen, dus dat staat gepland voor een ander moment
De koplampen zijn door de garage of door de vorige eigenaar verpest en waren geschuurd/gepolijst maar heel slecht en op sommige plekken doorgebrand dus heb het niet volledig kunnen oplossen maar het is al een stuk beter dan eerst.
Voor de rest alle plasticen weer gevoed en dat was het wel voor nu.
De before foto's (na het wassen)
Laatst gewijzigd door Kanerr op 20 mar 2022 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Kaner/Gigi - Fiat Panda 319 85 Lounge
Na foto's...
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300