Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Skyline
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Bedoel je hardtop-dakjes? Het "gewone" zeil heb ik al vervangen, en aan jou trouwens die Italiaanse dealer doorgegeven, waar je zelf ook je dakjes bestelde. (ik meen 120 euro levering inclusief)
Maar met de sneeuw die er nu op ligt denk ik dus aan een hardtop eroverheen. Zal ook wat extra isoleren misschien al geeft de verwarming goed en snel!
Maar met de sneeuw die er nu op ligt denk ik dus aan een hardtop eroverheen. Zal ook wat extra isoleren misschien al geeft de verwarming goed en snel!
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Net even gekeken op hun site... Dan is de Italiaan goedkoper, verzending inclusief! Ik denk dat Vaassen ze ook daar bestelt!
Zonnedak in Vinyl Fiat Panda cabriolet
Zonnedak in Vinyl Fiat Panda cabriolet
Schrijf de eerste review over dit product
Zonnedak in Vinyl Fiat Panda cabriolet. Cabriokap op maat voor Fiat Panda.
Leverbaar in: Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart.
Artikelnummer: DC02231
Levertijd: Niet op voorraad
€ 169,00
Zonnedak in Vinyl Fiat Panda cabriolet
Zonnedak in Vinyl Fiat Panda cabriolet
Schrijf de eerste review over dit product
Zonnedak in Vinyl Fiat Panda cabriolet. Cabriokap op maat voor Fiat Panda.
Leverbaar in: Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart, Zwart.
Artikelnummer: DC02231
Levertijd: Niet op voorraad
€ 169,00
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
Met of zonder plaat zal er natuurlijk van alles zijn weg vinden onder de motorkap. Het vangt in ieder geval het meeste op. Aangezien ik toch dat verstevingsrek heb voor de ophanging, is dit maar 5 mm erbij. Het is ook geen 4x4 dus de bodemvrijheid zal ik niet nodig hebben en anders is er een bedrijf in Italie dat verhogingssets verkoopt!
Dakjes heb ik ook al vervangen en deze komen van dezelfde plek vandaan als die van Panda500. Ik kan mij niet helemaal inbeelden hoe je de hard-top dakjes zou willen fabrieken? In plaats van de stoffen dakjes of bovenop de huidige?
Dakjes heb ik ook al vervangen en deze komen van dezelfde plek vandaan als die van Panda500. Ik kan mij niet helemaal inbeelden hoe je de hard-top dakjes zou willen fabrieken? In plaats van de stoffen dakjes of bovenop de huidige?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Bovenop de stoffen uiteraard, zodat de stoffen "gewoon" kunnen blijven zitten! (Al heb ik de mijne aan de voorste rand met boutjes gemonteerd en niet geniet). Ik weet niet hoe jij die motorkappen hebt gemaakt maar dacht "als hij dàt kan maken, dan wellicht ook hard top dakjes"... Ik denk dat (zoals ik al beschreef) het moet kunnen met platte haak-beugels die links en rechts vooraan onder het zeil door onder de binnenrand van het dak komen. Beetje moeilijk zonder tekening maar je zou dan het zeil "losjes" moeten "dicht" laten liggen maar de gewone centrale "vastklik-klem" (nog) niet vastgezet. Door de hardtop dan eerst wat schuin te draaien tov de rijrichting (bvb 45°) kun je dus links en rechts die platte beugels onder het losliggend zeil doorheen de opening in het dak manoeuvreren. Aan de achterrand zou je het zeil dan bvb 10 cm (of iets meer?) moeten oplichten, de platte beugel die dààr aan de hardtop zit plat bovenop het dak leggen en het dakje nadien "gewoon" daarover liggend dichtklemmen met zijn normale centrale klemhendel...
Ik weet het, het is zomaar een eerste idee, maar ik denk dat zoiets ongeveer wel moet kunnen. Het zal eenvoudigst zijn twee aparte te maken, eentje vooraan en eentje achteraan. Net omwille van die manoeuvers om ze erop te zetten.
En in de zomer er weer af natuurlijk!
Ik weet het, het is zomaar een eerste idee, maar ik denk dat zoiets ongeveer wel moet kunnen. Het zal eenvoudigst zijn twee aparte te maken, eentje vooraan en eentje achteraan. Net omwille van die manoeuvers om ze erop te zetten.
En in de zomer er weer af natuurlijk!
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Skyline
Je zou de dakjes ook met 2 beugeltjes aan de voorkant kunnen vastklemmen en dan de zij en achterkant met hele sterke magneetjes vastzetten op het dak.
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Skyline
Of met een soort 'dak-drager' constructie klemmen en dan uiteraard rubbers gebruiken om hem luchtdicht af te sluiten op het dak.
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Tja, er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden. Ik gooide het idee maar even op... Vooral geïnspireerd door Ivo's polyesteren motorkappen. Een bagagedrager heb ik (nog) niet maar het zou een eenvoudige oplossing kunnen zijn! Al zit de "normale" bagagedrager enkel achteraan... 't Is nu wat koud buiten om de zaak in detail te bekijken. Dat zal iets voor de volgende zomer worden! Maar erover nadenken kan nù al!
