Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Weer een Panda van de weg.

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Bella macchina
Forumgebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2015 08:02
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 2001 Young 85000 km
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Weer een Panda van de weg.

Bericht door Bella macchina »

Vandaag mijn donor Panda verkocht. Was een blauwe 1.1 uit 2002. Bij het ophalen bleek het een sloperij te zijn en is het kenteken opgeheven.

Voor op de weg houden was deze eerlijk gezegd al ver heen.

Hoeveel Panda’a 141 zouden er nog op kenteken staan in Nederland. Iemand een handige bron waar dit te vinden is? Ik heb in een oldtimerblad eens een getal gelezen. Maar niet onthouden en daarnaast zal het per jaar wel minder worden.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Weer een Panda van de weg.

Bericht door Ivo »

Ik snap niet helemaal jouw bericht. Je hebt een donor auto gekocht, leeggehaald en je was verbaasd dat een sloper hem kwam ophalen? Het is inderdaad altijd jammer als er weer een Panda naar de sloop gaat. Volgende keer misschien aangeven als je een Panda sloopt of er nog onderdelen zijn die in de club gebruikt kunnen worden.

Er is volgens mij een discussie ergens op het forum waar de aantallen overlevende Panda's wordt besproken.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Bella macchina
Forumgebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2015 08:02
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 2001 Young 85000 km
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Weer een Panda van de weg.

Bericht door Bella macchina »

Niet verbaast. Maar ergens had ik gehoopt dat de Panda bij een andere Pandabezitter zou komen als donor voor onderdelen die ik niet nodig had. Al komen de onderdelen nu ook wel weer op de markt.

Wat betreft aanbieden via dit forum. Hier heb je gelijk in. Zal ik volgende keer dan ook eerst doen.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Weer een Panda van de weg.

Bericht door Ivo »

Altijd beter als een Panda verder kan, maar ergens moet het ook stoppen. Als de halve auto in oxide is omgetoverd, wordt het niet leuk meer. Mijn ratio is dan ook als zoveel maar verder kan leven.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Bella macchina
Forumgebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2015 08:02
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 2001 Young 85000 km
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Weer een Panda van de weg.

Bericht door Bella macchina »

Mijn 141 uit 2001 was beter dan mijn donor. Maar evengoed wel wat zaken kunnen overzetten. Wil mijn Panda wel in orde houden voor langere tijd.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Weer een Panda van de weg.

Bericht door Riddick »

Het op de weg houden van 141A's blijft toch een uitdaging, zeker roest blijft een groot probleem.
Mijn laatste 141A, was in top staat toen ik hem inruilde, ik schrok er wel van toen ik hem jaren later op een club dag zag.
Roest was toch behoorlijk zijn weg gaan vinden op de bekende plekken.
Ik vind een 141A nog steeds geweldig, maar haak steeds af om er één te kopen, omdat je kan wachten op roest die gaat woekeren.

Ik heb dan ook groot respect van de mensen die de moed en inzet hebben om dit steeds maar weer te lijf te gaan, om hun Panda op de weg te houden.

Bella macchina
Forumgebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2015 08:02
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 2001 Young 85000 km
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Weer een Panda van de weg.

Bericht door Bella macchina »

Ik heb de mijne wel in de garage staan. Waarmee ik een en ander wel probeer uit te stellen. Ik heb nu wel de deuren omgewisseld met de donor. Waardoor ik die grote roestplekken nu kwijt ben. Mijn Panda ziet er weer roestvrij uit.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”