Neem aan dat het Marbella blok nu 158000 gelopen heeft maar kan goed 258000 km zijn , en heb van begin af aan al ellende met de motor gehad , de auto zou het meeste op de snelweg gereden hebben voor mijmichiel van g. schreef:Op Panda #2 zitten ook hydraulische klepstoters, en die loopt er perfect op. net als mijn Panda eigenlijk.
Hoeveel km's heeft jouw Marbella gereden?
Misschien dat de Marbella-blokjes minder sterk zijn?
Iets anders, jij had toch bij aanvang van de injectie-ombouw al problemen met het motorlampje? Zou dat niet zeggen dat de auto gewoon een slechte verbranding heeft (door een rotte klep) en dat daardoor ook de klepstoters niet goed werken? Want zo'n koolrand eraan zorgt ervoor dat de klepspeling kleiner wordt! Met als gevolg een toename van slecht lopen, slechte verbranding door een slecht sluitende klep enzovoort.
De gene waar ik de auto van gekocht heb , had de koppakking vervangen , een Marbella hobbyist , Marbella motors zijn zeker niet slechter dan Fiat motoren
Maar ben met de hydraulische klepstoters trein bezig , van cilinder 4 zijn ze zo wie zo kapot , geen vering meer , zal dus van de 2 stoter treinen 1 moeten maken
Met gewone klep stoters loopt de motor gewoon goed , maar je wil minder getik , en stel je ze waarschijnlijk te nauw af , wat weer leid tot slechte verbranding .
maar denk dat ik er beter gewoon een jong 900cc Motorblok met weinig KM van een Sei Cinq of Panda in kan leggen
Blijft knoeien zo