Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nou dan doen we het zelf wel

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Nou dan doen we het zelf wel

Bericht door Pinda72 »

@Poging2: welkom in de 'graaicultuur' :wink:

Ook al van de term 'graaiflatie' gehoord? Het woord 'billijk' wordt schaars tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 237
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 100 times
Been thanked: 32 times

Re: Nou dan doen we het zelf wel

Bericht door Poging2 »

Pinda72 schreef: 10 mei 2023 11:18 @Poging2: welkom in de 'graaicultuur' :wink:

Ook al van de term 'graaiflatie' gehoord? Het woord 'billijk' wordt schaars tegenwoordig.
Haha ja en werd vanmorgen nog door de garage gebeld ook met hele uitleg dat ze helemaal geen marge hebben maar de inkoop zo duur is en mijn internetpartij al goedkoper is dan hun inkoop en hoe oneerlijk dat vergelijken is.

Maar tussen neus en lippen door hoorde ik wel dat ze monroe dempers gepland hadden. 37.43 euro bij winparts en das niet eens de meest goedkope webshop. Garage rekent 80 euro, dus das gewoon dubbel zo duur. Ja een webshop zonder fysieke locatie kan goedkoper inkopen dan een garage die ook nog echte garantie moet bieden en spul vaak zelfde dag al heeft, maar meer dan 50% meerprijs is gewoon idioot hoe mooi ze hun verhaal ook verpakken.

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Nou dan doen we het zelf wel

Bericht door 2cv6 »

Ik had dat laatst met een fusee kogel voor een Seat. Iets van 8 euro bij een webshop, en 33 euro bij de plaatselijke onderdelen handel. Maar je hebt het dan wel gelijk, en hebben ze het niet dan is het er binnen twee uur.
Ik denk dat deze onderdelen handelaren over een paar jaar niet meer bestaan en we dus geheel afhankelijk worden van webshops met de daaraan verbonden levertijden.

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 237
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 100 times
Been thanked: 32 times

Re: Nou dan doen we het zelf wel

Bericht door Poging2 »

2cv6 schreef: 11 mei 2023 18:03 Ik had dat laatst met een fusee kogel voor een Seat. Iets van 8 euro bij een webshop, en 33 euro bij de plaatselijke onderdelen handel. Maar je hebt het dan wel gelijk, en hebben ze het niet dan is het er binnen twee uur.
Ik denk dat deze onderdelen handelaren over een paar jaar niet meer bestaan en we dus geheel afhankelijk worden van webshops met de daaraan verbonden levertijden.
Nee dat snap ik hoor en daar heb ik begrip voor. Garage heeft het ook druk en klanten 2 dagen laten hobbelen in een leenauto terwijl je op onderdelen wacht schiet ook niet op natuurlijk.

Maar ik vind onderdelen meer dan 50% duurder maken wel heel erg extreem. Dan neem ik mn auto wel mee en wacht ik even tot de doos van autodoc 2 dagen later op de mat ploft

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Nou dan doen we het zelf wel

Bericht door Pinda72 »

Daar is dit forum toch voor? Om elkander als hobbyisten rijdende te houden voor een billijke prijs? :wink: :yes:

Er zijn zat mensen die geen behoefte hebben aan een forum, of moeite willen doen om het één en ander uit te zoeken bij storingen. De 'niet-hobbyisten', die de auto zonder enige voorkennis bij een garage achterlaten. Lekker zo laten.
Maar ook ik ben er wel eens ingestonken. Twee ruitenwisserbladen voor 68 euro, bijvoorbeeld. Dat kunnen ze maar 1x flikken.

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 237
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 100 times
Been thanked: 32 times

Re: Nou dan doen we het zelf wel

Bericht door Poging2 »

Pinda72 schreef: 12 mei 2023 11:33 Daar is dit forum toch voor? Om elkander als hobbyisten rijdende te houden voor een billijke prijs? :wink: :yes:

Er zijn zat mensen die geen behoefte hebben aan een forum, of moeite willen doen om het één en ander uit te zoeken bij storingen. De 'niet-hobbyisten', die de auto zonder enige voorkennis bij een garage achterlaten. Lekker zo laten.
Maar ook ik ben er wel eens ingestonken. Twee ruitenwisserbladen voor 68 euro, bijvoorbeeld. Dat kunnen ze maar 1x flikken.
Het is in elk geval een goeie motivatie om zelf weer het sleutelen wat op te pakken en de gezelligheid op te zoeken :)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”