Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda Turbo
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:12
- 1e Panda-achtige: Panda 45 1982
- Locatie: brunssum
Panda Turbo
Hoi, bij deze open ik ook maar eens een topic over mijn panda.
De Specificaties
Panda 900 hobby
Bouwjaar 1995
motor 1.3 uno turbo 105pk/147Nm
top +/- 200km/h
Hier een paar foto's.
Ondanks dat de auto zeer professioneel is gebouwd, zijn er natuurlijk altijd nog kleine verbeteringen aan te brengen.
Zoals het verplaatsen van de brandstof pomp. Deze was in de kofferbak gemonteerd, en maakte nogal wat geluid. Dus ik
heb hem maar onder de auto geplaatst.
Hier zat hij dus
Deze plaats lijkt mij een stuk beter.
Verder lopen de achterwielen aan bij volledig inveren. Maar ik kon op het eerste oog niet zien waar hij aanliep. Dus de veren en
schokdempers maar gedemonteerd. Wat blijkt nu de band loopt bij volledig inveren tegen de voorzijde van de wielkast. (Bij inveren
beweegt het wiel naar boven en naar voor). Dus de wielkast rand een beetje aangepast met de flex. Hij kan nu weer voledig inveren
zonder aan te lopen. Al is de speling echt maar minimaal.
Hoorde opeens een sissend geluid bij het optrekken, de turbo kwam ook niet meer lekker op druk. de oorzaak was
snel gevonden.
Deze slang maar gelijk vervangen door een alu. buis.
Buis op maat gezaagd.
Eerst even "droog" passen.
Hier zit hij gemonteerd.
Bij warm weer merkte ik dat de tempratuur behoorlijk op liep. De koelven draaide ook niet. Na even meten bleek het thermocontact
in de radiateur defect. Deze dus ook maar vernieuwd.
Eerst moest dit gedemonteerd worden.
Hier heb ik al wat meer ruimte.
Het contact verwijderd.
Hier een filmpje, van 80 tot 160 km/h in 4e versnelling
[youtube][/youtube]
Op weg naar automaxx summer edition (2-7 t/m 5-7 2009
Edit moderator Bero: Alle opmaak codes verbeterd.
De Specificaties
Panda 900 hobby
Bouwjaar 1995
motor 1.3 uno turbo 105pk/147Nm
top +/- 200km/h
Hier een paar foto's.
Ondanks dat de auto zeer professioneel is gebouwd, zijn er natuurlijk altijd nog kleine verbeteringen aan te brengen.
Zoals het verplaatsen van de brandstof pomp. Deze was in de kofferbak gemonteerd, en maakte nogal wat geluid. Dus ik
heb hem maar onder de auto geplaatst.
Hier zat hij dus
Deze plaats lijkt mij een stuk beter.
Verder lopen de achterwielen aan bij volledig inveren. Maar ik kon op het eerste oog niet zien waar hij aanliep. Dus de veren en
schokdempers maar gedemonteerd. Wat blijkt nu de band loopt bij volledig inveren tegen de voorzijde van de wielkast. (Bij inveren
beweegt het wiel naar boven en naar voor). Dus de wielkast rand een beetje aangepast met de flex. Hij kan nu weer voledig inveren
zonder aan te lopen. Al is de speling echt maar minimaal.
Hoorde opeens een sissend geluid bij het optrekken, de turbo kwam ook niet meer lekker op druk. de oorzaak was
snel gevonden.
Deze slang maar gelijk vervangen door een alu. buis.
Buis op maat gezaagd.
Eerst even "droog" passen.
Hier zit hij gemonteerd.
Bij warm weer merkte ik dat de tempratuur behoorlijk op liep. De koelven draaide ook niet. Na even meten bleek het thermocontact
in de radiateur defect. Deze dus ook maar vernieuwd.
Eerst moest dit gedemonteerd worden.
Hier heb ik al wat meer ruimte.
Het contact verwijderd.
Hier een filmpje, van 80 tot 160 km/h in 4e versnelling
[youtube][/youtube]
Op weg naar automaxx summer edition (2-7 t/m 5-7 2009
Edit moderator Bero: Alle opmaak codes verbeterd.
Laatst gewijzigd door Dennis500 op 07 jan 2010 18:30, 11 keer totaal gewijzigd.
Panda 900 hobby 1995 omgebouwd naar 1301cc turbo. Work in progress.
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
- RubenJ
- Forum-admin
- Berichten: 2895
- Lid geworden op: 20 okt 2007 17:49
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen
- Locatie: Arnhem
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Panda Turbo
Hij is bij de vorige eigenaar hier ook al eens langs gekomen geloof ik.
