Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Skyline
Moderators: michiel van g., Niels9966
Re: Skyline
zwart rubber zilver spuiten heeft niet zoveel effect......
voor iets hoger.......maar je motor is zwaarder dan de originele, dus dat is wellicht wat prettiger rijden
zijn het niet de veren voor een 4x4?
achter........1 winding minder, soepeler, maar met jou race-aspiraties, wordt dat dan niet te slap?
voor iets hoger.......maar je motor is zwaarder dan de originele, dus dat is wellicht wat prettiger rijden
zijn het niet de veren voor een 4x4?
achter........1 winding minder, soepeler, maar met jou race-aspiraties, wordt dat dan niet te slap?
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
Afplakken is niet echt mijn hobby, dus ja het rubber is nu ook mooi zilver. Overigens is de auto niet zwaarder geworden door het andere motorblok. Volgens de KYB website is de RA3382 de juiste voor de voorzijde. Alleen zijn er verder geen gegevens bij. Voor de 4x4 bieden ze geen veren aan. De wegligging is overigens verder vrij identiek. Misschien zelf iets beter, maar dat is bij een lege auto. Ik ben nog steeds benieuwd naar een auto volgeladen voor vakantie. Of deze achterveren stug genoeg zijn. Eventueel andere veren of hulpveren! En nee, dit is niet de race Panda, hoewel het gaspedaal wel vaak de vloer ziet
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
O ja, ik had nog een ergenis verholpen. De bekende druppel versnellingsbak olie om de zoveel tijd op de parkeerplek. Een paar is al genoeg voor een lelijke vlek. Maar, waar komt het vandaan. Bij mij dus nat aan de achterzijde rond de versnellingsbaksteun. Dus ashoes linkerzijde verdacht, maar die bleek vrij droog. Het schakelmechanisme bovenop de bak lekt ook al vrij snel. Nou dat lekt iewat aan de voorzijde, maar niet de achterzijde. En toen viel mijn oog op de snelheidsmeter. Die heeft natuurlijk ook een o-ring en het was daar vrij nat. Loshalen gaat een beetje onhandig, maar ik had even geen veerpoot in de weg en dat helpt! Het is een kwestie van het inbus boutje loshalen (bak eronder want er komt olie uit) en dan het geheel omhoog trekken. Alleen had ik dus geen passende o-ring bij mij en heb ik het weer moeten inbouwen . Goede nieuws is wel dat het nu niet meer lekt. Makkelijk repareren zo!
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skyline
Wat dat lekken achteraan de bak ook kan veroorzaken: wanneer je de achterste steun losmaakt om een nieuw ophangrubber te monteren, maak je uiteraard ook twee (of drie?) bouten los die de bakhelften tegen elkaar houden (en de pakking mee klemmen). Wanneer daar tijdens die werkzaamheden olie is doorgelekt, kan het zijn dat dat altijd een miniem beetje gaat blijven olie doorlaten. Maar dan kun je natuurlijk zien dat het door de pakking komt.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Skyline
Als het roest, weet je dat er niks zweet of lekt .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
Hij lekt niet over het gedeelte bij de baksteun. Dat kan wel gebeuren inderdaad! Beetje zweten mag, maar lekken niet. Dan moet ik weer naar Italie om Tutela te halen!
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
De Skyline heeft weer een APK achter de rug! Deze keer in een jaar tijd 10.077 km gereden. Meer dan gebruikelijk. De teller staat nu op 220.348 km.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Skyline
Dezelfde aanpassing op het koelsysteem toegepast als bij de ST. Namelijk een grotere radiateur van een 4x4 met los expansievat. Voor deze radiateur moeten ook alle koelvloeistofslangen vervangen worden, omdat de aansluitingen op de radiateur een stuk groter zijn. De rest blijft verder hetzelfde, hoewel alleen voor de linker beugel van de radiateur een extra gaatje geboord moet worden in het front.
Even een overzichtje van de Fiat nummers en wat ik heb betaald voor de onderdelen die nodig zijn bij zo'n wissel. Dus voor wie dit misschien interessant kan vinden om ook te doen het is allemaal vrij eenvoudig te vinden op internet voor niet teveel geld:
Bovenste radiateur slang: 7555610 (5,00 euro)
Onderste radiateur slang: 7555609 (39,50 euro)
Expansie vat: 46438164 of 7572260 (22,00 euro)
Radiateur 4x4: 7567061 of 7757775 of 46551216 (25 euro)
Even een overzichtje van de Fiat nummers en wat ik heb betaald voor de onderdelen die nodig zijn bij zo'n wissel. Dus voor wie dit misschien interessant kan vinden om ook te doen het is allemaal vrij eenvoudig te vinden op internet voor niet teveel geld:
Bovenste radiateur slang: 7555610 (5,00 euro)
Onderste radiateur slang: 7555609 (39,50 euro)
Expansie vat: 46438164 of 7572260 (22,00 euro)
Radiateur 4x4: 7567061 of 7757775 of 46551216 (25 euro)
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: Skyline
ja! die upgrade wil ik eigenlijk ook doen voor de selecta
daar is of lijkt alles net fff anders dan voor een 'gewone' 1000
kan je die van jou niet binnenkort naast de mijne zetten? voor de vergelijk?
om het geld hoef je de ombouw niet te laten zie ik al. blijft leuk, Panda onderhouden
daar is of lijkt alles net fff anders dan voor een 'gewone' 1000
kan je die van jou niet binnenkort naast de mijne zetten? voor de vergelijk?
om het geld hoef je de ombouw niet te laten zie ik al. blijft leuk, Panda onderhouden
- Joost
- Moderator
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
- 1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
- Locatie: Smilde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Skyline
Goede info, Ivo! Ik zat zelf toevallig gisteravond ook even te kijken naar upgrades voor de radiateur. Ik had nog iets gelezen over de radiateur van de diesel variant. Men zegt dat die nóg beter koelt dan de 4x4 versie, maar volgens mij is het geen nuttige upgrade want ze zijn:
A.) Kleiner dan die van een 4x4 (maar kennelijk van koper, dus zouden ze mogelijk beter koelen?)
B.) Gebruikt nergens meer te vinden
C.) Nieuw 10x de prijs van een 4x4 radiateur
A.) Kleiner dan die van een 4x4 (maar kennelijk van koper, dus zouden ze mogelijk beter koelen?)
B.) Gebruikt nergens meer te vinden
C.) Nieuw 10x de prijs van een 4x4 radiateur
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Skyline
Betere koeling? Alleen als motor overhit gaat raken dan zorgt een betere koeling dat het iets langer duurt voordat water aan de kook raakt?
In Italië een constructie gezien bij een 4x4 waarbij er water direct op radiateur besproeit kon worden -> 4x betere koeling. Dikke caravan & veel bergen kan ik mij voorstellen dat motor flink moet werken. Heb maar niet naar zijn verbruik gevraagd .
In Italië een constructie gezien bij een 4x4 waarbij er water direct op radiateur besproeit kon worden -> 4x betere koeling. Dikke caravan & veel bergen kan ik mij voorstellen dat motor flink moet werken. Heb maar niet naar zijn verbruik gevraagd .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........