Panda Turbo

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 2970
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Toekomstig Panda project 1242_Rotrex
2e Panda-achtige: Abarth 595 Turismo 195pk_305Nm, Brembo's

Re: Panda Turbo

Bericht door Riddick »

CyberPanda schreef: 28 apr 2021 00:14
PandaVespa schreef: 27 apr 2021 08:55 Hier staat beschreven wat er moet gebeuren voor rdw:
Eisen ombouw voertuig.
Deze ken ik, bedoelde meer specifieke aandachtspunten bij een swap in de Panda :)
Het monteren van een andere motor/V-bak, (bv Abarth T-jet motor) is niet het grootste probleem dat is bijna plug&play omdat de Panda's 169/312-319 allemaal overeenkomsten hebben met de 500.
Het elektronische deel is de grootste hindernis met het CAN-Bus verhaal.
Je ziet het ook hier boven met die Abarth motor, veel bedrading die niet aangesloten is, of nog moet worden.
Laatst gewijzigd door Riddick op 28 apr 2021 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.

CyberPanda
Forumgebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:43
1e Panda-achtige: Panda Emotion 2004
2e Panda-achtige: Marbella 900cc 1993
3e Panda-achtige: Volvo V70 D5 2008

Re: Panda Turbo

Bericht door CyberPanda »

Riddick schreef: 28 apr 2021 09:00 Het monteren van een andere motor/V-bak, (bv Abarth T-jet motor) is niet het grootste probleem dat is bijna plug&play omdat de Panda's 169/312-319 allemaal overeenkomsten hebben met de 500.
Het elektronische deel is de grootste hindernis met het CAN-Bus verhaal.
Je ziet het ook hier boven met die Abarth motor, veel bedrading die niet aangesloten is, of nog moet worden.
Technisch moet dat idd allemaal wel lukken. Die brit op Youtube legt ook e.e.a. uit over het gebruik van een 'virgin' Punto ECU en dat is - als het goed is - op enkele draadjes na een 1:1 replacement. Ik ben benieuwd naar het proces bij de RDW specifiek bij de panda, omdat ik dan van te voren een aantal punten extra aandacht kan geven :D

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”