Dat iedereen toch altijd wel weer verbeteringen heeft bij de aanpassingen van een ander vind ik mooi om te zien.
Mooie kleur en uitvoering ook trouwens heb eenzelfde uitvoering, ook uit 1995
Dat iedereen toch altijd wel weer verbeteringen heeft bij de aanpassingen van een ander vind ik mooi om te zien.
Mooie kleur en uitvoering ook trouwens heb eenzelfde uitvoering, ook uit 1995
I'm here when I am, usually I'm not
- Black Peanut
- Forumgebruiker
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 03 aug 2006 23:43
- 2e Panda-achtige: 2001 yaris met 230.000 op de teller
- Locatie: Amersfoort noord, nabij A1 afslag 12
Re: Panda Turbo
Superbakkie!
Goed om te zien dat deze auto bij een handige sleutelaar terecht is gekomen!!
Goed om te zien dat deze auto bij een handige sleutelaar terecht is gekomen!!
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you.
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you.
Re: Panda Turbo
Aha daar is de Sarano panda gebleven.
Turbodruk verhoogd? Volgens mij druk je 0.8 bar terwijl die 1300T standaard 0.6 drukt. Kan ook komen door dat Uno Mk1 dash dat ik het niet helemaal goed zie hóór.
Turbodruk verhoogd? Volgens mij druk je 0.8 bar terwijl die 1300T standaard 0.6 drukt. Kan ook komen door dat Uno Mk1 dash dat ik het niet helemaal goed zie hóór.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:12
- 1e Panda-achtige: Panda 45 1982
- Locatie: brunssum
Re: Panda Turbo
Je ziet het goed hoor. Druk is verhoogd naar 0.8 bar. Standaard is hij inderdaad 0.6 bar.
Druk kan met standaard injectie en ecu tot max 0.9 a 1 bar verhoogd worden zonder dat hij te arm gaat lopen.
Voor dat ik dit ga doen bouw ik wel nog een afr meter in. Zodat ik het mengsel in de gaten kan houden.
Druk kan met standaard injectie en ecu tot max 0.9 a 1 bar verhoogd worden zonder dat hij te arm gaat lopen.
Voor dat ik dit ga doen bouw ik wel nog een afr meter in. Zodat ik het mengsel in de gaten kan houden.
Panda 900 hobby 1995 omgebouwd naar 1301cc turbo. Work in progress.
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
- zwrtw
- Forumgebruiker
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
- Locatie: omgeving Apeldoorn
- Been thanked: 9 times
Re: Panda Turbo
Wat een leuke Panda! Deze panda heeft ook nog in een autoblad gestaan dacht ik. Hiermee lach je echt iedereen uit!
Weet je toevallig of in je Panda nog de originele 900-versnellingbak gemonteerd is? Dat zou namelijk betekenen dat er ook een minder extreme ombouw mogelijk is met bijvoorbeeld een blok van een uno 75 (non-fire).
Weet je toevallig of in je Panda nog de originele 900-versnellingbak gemonteerd is? Dat zou namelijk betekenen dat er ook een minder extreme ombouw mogelijk is met bijvoorbeeld een blok van een uno 75 (non-fire).
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:12
- 1e Panda-achtige: Panda 45 1982
- Locatie: brunssum
Re: Panda Turbo
De versnellingsbak komt, na mijn weten, uit een Fiat tipo/ Lancia delta. Is dus niet de orginele bak.
De auto heeft een tijd geleden inderdaad in de autovisie gestaan.
De auto heeft een tijd geleden inderdaad in de autovisie gestaan.
Panda 900 hobby 1995 omgebouwd naar 1301cc turbo. Work in progress.
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:12
- 1e Panda-achtige: Panda 45 1982
- Locatie: brunssum
Re: Panda Turbo
Zo daar ben ik weer.
In de afgelopen maanden heel wat gesleuteld aan de panda.
Hieronder een update.
Als eerst de achterremmen aangepakt.
Remcilinder lek.
Remtrommel verwijderen
Handremmechanisme gangbaar gemaakt.
Nieuwe remleiding gemaakt.
Nieuwe remcilinders gemonteerd.
Remmen ontluchten.
Nieuwe stuurkogels.
Ben vanmorgen met de auto op rdw keuring geweest ivm. de motorwijziging.
Hij is zonder problemen goedgekeurd!
Op de weegbrug bleek wel dat hij behoorlijk wat zwaarder is geworden, precies 850kg totaal
gewicht. Dus 150kg meer dan orgineel.
Nu is het nog even wachten op de nieuwe papieren.
En dan heb ik officieel een panda 900hobby met 1301cc en 78Kw op kenteken!
In de afgelopen maanden heel wat gesleuteld aan de panda.
Hieronder een update.
