Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
[Aftertalk] Viva Zeelanda (Geen FPCN evenement)
Moderators: michiel van g., Niels9966, ingeling, Bumper
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
[Aftertalk] Viva Zeelanda (Geen FPCN evenement)
Vandaag samen met Richard (Pinda) Viva Zeelanda bezocht en de toertocht gereden. Onderweg Calvo ( op tijd) nog tegen gekomen en heel veel mooie auto's en vriendelijke eigenaren gesproken. En wij zijn er achter gekomen dat veel Alfisti " goede poetsers " zijn maar geen gas durven geven....!!!!! Een 500 Abarth erg groot is als hij naast een Alfa 4 C staat.
- Bijlagen
-
- DSC01989.JPG (42.18 KiB) 6747 keer bekeken
-
- DSC01999.JPG (42.28 KiB) 6747 keer bekeken
-
- DSC01987.JPG (42.25 KiB) 6747 keer bekeken
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
[Aftertalk] Viva Zeelandia
Een erg mooie Fiat stationwagen gespot, samen met een 1300 cc Alfa. Goed advies bij de laatste foto: als deze auto in je binnen spiegel verschijnt gewoon wegwezen....
Grtz Rob
Grtz Rob
- Bijlagen
-
- DSC01988.JPG (39.48 KiB) 6785 keer bekeken
-
- DSC01991.JPG (40.66 KiB) 6785 keer bekeken
-
- DSC01993.JPG (49.16 KiB) 6785 keer bekeken
Re: Viva Zeelandia (Geen FPCN evenement) 19-04-2015
O man die Delta ......kwijl, slik
Maar die Guilia is ook erg mooi.
Maar die Guilia is ook erg mooi.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Viva Zeelandia (Geen FPCN evenement) 19-04-2015
Ja was een leuke dag zo, mooie route maar de Migla Verde was afwisselender en het tempo vorige week lag ruim hoger dan vandaag Veel mooie en bijzondere auto's gezien en gehoord die je niet of nauwelijks (meer) in het wild tegen komt. De meest opvallende was in mijn ogen niet de Alfa 4C of de Abarth 500 Edizione Maserati maar een in perfecte orginele staat Alfa Sud Super!
Onderweg naar de startplaats kwamen we de rode Lancia Delta Integrale Evo 1 en de gele 127 tegen bij een tankstation en vandaar ging het in hoog tempo verder, de gele 127 reed zonder veel moeite 170+, de bestuurder/eigenaar vertelde later dat er een simpel 1300tje in zat maar ik heb het vermoeden dat het dan in ieder geval een 70HP motortje was . Aangekomen bij het verzamelpunt was het tijd voor een kop koffie en autootjes kijken.
Rond 10:30 u zijn we gestart achter een stoet van Alfa Juniors, GTV Bertone's en wat Spiders (vrijwel allemaal rood) en achter ons een, inderdaad, ook rode GTV6. Het eerste stuk was het bijna file rijden, waarschijnlijk moesten de Alfa's nog eerst de 8,5 liter olie in het carter opwarmen, zo langzaam ging het Na een half uurtje voorttuffen zijn we maar even tien minuten gestopt zodat er weer wat gas gegeven kon worden op de smalle dijkweggetjes. Na een flink stuk stevig doorrijden kwamen we aan bij het restaurant voor de lunch, lekker in de zon en uit de wind genieten van een, ditmaal wel, ruim belegd broodje en een drankje. Daarna weer even tijd om autootjes te kijken en met een aantal andere rijders een leuk gesprek te houden.
