Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Balen!

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Miralimart
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2022 19:03
1e Panda-achtige: Sempre
Has thanked: 2 times

Balen!

Bericht door Miralimart »

Hallo, ik ben Mira en heb sinds vorig jaar december een panda sempre parelmoer kleur gekocht. Ik was er heel blij mee totdat het veel
ging regenen en mijn spijlen (langs de voorruit) nat werden aan de binnenkant.
Mijn garage heeft mijn dakdragers opnieuw gekit en ik heb ook een nieuwe voorruit maar het is nog niet verholpen. :-(
Heeft iemand een idee wat er lek kan
Zijn?

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Balen!

Bericht door Joost »

Hoi Mira,

Vervelend probleem zeg... heb je hier aan beide kanten last van? Je zou toch denken dat er niet veel plekken zijn waar water naar binnen kan komen.. de dakdragers en ruiten zijn al gecheckt. Wat blijft er verder nog over? Deurrubbers misschien? Of het moet al op een andere gekke plek naar binnen komen en op één of andere manier naar de voorkant stromen...

Ik ben meer van de oude Pandas en heb niet superveel verstand van de nieuwere wagens. Er is vast wel iemand die verder mee kan denken.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Balen!

Bericht door Robert100HP »

Er van uitgaande dat de garage de portier rubbers op dichtheid gecontroleerd heeft en .... dat er geen sprake is van een Sky uitvoering met open dak. Is er maar een mogelijkheid, die hoewel zeldzaam toch voorkomt. Bij enkele exemplaren is er te weinig afdichtings kit gebruikt in de dakgoten, voordat iedereen weer reageert met een 169 heeft geen dakgoot die heeft hij wel. Daar waar beide zijkanten samen komen in het dak loopt een gootje, weliswaar afgedekt met een kunststof profiel. Daar kan het water zich in verzamelen om vervolgens langs de stijlen naar binnen te lopen. Wat ik eerst zou doen is de kunststof profielen A te verwijderen. Deze zitten tussen het portier rubber ( naar voren trekken ) en dan vast geklikt op de A stijl, als deze verwijdert zijn heb je zicht op het kale metaal van de A stijl. Nu je zien waar het water vandaan komt, in de A stijl zitten aan binnenzijde n.l. gaatjes. Het zwarte profiel moet je vanaf achter naar voren voorzichtig verwijderen, na het kitten kan het dan weer terug gemonteerd worden. Let wel bij koude kan het breken...

Grtz
paneel A.jpg
paneel A.jpg (53.41 KiB) 319 keer bekeken
rubber.jpg
rubber.jpg (34.53 KiB) 319 keer bekeken
dakgoot met profiel.jpg
dakgoot met profiel.jpg (46.74 KiB) 319 keer bekeken

Miralimart
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2022 19:03
1e Panda-achtige: Sempre
Has thanked: 2 times

Re: Balen!

Bericht door Miralimart »

Hartstikke bedankt voor de info Robert! We gaan er mee aan de slag!!!

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”