Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Deze elektrische mini-auto mag de weg op

Autonieuws anders dan nieuws over Fiat/FCA.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Deze elektrische mini-auto mag de weg op

Bericht door kees5 »

Deze elektrische mini-auto mag de weg op

Afbeelding
© Aangeboden door RTL Nederland


De kleine elektrische auto Microlino kan 90 kilometer per uur en heeft een bereik van 200 kilometer. De tweepersoonsauto mag nu in de EU de openbare weg op.



Waarom een grote auto kopen als het ook klein kan? De Microlino is maar 2,4 meter in lengte en 1,5 meter hoog en ziet eruit als een speelgoedauto. Hij is iets kleiner dan een Smart (2,7 meter bij 1,6 meter). De Zwitserse mini-auto is geïnspireerd op BMW Isetta, een klassieker uit de jaren 50.

Gecertificeerd

De auto is inmiddels enkele duizenden keren besteld, vanaf 12.000 euro. Het probleem was alleen: de auto mocht de openbare weg nog niet op. Dat wachten wordt nu beloond, want de Europese Unie heeft de auto nu gecertificeerd.

Met deze toestemming kan er nu eindelijk worden begonnen met de productie. Naar verwachting worden de eerste exemplaren eind 2018 geleverd in moederland Zwitserland. Duitse bestellers krijgen de auto begin 2019, waarna de rest van Europa aan de beurt is.

[youtube][/youtube]


Bron@bright.nl

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Deze elektrische mini-auto mag de weg op

Bericht door Riddick »

Meer info hier: https://www.micro-mobility.com/en/exper ... /microlino" onclick="window.open(this.href);return false;

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Deze elektrische mini-auto mag de weg op

Bericht door 2cv6 »

Leuk dat de Isetta weer uit de kast is gehaald, maar ik begrijp niet dat de deur weer aan de voorzijde zit. Als ik hier in de straat zou parkeren zou ik de volgende dag mijn auto niet meer in kunnen omdat er iemand bijna tegen mijn bumper aan is gaan staan.
Ik ben er altijd voorstander van geweest om weer een soort Messerschmitt te gaan maken. Ideaal voor vertegenwoordigers die toch maar alleen in de auto zitten. En er kunnen dan twee auto's naast elkaar op één rijbaan rijden. Had onze regering daar maar subsidie in gestoken i.p.v. in Outlanders en Tesla's. Wie heeft dat eigenlijk bedacht dat een auto van 1800 kg en 4 wiel aandrijving om één persoon te vervoeren goed voor het milieu zou zijn? Waarschijnlijk iemand met aandelen in Shell.

Ben benieuwd of we deze nieuwe Isetta hier in Nederland op de weg gaan tegen komen.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Deze elektrische mini-auto mag de weg op

Bericht door Riddick »

2cv6 schreef:Leuk dat de Isetta weer uit de kast is gehaald, maar ik begrijp niet dat de deur weer aan de voorzijde zit. Als ik hier in de straat zou parkeren zou ik de volgende dag mijn auto niet meer in kunnen omdat er iemand bijna tegen mijn bumper aan is gaan staan.
Ik ben er altijd voorstander van geweest om weer een soort Messerschmitt te gaan maken. Ideaal voor vertegenwoordigers die toch maar alleen in de auto zitten. En er kunnen dan twee auto's naast elkaar op één rijbaan rijden. Had onze regering daar maar subsidie in gestoken i.p.v. in Outlanders en Tesla's. Wie heeft dat eigenlijk bedacht dat een auto van 1800 kg en 4 wiel aandrijving om één persoon te vervoeren goed voor het milieu zou zijn? Waarschijnlijk iemand met aandelen in Shell.

Ben benieuwd of we deze nieuwe Isetta hier in Nederland op de weg gaan tegen komen.
De eerste video op hun site laat ook zien hoe je moet parkeren. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Niet Fiat-gerelateerd autonieuws”