Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Onbalans vliegwiel door lager, ook alweer gerepareerd.

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Curt Roth
Forumgebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 jul 2021 10:30
1e Panda-achtige: Twinair easy
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Onbalans vliegwiel door lager, ook alweer gerepareerd.

Bericht door Curt Roth »

Tijdens mijn vakantie een paar weken geleden begon opeens de motor zeer onrustig te lopen bij opschakelen, tot zijn 5e versnelling als ik hem onder de 3000 toeren hield bleef hij rustig, daarna begon de pook hevig te schudden en daarmee de auto.

Ik had eigenlijk gelijk een vermoeden dat het in het vliegwiel zou moeten zitten en dat daar, door wat voor reden dan ook een onbalans in moest zitten.
Even de garage gebeld, en die beaamde mijn vermoeden.

Bij terugkomst thuis een afspraak gemaakt, en laten repareren, het lager in het vliegwiel was kapot, en omdat het vliegwiel uit twee delen bestaat gaat hij slingeren.

Puntje bij paaltje, vliegwiel vervangen, koppelingsplaat en druklager vervangen, kosten all-in.. €1200,-

Maar ben blij dat het gedaan is, ondanks deze pech zo ongelofelijk veel plezier van deze twin air!

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Onbalans vliegwiel door lager, ook alweer gerepareerd.

Bericht door sjirafje »

Fijn dat het is opgelost (y) . En met een meteen mee vervangen koppeling hoef je je daar de komende jaren ook geen zorgen over te maken.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Onbalans vliegwiel door lager, ook alweer gerepareerd.

Bericht door Riddick »

Als je een vliegwiel vernieuwd wil je daar geen oude koppelingsplaat op gebruiken. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”