Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Tandwiel raammotor

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
RJD
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2021 15:37
1e Panda-achtige: editione cool 2006 Dualogic
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Tandwiel raammotor

Bericht door RJD »

Hallo, dit tandwiel is helaas deels tandenloos geworden.
Hij zat in het mechaniek aan het motor voor de elektrische raambediening (links voor)
De motor draait met z’n as een wormwiel, die op zijn beurt dit tandwiel rondraait; dit tandwiel is dan gekoppeld aan het kabel mechanisme dat het raam omhoog/omlaag beweegt
Nu vind ik op het internet complete sets voor de raambediening, inclusief motor en kabels etc, maar ik zoek eigenlijk alleen dit tandwiel.
Wie heeft een idee?
Kan ik zoiets nieuw krijgen of bij een sloper halen?(wie weet een sloper in Zuid-Holland of omstreken?)
Ik kan tijdelijk het tandwiel uit de rechter portier gebruiken, maar liever niet.
Wie heeft een idee?
Groet!
B33ADCB0-6EF4-4592-8E15-C474083E8DA9.jpeg

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 237
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 100 times
Been thanked: 32 times

Re: Tandwiel raammotor

Bericht door Poging2 »

Voor die 50 euro ofzo zou ik gewoon een nieuwe mechaniek bestellen eerlijk gezegd. Tandwiel van de sloop halen kan, maar dan zit je nog steeds met oud gebruikt plastic en lijkt me de kans op herhaling aardig voor de handliggend

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Tandwiel raammotor

Bericht door BertPleizier »

Ik zou een nieuw mechaniek kopen. Kost je een paar tientjes en alles is weer helemaal nieuw. Zelfde werk (deur moet toch open) en bijna net zo duur.

RJD
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2021 15:37
1e Panda-achtige: editione cool 2006 Dualogic
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Tandwiel raammotor

Bericht door RJD »

Bij Partspoint (Brezan) een mechanisme gekocht voor 43euro. Inmiddels gemonteerd, alles werkt weer prima. (y)

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”