Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Bevestiging luchtfilterbox

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Bevestiging luchtfilterbox

Bericht door BertPleizier »

De achterste bevestiging van de luchtfilterbox is kapot. De metalen plug (waar de schroef in zit) in de kunststof bevestiging is losgekomen en daardoor heeft de schroef geen houvast meer. Zie hiervoor de foto.

Aan de voorkant zit een veer aan de luchtfilterbox bevestigd (boven het hitteschild van het uitlaatspruitstuk), die de hele box aan de voorkant omlaag trekt. Het gevolg is dat de achterkant daardoor omhoog wil komen, precies waar de bevestiging kapot is. Onder de luchtfilterbox komt daardoor de luchtaansluiting en carterontluchtingsslang los.

Weet iemand of deze bevestiging los te bestellen is? Of is dit onderdeel van het hele inlaatspruitstuk? De metalen plug terug lijmen is niet sterk genoeg, dus ik heb het geheel nu (even) met een tierap vast gezet.
Luchtfilterbox Fiat Panda.jpg

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Bevestiging luchtfilterbox

Bericht door sjirafje »

Kun je de metalen plug/moer er niet terug in smelten? Op z'n plek leggen en hem dan met de soldeerbout verwarmen en langzaam weer terug in het plastic drukken.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Bevestiging luchtfilterbox

Bericht door BertPleizier »

Dat is nog wel een goed idee. Ik kan de schroef uit de metalen plug halen, de plug tijdelijk op een lange bout draaien, in een vlam houden en als hij warm is in het oorspronkelijke gat duwen. Dat ga ik eens proberen!

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”