Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Moderator: Nieuwsmoderator
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Het zou mij een biet zijn als er nix op of aan zit als de prijs laag genoeg zou zijn maar dat is helaas niet het geval.
312=500 319=Panda.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Er gaan weer voor de zoveelste keer geruchten de ronde over een grote Panda Restyle, voor BJ 2024.
Het zou ook wel logisch zijn als hij nog bijna 3 jaar mee moet tot ergens eind 2026, de verkopen kakken heel erg in, want het is toch een zwaar achterhaalde auto qua techniek.
Het meest interessant klinkt de interieur upgrade, de klokken cluster zou vervangen gaan worden door een LED LCD scherm.
Ook zou het Multimedia systeem een grote update krijgen qua design en scherm kwaliteit.
Het interieur van de nieuwe FIAT 600 zou een indicatie zijn voor wat er in de Panda te verwachten zou zijn.
Verder gaat het gerucht dat de Stellantis/Peugeot 1.2 PureTech 100 motor met 6 versnelling handbak, zijn intrede gaat doen in de Panda, maar dan ook met een Mild Hybrid toevoeging, zoals nu op de FIAT Firefly gebruikt wordt.
Het is niet heel ondenkbaar dat er op grote schaal Peugeot motoren in de FIAT's gehangen gaan worden, om heel snel op grote schaal kosten te gaan besparen op de velen motoren die er nu zijn.
Verder kan dan ook heel snel het FIAT motoren programma geëlimineerd worden, wat heel veel kosten besparing oplevert.
De 1.2 PureTech 100 motor is natuurlijk al veel beter dan de "Turtle Slow" Fiat 3 cilinder Hybrid Firefly motor met amper 70 pk.
Het zou ook wel logisch zijn als hij nog bijna 3 jaar mee moet tot ergens eind 2026, de verkopen kakken heel erg in, want het is toch een zwaar achterhaalde auto qua techniek.
Het meest interessant klinkt de interieur upgrade, de klokken cluster zou vervangen gaan worden door een LED LCD scherm.
Ook zou het Multimedia systeem een grote update krijgen qua design en scherm kwaliteit.
Het interieur van de nieuwe FIAT 600 zou een indicatie zijn voor wat er in de Panda te verwachten zou zijn.
Verder gaat het gerucht dat de Stellantis/Peugeot 1.2 PureTech 100 motor met 6 versnelling handbak, zijn intrede gaat doen in de Panda, maar dan ook met een Mild Hybrid toevoeging, zoals nu op de FIAT Firefly gebruikt wordt.
Het is niet heel ondenkbaar dat er op grote schaal Peugeot motoren in de FIAT's gehangen gaan worden, om heel snel op grote schaal kosten te gaan besparen op de velen motoren die er nu zijn.
Verder kan dan ook heel snel het FIAT motoren programma geëlimineerd worden, wat heel veel kosten besparing oplevert.
De 1.2 PureTech 100 motor is natuurlijk al veel beter dan de "Turtle Slow" Fiat 3 cilinder Hybrid Firefly motor met amper 70 pk.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 07 mei 2022 20:06
- 1e Panda-achtige: 900 Young 2000
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 17 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Ik hoop dat de problemen met de natte distributieriem dan toch niet meer aan de orde zijn als ze voor de puretech 1.2 gaan.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Het schijnt dat de voorkeur bij de Peugeot motoren ligt, binnen Stellantis, en niet bij de FIAT FIREFLY 3 en 4 cilinder motoren.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
@Mark89
die problemen met die D-riem kwamen alleen voor bij de auto's uit rond 2015. In 2020 heb ik een andere auto gekocht waarbij ik ook met een Citroën heb gereden uit de tijd dat er problemen waren met die riemen. Er is gewoon een batch auto's geweest die met een verkeerde riem geleverd zijn. Vervangen voor de juiste die wel oliebestendig is en klaar...
die problemen met die D-riem kwamen alleen voor bij de auto's uit rond 2015. In 2020 heb ik een andere auto gekocht waarbij ik ook met een Citroën heb gereden uit de tijd dat er problemen waren met die riemen. Er is gewoon een batch auto's geweest die met een verkeerde riem geleverd zijn. Vervangen voor de juiste die wel oliebestendig is en klaar...
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 07 mei 2022 20:06
- 1e Panda-achtige: 900 Young 2000
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 17 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Volgens de anwb zijn het met name de modellen in 2017/2018.
Ze zouden inmiddels bezig zijn met een vernieuwde versie.
Het advies van 175.000km naar 100.000km bijstellen is nog steeds niet voldoende.
Maar misschien kijk ik er anders naar omdat ik simpelweg geen fan ben van een natte distributieriem in het huidige concept.
Dat de riem kapot gaat, dat heb je uiteindelijk ook met een droge riem, maar de gevolgen van stukjes riem die in de oliekanalen terecht komen kan voor erg veel schade zorgen. Niet alleen op korte termijn maar ook op de lange termijn.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... ch-motoren
Maarja, het gezeik met de verstopte FIAT twinair modules was natuurlijk ook geen pretje voor de klanten waarbij de gehele unit vervangen de enige oplossing was.
Ze zouden inmiddels bezig zijn met een vernieuwde versie.
Het advies van 175.000km naar 100.000km bijstellen is nog steeds niet voldoende.
Maar misschien kijk ik er anders naar omdat ik simpelweg geen fan ben van een natte distributieriem in het huidige concept.
Dat de riem kapot gaat, dat heb je uiteindelijk ook met een droge riem, maar de gevolgen van stukjes riem die in de oliekanalen terecht komen kan voor erg veel schade zorgen. Niet alleen op korte termijn maar ook op de lange termijn.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... ch-motoren
Maarja, het gezeik met de verstopte FIAT twinair modules was natuurlijk ook geen pretje voor de klanten waarbij de gehele unit vervangen de enige oplossing was.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
En het vervangen van die TwinAir modeles had een kosten plaatje van € 1.250,- destijds, zal nu nog wel meer kosten vermoed ik.
Maar het verstoppen was geen kwaal van de module, maar tengevolge van verkeerde olie en het niet vervangen van het olie filtertje van de module.
Bijna geen garage vervangt dat filtertje.
Maar het verstoppen was geen kwaal van de module, maar tengevolge van verkeerde olie en het niet vervangen van het olie filtertje van de module.
Bijna geen garage vervangt dat filtertje.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Versimpeling FIAT Panda programma 2023.
Volgens nieuwe geruchten schijnt nu ook de gewone FIAT 500 Hybrid, tot 2026 in productie te blijven.
Stellantis zou nu ook nadenken over E-Fuels (synthetische brandstoffen) voor een deel van de aandrijving.
Er gaat ook een gerucht over een nieuwe 1.2ltr Hybrid motor, voor de Panda en 500.
Verder zou de Panda toch een behoorlijk opfris beurt krijgen, in de vorm van verbeterde (LED) verlichting zoals op bv de 500e.
Ook het interieur zou vooral een veel moderner dashboard krijgen met LCD schermpjes in plaats van de oude klokkenwinkel die er nu in zit.
Stellantis zou nu ook nadenken over E-Fuels (synthetische brandstoffen) voor een deel van de aandrijving.
Er gaat ook een gerucht over een nieuwe 1.2ltr Hybrid motor, voor de Panda en 500.
Verder zou de Panda toch een behoorlijk opfris beurt krijgen, in de vorm van verbeterde (LED) verlichting zoals op bv de 500e.
Ook het interieur zou vooral een veel moderner dashboard krijgen met LCD schermpjes in plaats van de oude klokkenwinkel die er nu in zit.