Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Erik` »

Dat lijkt mij zeker even slikken!
1400,- is wat aan de hoge kant in het segment voor een fiat panda.
Maar het is wel een 1100 en hij ziet er op de foto's erg(!) netjes uit.
Misschien wil hij je wel iets tegemoetkomen omdat je de vorige eigenaar bent?

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Pinda1000 »

Ik zou voordat je hem koopt eerst even heel goed de kokerbalken en de rest van de onderkant (laten) bekijken.

Gebruikersavatar
Matthijs1988
Forumgebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:36
1e Panda-achtige: Panda 1.1 Young 2002
Locatie: Lisserbroek

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Matthijs1988 »

Bedankt voor de tips! Ik heb 'm! Een klein beetje van de prijs afgekregen, maar het wagentje heeft ook nog wat emotionele waarde 8)
Het bijzondere van het karretje is dat de kokerbalken er buitengewoon roestvrij uit zien. Aan de voorschermen zitten wel wat kleine roestplekjes, dus dat heeft wat aandacht nodig. Ook in de kofferbak rechts is een klein strookje roest (voor zover te zien) ontstaan.

Verder wel een aantal puntjes:
  • Het toerental loopt niet helemaal stabiel. Dit lijkt voornamelijk het geval bij stationair draaien. Ik verdenk in eerste instantie het natte weer i.c.m. slechte bougies.
  • De vorige of eervorige eigenaar is schijnbaar sleutels kwijtgeraakt of iets dergelijks. om die reden zijn er twee sleutels: eentje voor het linker voorportier en het contactslot, de tweede voor de achterklep en het rechter voorportier. Mijn idee om dit te fixen zou zijn: een kompleet setje sloten/sleutels van de sloop regelen en die 1 op 1 overzetten in mijn Panda. (of is er een eenvoudige manier om dit handiger aan te pakken?)
  • Behoorlijk wat rammeltjes vanuit het dashboard en de deuren, maar dat gaan we volledig rammelvrij maken (y)
  • De hangmat rechts voor hangt nu heel erg los, maar dat moet ook wel te fixen zijn
Wat moet hiernaast nog gebeuren:
  • Tja, als ik eerlijk ben, dan vind ik de velgen wel mooi, maar eigenlijk niet zo mooi als de standaard stalen velgen, zwart met zilveren randen zoals ik ze in het verleden gemaakt heb.
  • Ook moet er een andere autoradio en nieuwe luidsprekers. De uitdaging is dat het gewoon degelijk moet klinken. Niet knalhard, maar gewoon mooi geluid zonder extra versterkers, en optisch zoveel mogelijk uit het zicht. (Erg veel zin in deze klus.)

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Matthijs' Panda (2002 - young - 1.1)

Bericht door Micha D. »

Leuk man! Grappig om hem zo weer terug te kopen.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”