Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

fiat panda 312 face lift.

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Erik 319 »

Dan kunnen ze ook die oude 1200 er wel weer in hangen
Wat een grap 70 pk in een auto van 1000 kg.
Als het niet nog meer wordt......
312=500 319=Panda.

DCross
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2017 12:06
1e Panda-achtige: Panda Cross

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door DCross »

de 1liter van Ford is er met 100, 125 of 140Pk dus deze fiat blokjes zullen ook wel richting de 125pk kunnen voor de cross uitvoering bijvoorbeeld.
dat vermogen zal je nodig hebben om alle kilo's te versjouwen.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

erguly schreef:Dan kunnen ze ook die oude 1200 er wel weer in hangen
Wat een grap 70 pk in een auto van 1000 kg.
Als het niet nog meer wordt......
Een huidige Panda 85 Lounge weegt al 1050 Kg, en zo'n 3 cilinder zal heus niet lichter zijn dan de TwinAir.
Van de 65pk TwinAir wordt gezegd dat er na tuning 80 pk uit komt, ondanks dat er "geen" turbo op zit.
Ik heb zeker liever de oude vertrouwde 1242cc 4 cilinder FIRE motor met 69 pk.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Erik 319 »

Ik denk niet dat een turboloze twinair 80 pk kan leveren.
Waar zou dat vandaan moeten komen?
Toeren maakt ie wel. 7000 rpm is geen punt en het verbruik is ook acceptabel maar kracht zit er gewoon niet in.
Topsnelheid op de gps is net boven de 150 en dat is toch wel heel weinig.
Ik zou liever een 1242 zien met 16 kleppen.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

Een 1242 met 16 kleppen moet toeren maken om koppel en vermogen te leveren.
Een motor met 2 grote kleppen per cilinder zorgt voor meer koppel bij een lager toerental.
Met 4 kleinere kleppen zijn meer toeren nodig om de zelfde hoeveelheid koppel te genereren.

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door exprezzo »

Ik had de Punto sportsound,met de 1.2 16V.
Echt heerlijke motor.
Voelt als 100 pk.en met de zesbak erin,geweldig in de Franse bergjes.
Alles beter dan die brommobiel motor.zeker die zonder turbo.
Denk ook niet dat fiat power train technologie,die motor zo wou hebben.
Maar ze hebben die dingen zo geknepen voor milieu eisen.
Echt een misser.
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

exprezzo schreef:Ik had de Punto sportsound,met de 1.2 16V.
Echt heerlijke motor.
Voelt als 100 pk.en met de zesbak erin,geweldig in de Franse bergjes.
Alles beter dan die brommobiel motor.zeker die zonder turbo.
Denk ook niet dat fiat power train technologie,die motor zo wou hebben.
Maar ze hebben die dingen zo geknepen voor milieu eisen.
Echt een misser.
Grt exprezzo.
Dat is ook alleen in Nederlands.
De TA 60(65) pk versies zie je ook nergens anders, de turbo loze TwinAir was alleen in Noorwegen en Nederland verkrijgbaar, de rest van Europa had gewoon de 1.2 FIRE motor.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Erik 319 »

Ik heb een Stilo gehad met de 1242 motor met 6 bak.
Onvoorstelbaar hoe goed dat reed.
Ik denk eigenlijk dat die dingen meer dan de opgegeven 80 pk leveren.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

Nu de CentoVenti is voorgesteld, zou ik niet raar op kijken als de Facelift Panda een voorbumper style krijgt, die hier veel van weg heeft.
Tevens met de grote FIAT letters inplaats van het huidige FIAT logo voor en achterop lijkt mijn wel wat.
Om de één of andere reden, zie ik dat wel zitten als de Panda een beetje de CentoVenti voorkant krijgt, vooral die Oranje variant lijkt mijn wel wat. :mrgreen:
Ook de (17 inch ??) velgen met wieldoppen zou ik zo kiezen onder de Panda.

Afbeelding

Misschien dat ik nog wat in deze trend ga doen met een photo-shopje.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

Ik ben wel nieuwsgierig of dat de afgebeelde stalen velgen met wieldoppen "17 inch" zijn.
Als het effe kan, dan met steek 4x98 en naafgat 58.1 en lage ET31. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

Afbeelding

https://showcar.news/in-arrivo-panda-ibrida" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Erik 319 »

Riddick schreef:Ik ben wel nieuwsgierig of dat de afgebeelde stalen velgen met wieldoppen "17 inch" zijn.
Als het effe kan, dan met steek 4x98 en naafgat 58.1 en lage ET31. :mrgreen:
Zodat ze ook op de 319 kunnen?
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

erguly schreef:
Riddick schreef:Ik ben wel nieuwsgierig of dat de afgebeelde stalen velgen met wieldoppen "17 inch" zijn.
Als het effe kan, dan met steek 4x98 en naafgat 58.1 en lage ET31. :mrgreen:
Zodat ze ook op de 319 kunnen?
Yep. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Erik 319 »

17 inch zie je maar weinig in staal.
Ik denk dat het jou gaat om het te hoge gewicht van lichtmetaal?
Dan is staal inderdaad een leuk alternatief.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: fiat panda 312 face lift.

Bericht door Riddick »

Ik moet zeggen dat het toch een onduidelijk verhaal is m.b.t. de Panda MHV.
Tot nu toe werd er toch gesproken over een Mild Hybrid systeem, dat het nu om een Plug-In Hybrid zou gaan vind ik nogal een verschil, en zou ook niet kloppen met de MHV type aanduiding, want dan zou het een PHEV moeten zijn.

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”