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Ik denk dat grootste probleem net vooraan ligt... Het klapzeil is vooraan niet hoog te tillen met het dakje bijna dicht liggend... Achteraan kan je de dakrand wat meer oplichten en er iets vlaks tussen klemmen wanneer je dan de normale hendel "vastklikt". Dus een dunne "plaatijzeren" beugel die aan de hardtop vastzit klem je dan "gewoon" ( ) mee tussen de achterste klapdakrand en het dak.
Beugeltjes vooraan zou je natuurlijk (elk) in twee delen kunnen maken die je dan wél met schroeven aan elkaar bevestigt voor de definitieve installatie. Dus zonder schroefgaten in het dak zelf te moeten maken. Maar daar komt je hoofd dan wel dicht bij te zitten... Het idee moet dus nog verder rijpen...
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
Los van de constructie vraag ik mij af hoe mooi (of lelijk) het zal staan. Ik doe overigens wel eens mijn dak open met koudere temperaturen. Verwarming aan en haar in de wind.
Overigens is het misschien makkelijker een plaat plexiglas te vormen met hitte ipv de moeite nemen om een mal te maken en daaruit een vorm te trekken.
Overigens is het misschien makkelijker een plaat plexiglas te vormen met hitte ipv de moeite nemen om een mal te maken en daaruit een vorm te trekken.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Tja, haar in de wind... Da's lang geleden voor mij!
Maar voor de rest, 't was natuurlijk geen must hoor! Maar het idee kwam op toen ik naar je motorkappen keek.
En wellicht is de mal maken het grote en moeilijke werk. Esthetisch zal het best meevallen denk ik. 't Mag natuurlijk niet te dik er bovenuit steken, en ook niet aan de randen. Haast enkel de materiaaldikte zou ik denken (5 mm?).
Maar ik begin te beseffen dat het bij een idee zal blijven. We rijden immers al zo lang rond met de zeildakjes alleen, ook in de winter. En ja, de verwarming doet het goed!
Ik zou trouwens ook, als extra (dak)isolatie, er gewoon een stuk isolerend plastic of zo kunnen tussenklemmen. Mooi op maat zo dat je er langs buiten niks van ziet.
Maar voor de rest, 't was natuurlijk geen must hoor! Maar het idee kwam op toen ik naar je motorkappen keek.
En wellicht is de mal maken het grote en moeilijke werk. Esthetisch zal het best meevallen denk ik. 't Mag natuurlijk niet te dik er bovenuit steken, en ook niet aan de randen. Haast enkel de materiaaldikte zou ik denken (5 mm?).
Maar ik begin te beseffen dat het bij een idee zal blijven. We rijden immers al zo lang rond met de zeildakjes alleen, ook in de winter. En ja, de verwarming doet het goed!
Ik zou trouwens ook, als extra (dak)isolatie, er gewoon een stuk isolerend plastic of zo kunnen tussenklemmen. Mooi op maat zo dat je er langs buiten niks van ziet.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Skyline
Een mal maken is in dit geval de grootste uitdaging omdat er geen bestaand dakje is waar je de mal van kan maken.
Voor de oude 500's die gebruikt werden in race's hadden ze vaak een kunststof kap ipv het stoffen dakje, een soort hardtop zeg maar. Zoiets zou je ook voor je Skyline kunnen maken.
Voor de oude 500's die gebruikt werden in race's hadden ze vaak een kunststof kap ipv het stoffen dakje, een soort hardtop zeg maar. Zoiets zou je ook voor je Skyline kunnen maken.
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
Laatst de Skyline uit de stalling gehaald en wat zaken gecontroleerd. Accu van de lader er in en even testen met de multimeter, maar daar leek niet echt te kloppen. Andere dynamo opgehaald en toch nog even testen voor het ombouwen. Bleek alles prima. Ik had deze keer een andere multimeter gebruikt en bij uitlezen gaf de ecu ook de correcte spanning aan. De dynamo deed het dus prima, maar ik had al een verse liggen en toch maar ingebouwd .
Stationair liep de auto alleen niet echt mooi en het rook niet echt fris uit de uitlaat. Aantal zaken gecontroleerd bijv. of de distributie nog op tijd stond en de kleur van de bougies. Bougies, kabels en bobines laatst nog gedaan. Uitlezen gaf aan dat de lambdasonde een te rijk mengsel doorgaf (rond de 0,9%).
Toen herinnerde ik mij dat ik ook de klepspeling had gesteld en verbaasd was dat die zoveel was veranderd. Toch even opgezocht en ik heb de kleppen gesteld zoals ik dat deed toen er nog in 1000 cc motor in zat. Dan is het inlaat (0,3) en uitlaat (0,4), maar voor de Punto motor is het 0,4 en 0,5 respectievelijk. Na het kleppen stellen weer uitgelezen en nu was alles weer in orde. Lambda komt stationair weer rond de 1%. Schermafbeelding van Multiecuscan bijgevoegd voor wie het interessant vindt.
