Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Moderator: Nieuwsmoderator
- kees5
- Forumgebruiker
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
- 1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
- Been thanked: 2 times
NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
In Duitsland hebben ze een speciaal ambtenarenapparaat voor het milieu. Dit Umweltbundesamt wil een landelijke snelheidslimiet invoeren. Daarnaast moeten benzine en diesel fiks duurder worden. Die maatregelen zijn nodig om onze oosterburen de klimaatdoelen van 2030 te laten halen.
Waar Nederland een kabinet heeft met aan het hoofd een rubberen stoeptegel, heeft Duitsland een leiding die gewoon pro-auto is. Dat heeft natuurlijk grotendeels te maken met het feit dat zo'n beetje alle goede auto's van de wereld uit dat land komen. De industrie heeft dus wat in de melk te brokkelen.
De vraag is echter hoe lang de regering NEIN kan blijven schreeuwen tegen milieuwappies die denken dat de auto in Europa de rest van de wereld moet redden. Dus nu het Umweltbundesamt adviseert om een Duitslandwijde maximumsnelheid van 120 kilometer per uur in te voeren en daarnaast benzine €0,47 en diesel €0,70 per liter duurder te maken moeten we misschien wat harder gaan vrezen.
Als u net uw verhuizing naar Duitsland had gepland, kunt u al bijna weer terugkomen, want de prijsverhoging maakt Nederland straks een stuk goedkoper. En het verschil tussen 100 kilometer per uur of 120 kilometer per uur is geen reden om helemaal te verhuizen.
De ADAC (ANWB op zijn Duits) verklaart dat het Bundesamt niet goed bij zijn kop is. Duitsers rijden niet auto omdat ze het zo leuk vinden, maar voornamelijk omdat er helemaal geen alternatief is. Daarnaast lijkende groene ridders voorbij te gaan aan de grootschalige overstap naar elektrisch rijden die in 2020 begint.
Bron autobahn.eu
Waar Nederland een kabinet heeft met aan het hoofd een rubberen stoeptegel, heeft Duitsland een leiding die gewoon pro-auto is. Dat heeft natuurlijk grotendeels te maken met het feit dat zo'n beetje alle goede auto's van de wereld uit dat land komen. De industrie heeft dus wat in de melk te brokkelen.
De vraag is echter hoe lang de regering NEIN kan blijven schreeuwen tegen milieuwappies die denken dat de auto in Europa de rest van de wereld moet redden. Dus nu het Umweltbundesamt adviseert om een Duitslandwijde maximumsnelheid van 120 kilometer per uur in te voeren en daarnaast benzine €0,47 en diesel €0,70 per liter duurder te maken moeten we misschien wat harder gaan vrezen.
Als u net uw verhuizing naar Duitsland had gepland, kunt u al bijna weer terugkomen, want de prijsverhoging maakt Nederland straks een stuk goedkoper. En het verschil tussen 100 kilometer per uur of 120 kilometer per uur is geen reden om helemaal te verhuizen.
De ADAC (ANWB op zijn Duits) verklaart dat het Bundesamt niet goed bij zijn kop is. Duitsers rijden niet auto omdat ze het zo leuk vinden, maar voornamelijk omdat er helemaal geen alternatief is. Daarnaast lijkende groene ridders voorbij te gaan aan de grootschalige overstap naar elektrisch rijden die in 2020 begint.
Bron autobahn.eu
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
De benzine is momenteel in België het goedkoopste.
Daar tank ik hoog octaan benzine voor € 1,43 de EURO 95 is € 1,35.
Gelukkig woon ik kort tussen de 2 grenzen in.
Dus momenteel tank ik alleen nog in België.
De accijnsverhoging in Duitsland gaat toch niet door. Dat wordt net als de snelheidsbegrenzing weg gestemd.
Dan laten ze de industrie en boeren harder bloeden, eer ze aan de auto's komen.
Daar tank ik hoog octaan benzine voor € 1,43 de EURO 95 is € 1,35.
Gelukkig woon ik kort tussen de 2 grenzen in.
Dus momenteel tank ik alleen nog in België.
De accijnsverhoging in Duitsland gaat toch niet door. Dat wordt net als de snelheidsbegrenzing weg gestemd.
