Tankvangbanden vervangen
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Clublid
- 1e Panda-achtige: 34 1984 - niet meer in bezit
- 2e Panda-achtige: Young 1.1 02-2003
- Facebook: https://www.instagram.com/de_witte_panda/
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 8 times
Tankvangbanden vervangen
Gisteren de tankvangbanden van mijn 2003 Panda Young vervangen.
Uitdagend klusje, met veel trial and error. Om jullie deze trial and error te besparen heb ik een tutorial getikt......
EDIT: Ik zie dat de website de foto's enorm comprimeert....wil je de PDF stuur dan even een PB.
Uitdagend klusje, met veel trial and error. Om jullie deze trial and error te besparen heb ik een tutorial getikt......
EDIT: Ik zie dat de website de foto's enorm comprimeert....wil je de PDF stuur dan even een PB.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 44 times
Re: Tankvangbanden vervangen
Wordt nog leuker als je nog een trekhaak hebt……. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
.

Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
-
- Clublid
Dat is het volgende project; een trekhaak monteren.PandaVespa schreef: 29 jan 2024 08:26 Wordt nog leuker als je nog een trekhaak hebt……. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

- PandaVespa
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 44 times
Had je beter eerst trekhaak monteren en dan tankband
.

Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
-
- Clublid
Volgens mij conflicteert dat niet met elkaar in het geval van deze trekhaak?
- Ivo
- Forumgebruiker
- Been thanked: 14 times
Misschien nog een handige toevoeging. Om goed bij de voorste bout te komen, kan je het beste de achteras verder naar beneden kantelen. Dat doe je door de wielen te verwijderen en de schokdempers aan de onderkant los te nemen van de as. Auto op assteunen en er is voldoende ruimte om te werken. Scheelt gepiel en voorkomt beschadiging van het schroefdraad. De oude tankband zit met ringen in het plastic gedrukt. Ze zijn redelijk goed te verwijderen door rondom met een platte schroevendraaier de ring eruit te werken. Scheelt weer slijpen in de buurt van een benzinetank. Als laatst zou ik aanraden om dit te doen met een lege tank. Werkt een stuk lichter en je krijgt de banden strakker.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
-
- Clublid
Dank, de job is inmiddels gefixed; met geduld, beleid en gezond verstand.Ivo schreef: 29 jan 2024 16:06 Misschien nog een handige toevoeging. Om goed bij de voorste bout te komen, kan je het beste de achteras verder naar beneden kantelen. Dat doe je door de wielen te verwijderen en de schokdempers aan de onderkant los te nemen van de as. Auto op assteunen en er is voldoende ruimte om te werken. Scheelt gepiel en voorkomt beschadiging van het schroefdraad. De oude tankband zit met ringen in het plastic gedrukt. Ze zijn redelijk goed te verwijderen door rondom met een platte schroevendraaier de ring eruit te werken. Scheelt weer slijpen in de buurt van een benzinetank. Als laatst zou ik aanraden om dit te doen met een lege tank. Werkt een stuk lichter en je krijgt de banden strakker.