Ik heb nooit eerder de symptomen meegemaakt van verkeerd gestelde kleppen, maar het is misschien een goede om naar te kijken bij een slechte uitstoot waar de rest vrij normaal lijkt te gedragen. Gelukkig maar een paar korte ritjes mee gereden.
Ook ben ik de laatste tijd verslaafd geraakt aan onderdelen en boutjes reinigen in een ultrasoonbad. Het scheelt tijd en soms onmogelijk te reinigen onderdelen worden zo schoon. Om de rest van de motor ook schoon te houden heb ik ook maar de nokkenaskeerring en kleppendeksel pakking vervangen. Die zijn nu wel een paar keer los geweest en dan wil het wel gaan zweten ondanks dat ze vrij nieuw zijn. Ik gebruik overigens geen siliconenkit bij de kleppendeksel pakking ondanks dat ik dat vaak lees. Aanhaalmoment is ook maar 8 nm en misschien wordt er iets te 'handvast' aangedraaid.
Stationair liep de auto alleen niet echt mooi en het rook niet echt fris uit de uitlaat. Aantal zaken gecontroleerd bijv. of de distributie nog op tijd stond en de kleur van de bougies. Bougies, kabels en bobines laatst nog gedaan. Uitlezen gaf aan dat de lambdasonde een te rijk mengsel doorgaf (rond de 0,9%).
Toen herinnerde ik mij dat ik ook de klepspeling had gesteld en verbaasd was dat die zoveel was veranderd. Toch even opgezocht en ik heb de kleppen gesteld zoals ik dat deed toen er nog in 1000 cc motor in zat. Dan is het inlaat (0,3) en uitlaat (0,4), maar voor de Punto motor is het 0,4 en 0,5 respectievelijk. Na het kleppen stellen weer uitgelezen en nu was alles weer in orde. Lambda komt stationair weer rond de 1%. Schermafbeelding van Multiecuscan bijgevoegd voor wie het interessant vindt.
Ik heb nooit eerder de symptomen meegemaakt van verkeerd gestelde kleppen, maar het is misschien een goede om naar te kijken bij een slechte uitstoot waar de rest vrij normaal lijkt te gedragen. Gelukkig maar een paar korte ritjes mee gereden.
Ook ben ik de laatste tijd verslaafd geraakt aan onderdelen en boutjes reinigen in een ultrasoonbad. Het scheelt tijd en soms onmogelijk te reinigen onderdelen worden zo schoon. Om de rest van de motor ook schoon te houden heb ik ook maar de nokkenaskeerring en kleppendeksel pakking vervangen. Die zijn nu wel een paar keer los geweest en dan wil het wel gaan zweten ondanks dat ze vrij nieuw zijn. Ik gebruik overigens geen siliconenkit bij de kleppendeksel pakking ondanks dat ik dat vaak lees. Aanhaalmoment is ook maar 8 nm en misschien wordt er iets te 'handvast' aangedraaid.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Skyline
Probleem is dat de kleppendekselpakking vrij snel uithard door de temp.wisselingen, met als gevolg soms flinke olielekkerij. Met kortere ritjes is het zo gebeurd .
Er zijn in NL ook 3 verschillende varianten leverbaar. Als je ze naast elkaar legt, zie je ook verschil. Je moet diegene nemen met een 3 raakvlak-ribbel op cilkop. Als je het ziet, snap je wel wat ik bedoel met 3 raakvlak-ribbel.
Ik heb een 4de variant gevonden, rood-rubber, uit Italië en deze geplaatst. Gaat tot nu aardig. Voorkant blijft droog en achterkant lastig te zien. We zien het pas als het los moet met kleppen stellen . Uit ervaring weet ik dat zelf op lpg niet vaak hoeft. Zodra je onregelmatig hoort 'ploffen' uit uitlaat, dan weet je dat je klepspeling moet checken.
De kleppendeksel hoeft idd niet te vast, anders draai je ze dol. Moet je langere bout met moer gebruiken........... Ik heb de neiging om het te vast te draaien, dus laat ik monteur ze altijd vast draaien en deze gebruikt ook kit bij de hoekjes in de bolling.
Er zijn in NL ook 3 verschillende varianten leverbaar. Als je ze naast elkaar legt, zie je ook verschil. Je moet diegene nemen met een 3 raakvlak-ribbel op cilkop. Als je het ziet, snap je wel wat ik bedoel met 3 raakvlak-ribbel.
Ik heb een 4de variant gevonden, rood-rubber, uit Italië en deze geplaatst. Gaat tot nu aardig. Voorkant blijft droog en achterkant lastig te zien. We zien het pas als het los moet met kleppen stellen . Uit ervaring weet ik dat zelf op lpg niet vaak hoeft. Zodra je onregelmatig hoort 'ploffen' uit uitlaat, dan weet je dat je klepspeling moet checken.
De kleppendeksel hoeft idd niet te vast, anders draai je ze dol. Moet je langere bout met moer gebruiken........... Ik heb de neiging om het te vast te draaien, dus laat ik monteur ze altijd vast draaien en deze gebruikt ook kit bij de hoekjes in de bolling.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........