Tegen de tijd dat de tweede groep bij het restaurant aankwam (er werd gestart in twee groepen) zijn we weer in de 100HP gestapt voor het volgende deel van de rit. Wij reden weg bij het restaurant achter een Fiat 500 (de kleine versie) met een koffertje en een vlag achterop en nog eentje achter ons aan. Een paar kilometer reden we we zo met een gangetje van 40 a 45 km over een smal dijkje totdat we in een dorpje even de route kwijt waren met de drie Fiat's en we na wat keren en terugrijden weer op de juiste weg zaten. Vanaf dat moment reden de twee 500tjes achter ons en we hebben ze pas weer gezien bij het eindpunt van de rit, niet zo gek ook met minstens 130 PK minder onder de kap
Het tweede deel van de rit was het zaak om echt goed de routebeschrijving te volgen omdat er flink doorgereden kon worden en er weinig tot geen andere deelnemers voor ons reden. Wel kwamen we op een bepaald moment een Alfa Giulia in Squadra Bianca stijl tegen die de andere kant opreed, vreemde is dat we deze auto verder de hele dag niet gezien hebben, waarschijnlijk was het geen deelnemer aan de rit. De laatste kilometers reden we samen met een nieuwe Alfa Spider (broertje van de Brera) om te eindigen bij een restaurant aan een waterplas. Er waren al verschillende auto's aangekomen maar wat vooral de aandacht van iedereen trok was een race Ducati uit 1957, een 1 cilinder 175 cc met 1 koningsas als nokkenasaandrijving.Volgens zeggen was het 1 van de 4 nog bestaande exemplaren!
Na een Duvel en een cola zijn we weer richting huis gereden, onderweg nog met wat andere deelnemers opgereden en uiteindelijk met een tevreden gevoel thuis aangekomen!
Morgen zal ik ook nog wat foto's plaatsen.
Rob, bedankt voor de leuke dag !
Onderweg naar de startplaats kwamen we de rode Lancia Delta Integrale Evo 1 en de gele 127 tegen bij een tankstation en vandaar ging het in hoog tempo verder, de gele 127 reed zonder veel moeite 170+, de bestuurder/eigenaar vertelde later dat er een simpel 1300tje in zat maar ik heb het vermoeden dat het dan in ieder geval een 70HP motortje was . Aangekomen bij het verzamelpunt was het tijd voor een kop koffie en autootjes kijken.
Rond 10:30 u zijn we gestart achter een stoet van Alfa Juniors, GTV Bertone's en wat Spiders (vrijwel allemaal rood) en achter ons een, inderdaad, ook rode GTV6. Het eerste stuk was het bijna file rijden, waarschijnlijk moesten de Alfa's nog eerst de 8,5 liter olie in het carter opwarmen, zo langzaam ging het Na een half uurtje voorttuffen zijn we maar even tien minuten gestopt zodat er weer wat gas gegeven kon worden op de smalle dijkweggetjes. Na een flink stuk stevig doorrijden kwamen we aan bij het restaurant voor de lunch, lekker in de zon en uit de wind genieten van een, ditmaal wel, ruim belegd broodje en een drankje. Daarna weer even tijd om autootjes te kijken en met een aantal andere rijders een leuk gesprek te houden.
Tegen de tijd dat de tweede groep bij het restaurant aankwam (er werd gestart in twee groepen) zijn we weer in de 100HP gestapt voor het volgende deel van de rit. Wij reden weg bij het restaurant achter een Fiat 500 (de kleine versie) met een koffertje en een vlag achterop en nog eentje achter ons aan. Een paar kilometer reden we we zo met een gangetje van 40 a 45 km over een smal dijkje totdat we in een dorpje even de route kwijt waren met de drie Fiat's en we na wat keren en terugrijden weer op de juiste weg zaten. Vanaf dat moment reden de twee 500tjes achter ons en we hebben ze pas weer gezien bij het eindpunt van de rit, niet zo gek ook met minstens 130 PK minder onder de kap
Het tweede deel van de rit was het zaak om echt goed de routebeschrijving te volgen omdat er flink doorgereden kon worden en er weinig tot geen andere deelnemers voor ons reden. Wel kwamen we op een bepaald moment een Alfa Giulia in Squadra Bianca stijl tegen die de andere kant opreed, vreemde is dat we deze auto verder de hele dag niet gezien hebben, waarschijnlijk was het geen deelnemer aan de rit. De laatste kilometers reden we samen met een nieuwe Alfa Spider (broertje van de Brera) om te eindigen bij een restaurant aan een waterplas. Er waren al verschillende auto's aangekomen maar wat vooral de aandacht van iedereen trok was een race Ducati uit 1957, een 1 cilinder 175 cc met 1 koningsas als nokkenasaandrijving.Volgens zeggen was het 1 van de 4 nog bestaande exemplaren!
Na een Duvel en een cola zijn we weer richting huis gereden, onderweg nog met wat andere deelnemers opgereden en uiteindelijk met een tevreden gevoel thuis aangekomen!
Morgen zal ik ook nog wat foto's plaatsen.
Rob, bedankt voor de leuke dag !