Dan laten ze de industrie en boeren harder bloeden, eer ze aan de auto's komen.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Of beetje alle goede auto’s uit Duitsland komen is de mening van schrijver. Ik denk dat de Japanners de beste auto’s kunnen bouwen. Dat Duitsland een autobahn land is, daar zal niemand aan twijfelen.
Ze praten al ruim 15 jaar over snelheidsbeperking, zal dit keer ook storm in glas water zijn.
Wel of geen prijsverhoging, Duitsland heeft gewoon euro95 E5 .
Ze praten al ruim 15 jaar over snelheidsbeperking, zal dit keer ook storm in glas water zijn.
Wel of geen prijsverhoging, Duitsland heeft gewoon euro95 E5 .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- kees5
- Forumgebruiker
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
- 1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
- Been thanked: 2 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
En wij Nederlanders pikken hier alles.. niemand gaat in de bres voor die snelheidsverlaging naar 100 KM/U.PandaVespa schreef: ↑06 dec 2019 18:17 Of beetje alle goede auto’s uit Duitsland komen is de mening van schrijver. Ik denk dat de Japanners de beste auto’s kunnen bouwen. Dat Duitsland een autobahn land is, daar zal niemand aan twijfelen.
Ze praten al ruim 15 jaar over snelheidsbeperking, zal dit keer ook storm in glas water zijn.
Wel of geen prijsverhoging, Duitsland heeft gewoon euro95 E5 .
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
En wij Nederlanders pikken hier alles.. niemand gaat in de bres voor die snelheidsverlaging naar 100 KM/U.
IK denk dat wij te nuchter zijn, klein voorbeeld sinds die verlaging naar 100 km is aangekondigd zet ik op maandag morgen de gemiddelde snelheid op 0. Kijk ik dan op vrijdag middag wat mijn gemiddelde snelheid was dan kom ik uit op 58 km/pu. Ik rijd dan over 50/70/80/100/130 km wegen weekgemiddelde 500 a 650 km en altijd tussen 07.00 en 17.00 uur.
Dus waar zouden we ons druk maken.
IK denk dat wij te nuchter zijn, klein voorbeeld sinds die verlaging naar 100 km is aangekondigd zet ik op maandag morgen de gemiddelde snelheid op 0. Kijk ik dan op vrijdag middag wat mijn gemiddelde snelheid was dan kom ik uit op 58 km/pu. Ik rijd dan over 50/70/80/100/130 km wegen weekgemiddelde 500 a 650 km en altijd tussen 07.00 en 17.00 uur.
Dus waar zouden we ons druk maken.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Ook in Duitsland wordt hard rijden steed moeilijker.
steeds meer files, wegwerkzaamheden, en snelheid begrenzingen.
steeds meer files, wegwerkzaamheden, en snelheid begrenzingen.
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Weet niet hoe vaak jij in Duitsland komt. Maar ik kan nog altijd doorgaan in Noordrhein Westfalen en Schwarzwald regio.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Doorgaan is wat anders dan "hard" rijden, 250+ Km/u
Zelfs 200+ Km/u voor langere tijd rijden is al een uitdaging om te bewerkstelligen.
Maar alles hangt ook af van tijdstip, s'nacht is het nog steeds goed te doen.
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Er zijn sowieso ook weinig Duitsers die langere tijd 200 rijden. Gelukkig heb je daar met een Panda geen last van. De tank heeft met minder al een kolk en is dus zo leeg.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Wanneer ik de Panda meeneem naar Italië ( 2020 weer ) en met een gangetje van 170 over de de Autobahn kachel.
Blijkt het best een auto te zijn die rekening houd met zijn bestuurder, uitgerust met een actief vermoeidheids signaal.
Echt om de 2 uur komt het seintje dat je even moet stoppen om de beentjes te strekken.
Blijkt het best een auto te zijn die rekening houd met zijn bestuurder, uitgerust met een actief vermoeidheids signaal.
Echt om de 2 uur komt het seintje dat je even moet stoppen om de beentjes te strekken.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: NEIN! Duitsers willen 120 km/u op Autobahnen en dure benzine
Ja, met 290-320 km houd het bij mijn wel op, met een dagelijks verbruik van 1 op 11 of zoiets.