Als eerst de achterremmen aangepakt.
Remcilinder lek.
Remtrommel verwijderen
Handremmechanisme gangbaar gemaakt.
Nieuwe remleiding gemaakt.
Nieuwe remcilinders gemonteerd.
Remmen ontluchten.
Nieuwe stuurkogels.
Ben vanmorgen met de auto op rdw keuring geweest ivm. de motorwijziging.
Hij is zonder problemen goedgekeurd!
Op de weegbrug bleek wel dat hij behoorlijk wat zwaarder is geworden, precies 850kg totaal
gewicht. Dus 150kg meer dan orgineel.
Nu is het nog even wachten op de nieuwe papieren.
En dan heb ik officieel een panda 900hobby met 1301cc en 78Kw op kenteken!
Panda 900 hobby 1995 omgebouwd naar 1301cc turbo. Work in progress.
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
- EzraEzinga
- Forumgebruiker
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 04 jun 2009 13:10
- 1e Panda-achtige: Panda 1100 Fire Young
- Locatie: Apeldoorn
Re: Panda Turbo
Kijk dat is mooi!
Krijg je nu ook een andere letter cijfer combinatie of blijft die hetzelfde?
Krijg je niet Panda 1300 o.i.d. op het kenteken?
Krijg je nu ook een andere letter cijfer combinatie of blijft die hetzelfde?
Krijg je niet Panda 1300 o.i.d. op het kenteken?
'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)
'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)
'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)
- Yahoo Serious
- Forumgebruiker
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 15 okt 2009 20:34
- Locatie: Enkhuizen
- Been thanked: 2 times
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:12
- 1e Panda-achtige: Panda 45 1982
- Locatie: brunssum
Re: Panda Turbo
De lettercombinatie blijft het zelfde.EzraEzinga schreef:Kijk dat is mooi!
Krijg je nu ook een andere letter cijfer combinatie of blijft die hetzelfde?
Krijg je niet Panda 1300 o.i.d. op het kenteken?
Het type blijft ook gewoon panda 900.
Alleen op het kentekenbewijs komt bij "cilinderinhoud" 1301cc te staan.
en bij "vermogen" 78Kw.
Panda 900 hobby 1995 omgebouwd naar 1301cc turbo. Work in progress.
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Panda Turbo
Netjes gedaan zo met die foto's kunnen andere nog wat afkijken
bij de RDW is het trouwens dat je tot 30% meer motorvermogen, pas naar een hele nieuwe type goedkeuring krijgt (wat dus enkele honderde euro's kost). Dan krijg je ook een nieuw kenteken..
bij de RDW is het trouwens dat je tot 30% meer motorvermogen, pas naar een hele nieuwe type goedkeuring krijgt (wat dus enkele honderde euro's kost). Dan krijg je ook een nieuw kenteken..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:12
- 1e Panda-achtige: Panda 45 1982
- Locatie: brunssum
Re: Panda Turbo
Dit klopt niet.bero schreef:Netjes gedaan zo met die foto's kunnen andere nog wat afkijken
bij de RDW is het trouwens dat je tot 30% meer motorvermogen, pas naar een hele nieuwe type goedkeuring krijgt (wat dus enkele honderde euro's kost). Dan krijg je ook een nieuw kenteken..
Als de auto van voor 1-1-1998 is hoeft hij alleen aan de permanente eisen te voldoen. Je hebt
dus niets met typegoedkeuring te maken. Dus motorvermogen, cilinderinhoud, aantal cilinders maakt
niet uit. Als hij maar aan de permanente eisen voldoet. Dan kun je hem gewoon simpel bij de rdw
laten keuren.En wordt op het kentekenbewijs de verandering (cilinderinhoud, aantal cil, vermogen)
gewoon aangepast.
Als de auto na 31-12-1997 is gebouwd moet hij wel aan de typegoedkeuring voldoen. Voldoet
hij daar niet aan, bijvoorbeeld omdat de motorvariant nooit in Nederland is geleverd, dan
moet je na de rdw keuing ook nog naar het testcentrum in Lelystad waar ook een weggedragstest ed. wordt
uitgevoerd. Hieraan zijn wel aanzienlijke kosten verbonden.
Dus als je auto voor 1-1-1998 is gebouwd is in principe iedere motorombouw mogelijk. En zonder
hoge kosten op kenteken te krijgen.
Dus bijvoorbeeld een diesel in je Panda bouwen is geen probleem. Deze kun je voor ongeveer 55euro
laten keuren bij de rdw.
Als hij maar van voor 1-1-1998 is.
Panda 900 hobby 1995 omgebouwd naar 1301cc turbo. Work in progress.
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)
Panda 45 1982.
Panda 34 (rip)