Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Getinte ramen Panda 169 1.2 2007

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
joris_358
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2021 22:56
1e Panda-achtige: 169

Getinte ramen Panda 169 1.2 2007

Bericht door joris_358 »

Hallo,
Misschien wel een oud onderwerp maar kan iemand mij helpen met wat meer informatie? Ik heb een nieuwe Panda gekocht uit 2007 en wil graag de ramen vanaf de achterbank tot achterklep getinte ramen hebben. Iemand tips en tricks?
Grt,
Joris

Ps. daarnaast zou ik ook graag in de toekomst een stuur swap willen doen met een 312. Iemand hier al ervaring mee?

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Getinte ramen Panda 169 1.2 2007

Bericht door Riddick »

Stuurswap betekend als ik het goed heb dat je een andere airbag stekker nodig hebt, en natuurlijk een ander stuur en airbag.
Er is een clublid die dit gedaan heeft, je kan dat in zijn Panda Abarth ombouw topic vinden.

Gebruikersavatar
Alba
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2022 10:05
1e Panda-achtige: 1100 active eco 2009

Re: Getinte ramen Panda 169 1.2 2007

Bericht door Alba »

Hey Joris,

Ik heb het net gedaan en zeer tevreden met een 20% tint van Maxjet pro. (eigenlijk hetzelfde materiaal als Suntek).
Het raam in de achterklep was moeilijker dan ik dacht, er zit bovenaan een aardige ronde vorm in. Pas op als je de stekkers eventueel wilt loshalen van de achterruit verwarming, bij mijn auto brak er een af zodra ik het aanraakte.
De kleine ruiten achter zijn heel makkelijk, heb alleen van binnen op hoeven te warmen om het vlak tegen het glas te krijgen. niet nodig om panelen weg te halen.
Om de achter deuren te doen heb ik de deur raam rubbers en het binnen paneel verwijdert om het glas los te maken van het mechanisme. Doordat het glas dan los op het mechanisme rust heb je voldoende speel ruimte om de tint aan te brengen en goed te snijden.

Hoop dat dit helpt,
Alba

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”