Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Temperatuur meter

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
superpro
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2021 20:58

Temperatuur meter

Bericht door superpro »

Sinds gisteren merkte ik dat mijn temperatuur meter soms de wijzer ineens helemaal naar onder ging, ook ging het motorstoring lampje branden, nu heb ik het net ff getest met 30 km snelweg te rijden, tempratuur meter komt maar tot het eerst kwart en komt wel warme lucht uit de blazers, maar niet dat je zegt het word warm in de auto..iemand een idee?
Fiat Panda 169

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Temperatuur meter

Bericht door Riddick »

superpro schreef: 21 jan 2023 12:05 Sinds gisteren merkte ik dat mijn temperatuur meter soms de wijzer ineens helemaal naar onder ging, ook ging het motorstoring lampje branden, nu heb ik het net ff getest met 30 km snelweg te rijden, tempratuur meter komt maar tot het eerst kwart en komt wel warme lucht uit de blazers, maar niet dat je zegt het word warm in de auto..iemand een idee?
Fiat Panda 169
Vermoedelijk een niet goed werkende "Thermostaat".

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Temperatuur meter

Bericht door sjirafje »

Ik zou ook de thermostaat als eerst verdenken.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

superpro
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2021 20:58

Re: Temperatuur meter

Bericht door superpro »

Heb de anwb laten komen 8*)
Zei ook thermostaat, deze week ga ik hem vervangen

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Temperatuur meter

Bericht door BertPleizier »

Ik dacht hier op het forum gelezen te hebben dat je een Valéo (merk) moet nemen als vervanging, omdat andere merken snel willen gaan lekken door kromtrekken of snel kapot gaan.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Temperatuur meter

Bericht door Robert100HP »

Er zijn vele merken/leveranciers van thermostaten en even zoveel onderlinge verschillen.
Wat het belangrijkste is zorg dat alle aansluitingen van je nieuwe thermostaat van metaal ( ijzer ) zijn.

Onder staande uitvoering is van de 1.4 HP motor en van het type dat je niet moet hebben.
Het omcirkelde pijpje is van ijzer, de aansluiting met het pijltje is van kunststof dit scheurt
steevast en vrij snel daar waar het overgaat in de zeskant. Er zijn ook uitvoeringen waarbij beide
aansluitingen van een metaal legering zijn, ook deze mag je laten liggen. Vreemd genoeg
zijn de laagst geprijsde thermostaten vaak de beste, want die hebben ijzeren aansluitingen.
thermostaat.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”