Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Aux aansluiting radio

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
FlorianH
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2022 20:55
1e Panda-achtige: Fiat Panda Edizoone Cool 2012

Aux aansluiting radio

Bericht door FlorianH »

Goededag,
Ik vroeg mij af of ik een aux kabel kon installeren in mijn panda uit 2011, hopelijk weet iemand hier iets van af.

Vriendelijke groet,
Florian

Als het goed is heb ik een bijlage bijgevoegd
Bijlagen
20230127_143927.jpg
20230127_144443_HDR.jpg

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door 4RN01D »

Ik had eenzelfde wens met mijn originele radio in mijn Grande Punto. Daar was het mogelijk.

En kijkende naar de aansluitingen achter op jouw radio, geldt daarvoor volgens mij hetzelfde. Je kunt in dit geval kiezen voor een kabel met daaraan een jack-plug die je in een mp3-speler kunt steken, maar ook voor een kabel met daaraan een bluetooth module.

Voordeel van dat laatste is dat je daar dan weer een microfoon op aan kunt sluiten, zodat je in wezen een carkit hebt. De kabel sluit je aan op de connector die op je diagram aangemerkt staat als "c". De radio zal dit vervolgens zien als een cd-wisselaar of een aux. En die kun je met je source-knop ook selecteren.

Dit is de module die ik destijds heb geïnstalleerd:
https://www.bol.com/nl/nl/p/fiat-punto- ... 7863/?s2a=

Ik wil hier nog wel aan toevoegen dat ik het natuurlijk mis kan hebben met betrekking tot compatibiliteit. Dus ik zou als ik jou was de verkoper een bericht sturen of deze module ook op jouw type radio zal werken.

In mijn GP ben ik uiteindelijk overgestapt op een radio met carplay, omdat ik geintegreerde navigatie wilde hebben. Ik kan je van harte aanbevelen dat in overweging te nemen.
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door sjirafje »

Als ik de sticker zo bekijk (het gaat om stekker c) dan denk ik dat een simpele aux kabel niet gaat werken. Als je een aantal keer op src drukt komt er dan aux voorbij op het display als een van de opties?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door BertPleizier »

Soms komt AUX alleen voorbij in SOURCE als er ook iets op de AUX is aangesloten / ingeplugd.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door sjirafje »

Mijn ervaring met de big front Blaupunkt's is dat als aux niet voorbij komt het er simpelweg niet op zit. Ook de sticker lijkt er op te wijzen dat een simpele aux kabel niet gaat werken (de benodigde pinnen zijn niet aanwezig).
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

FlorianH
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2022 20:55
1e Panda-achtige: Fiat Panda Edizoone Cool 2012

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door FlorianH »

Hmmp ik zal morgen nog wel ff proberen of ik aux te voorschijn kan krijgen maar ik denk het niet ik heb namelijk al alle knopjes en mogelijke knopcombinaties geprobeerd laatst. en als ik er een aux kabel op aansluit om te testen op welke pinnetjes zou dat dan moeten?

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door sjirafje »

De aux kabel is normaal die met de gele stekker (zie bv: viewtopic.php?p=174789 ) en die gaat in het meest rechtse deel van stekker C. Maar op de sticker van jouw radio staan allemaal NC pinnen wat betekend dat die intern in de radio niet aangesloten zijn. De aux kabel gebruikt de 3 AF pinnen.

Voorbeeld van een big front radio die wel de juiste aansluiting heeft:
2Naamloos.png
2Naamloos.png (349.18 KiB) 655 keer bekeken
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

FlorianH
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2022 20:55
1e Panda-achtige: Fiat Panda Edizoone Cool 2012

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door FlorianH »

Ah oke thnx, dan kan het ni jammer of ik ga het proberen te solderen net als die italiaan😁

Berend850
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2024 07:34
1e Panda-achtige: 12 emotion 2010

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door Berend850 »

Hallo medeforumers :D


Sinds deze week in het bezit van een 1.2 Emotion met veel opties inclusief panoramadak. Ik ben geheel nieuw in de Fiat wereld en wat ik heb gelezen is er een luxe radiosysteem geïnstalleerd destijds. Het is een zgn. dubbeldin met een CD knop tussen knop 3 en 4. Ik zou graag muziek willen streamen via bluetooth. Wanneer ik op de CD knop druk komt er CD wisselaar in beeld, heb nog niet ondekt of die ook werkelijk aanwezig is.... kan ik een module installeren? zoja welke is dan het meest geschikt? :roll:

Binnenkort zal ik mij verder voorstellen in het daarvoor bedoelde topic (y)

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door sjirafje »

Een cd wisselaar, als die aanwezig is, bevind zich onder de bijrijdersstoel.

Als je cd-wisselaar in beeld krijgt is je radio zeer waarschijnlijk geschikt voor een module met blauwe stekker. Neem voor de zekerheid even contact op met de winkel waar je de module wilt kopen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Berend850
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2024 07:34
1e Panda-achtige: 12 emotion 2010

Re: Aux aansluiting radio

Bericht door Berend850 »

sjirafje schreef: 03 feb 2024 14:07 Een cd wisselaar, als die aanwezig is, bevind zich onder de bijrijdersstoel.

Als je cd-wisselaar in beeld krijgt is je radio zeer waarschijnlijk geschikt voor een module met blauwe stekker. Neem voor de zekerheid even contact op met de winkel waar je de module wilt kopen.
Bedankt voor je reactie (y) , ik heb nu een interface/ bluetooth kit gekocht met een blauwe cd wisselaar stekker.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”