Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Autonieuws anders dan nieuws over Fiat/FCA.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door kees5 »

In Duitsland hebben ze een speciaal ambtenarenapparaat voor het milieu. Dit Umweltbundesamt wil een landelijke snelheidslimiet invoeren. Daarnaast moeten benzine en diesel fiks duurder worden. Die maatregelen zijn nodig om onze oosterburen de klimaatdoelen van 2030 te laten halen.

Afbeelding

Waar Nederland een kabinet heeft met aan het hoofd een rubberen stoeptegel, heeft Duitsland een leiding die gewoon pro-auto is. Dat heeft natuurlijk grotendeels te maken met het feit dat zo'n beetje alle goede auto's van de wereld uit dat land komen. De industrie heeft dus wat in de melk te brokkelen.

De vraag is echter hoe lang de regering NEIN kan blijven schreeuwen tegen milieuwappies die denken dat de auto in Europa de rest van de wereld moet redden. Dus nu het Umweltbundesamt adviseert om een Duitslandwijde maximumsnelheid van 120 kilometer per uur in te voeren en daarnaast benzine €0,47 en diesel €0,70 per liter duurder te maken moeten we misschien wat harder gaan vrezen.

Als u net uw verhuizing naar Duitsland had gepland, kunt u al bijna weer terugkomen, want de prijsverhoging maakt Nederland straks een stuk goedkoper. En het verschil tussen 100 kilometer per uur of 120 kilometer per uur is geen reden om helemaal te verhuizen.

De ADAC (ANWB op zijn Duits) verklaart dat het Bundesamt niet goed bij zijn kop is. Duitsers rijden niet auto omdat ze het zo leuk vinden, maar voornamelijk omdat er helemaal geen alternatief is. Daarnaast lijkende groene ridders voorbij te gaan aan de grootschalige overstap naar elektrisch rijden die in 2020 begint.

Bron autobahn.eu

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Sirano »

De benzine is momenteel in België het goedkoopste.
Daar tank ik hoog octaan benzine voor € 1,43 de EURO 95 is € 1,35.
Gelukkig woon ik kort tussen de 2 grenzen in.
Dus momenteel tank ik alleen nog in België.

De accijnsverhoging in Duitsland gaat toch niet door. Dat wordt net als de snelheidsbegrenzing weg gestemd.
Dan laten ze de industrie en boeren harder bloeden, eer ze aan de auto's komen.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door PandaVespa »

Of beetje alle goede auto’s uit Duitsland komen is de mening van schrijver. Ik denk dat de Japanners de beste auto’s kunnen bouwen. Dat Duitsland een autobahn land is, daar zal niemand aan twijfelen.

Ze praten al ruim 15 jaar over snelheidsbeperking, zal dit keer ook storm in glas water zijn.
Wel of geen prijsverhoging, Duitsland heeft gewoon euro95 E5 ;) .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door kees5 »

PandaVespa schreef: 06 dec 2019 18:17 Of beetje alle goede auto’s uit Duitsland komen is de mening van schrijver. Ik denk dat de Japanners de beste auto’s kunnen bouwen. Dat Duitsland een autobahn land is, daar zal niemand aan twijfelen.

Ze praten al ruim 15 jaar over snelheidsbeperking, zal dit keer ook storm in glas water zijn.
Wel of geen prijsverhoging, Duitsland heeft gewoon euro95 E5 ;) .
En wij Nederlanders pikken hier alles.. niemand gaat in de bres voor die snelheidsverlaging naar 100 KM/U.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Robert100HP »

En wij Nederlanders pikken hier alles.. niemand gaat in de bres voor die snelheidsverlaging naar 100 KM/U.

IK denk dat wij te nuchter zijn, klein voorbeeld sinds die verlaging naar 100 km is aangekondigd zet ik op maandag morgen de gemiddelde snelheid op 0. Kijk ik dan op vrijdag middag wat mijn gemiddelde snelheid was dan kom ik uit op 58 km/pu. Ik rijd dan over 50/70/80/100/130 km wegen weekgemiddelde 500 a 650 km en altijd tussen 07.00 en 17.00 uur.

Dus waar zouden we ons druk maken.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Riddick »

Ook in Duitsland wordt hard rijden steed moeilijker.
steeds meer files, wegwerkzaamheden, en snelheid begrenzingen.

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Sirano »

Riddick schreef: 07 dec 2019 09:07 Ook in Duitsland wordt hard rijden steed moeilijker.
steeds meer files, wegwerkzaamheden, en snelheid begrenzingen.
Weet niet hoe vaak jij in Duitsland komt. Maar ik kan nog altijd doorgaan in Noordrhein Westfalen en Schwarzwald regio.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Riddick »

Sirano schreef: 07 dec 2019 12:01
Riddick schreef: 07 dec 2019 09:07 Ook in Duitsland wordt hard rijden steed moeilijker.
steeds meer files, wegwerkzaamheden, en snelheid begrenzingen.
Weet niet hoe vaak jij in Duitsland komt. Maar ik kan nog altijd doorgaan in Noordrhein Westfalen en Schwarzwald regio.
Doorgaan is wat anders dan "hard" rijden, 250+ Km/u :wink:
Zelfs 200+ Km/u voor langere tijd rijden is al een uitdaging om te bewerkstelligen.
Maar alles hangt ook af van tijdstip, s'nacht is het nog steeds goed te doen.

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Sirano »

Er zijn sowieso ook weinig Duitsers die langere tijd 200 rijden. Gelukkig heb je daar met een Panda geen last van. De tank heeft met minder al een kolk en is dus zo leeg.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Robert100HP »

Wanneer ik de Panda meeneem naar Italië ( 2020 weer ) en met een gangetje van 170 over de de Autobahn kachel.
Blijkt het best een auto te zijn die rekening houd met zijn bestuurder, uitgerust met een actief vermoeidheids signaal.
Echt om de 2 uur komt het seintje dat je even moet stoppen om de beentjes te strekken.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine

Bericht door Riddick »

Sirano schreef: 07 dec 2019 19:47 Er zijn sowieso ook weinig Duitsers die langere tijd 200 rijden. Gelukkig heb je daar met een Panda geen last van. De tank heeft met minder al een kolk en is dus zo leeg.
Ja, met 290-320 km houd het bij mijn wel op, met een dagelijks verbruik van 1 op 11 of zoiets.

Plaats reactie

Terug naar “Niet Fiat-gerelateerd autonieuws”