Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

clx Benny

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

zoiets zou wel grappig zijn inderdaad. Bmw deed het ook
Afbeelding

Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Re: clx Benny

Bericht door Arjan202 »

Gewoon een boede foto van je motorruimte maken en dan als sticker later drukken en erop plakken. Denk wel dat je hoge resolutie moet schieten richting 25-30 mb raw..

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Zo'n grafische print vind ik eigenlijk veel toffer, lekker retro en wat minder een 'grapje'. Afgezien daarvan gaat het waarschijnlijk toch niet gebeuren, het was maar een ideetje(van pinda). Mezelf kennende veranderd er vanalles door de jaren heen en dan klopt de print niet meer t.o.v. wat er onder de motorkap zit.
maar dank voor het meedenken, altijd goed (y)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: clx Benny

Bericht door Pinda1000 »

Of je laat Ivo een mooi venster maken in de glasfiber kap :P

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

zo...eindelijk de catch tank aangesloten. Eerst had ik een filter rechtstreeks op de uitgang gezet, alleen dan ruik je de damp in het interieur, dus een retour naar het filterhuis gemaakt met een kunststof nippel van de bouwmarkt tuinafdeling...waar ook de slang vandaan komt :wink:
Afbeelding
Van pandapouwer een stuur gekregen( (y) ) die ik dermate mooi vond dat die ondanks de afwijkende engelse steekmaat er in moest! dus van alu plaat een overloop flens gemaakten alles op een zelfde wijze opgepoetst met staalwol. De middelste gaten zijn verdiept zodat de inbusjes niet uitsteken. Dit stuur is iets kleiner en rijdt en voelt beter. Het is een Mountney, gemaakt voor mg's,mini's etc
Afbeelding
Afbeelding
Een quote van mezelf ergens op pagina 4; 'Kwam deze lancia tegen.... _O_ een deelnemer van 'peking to paris'..de kleur velgen...hmmm..' Ging over deze;
Afbeelding
sindsdien heb ik altijd zo'n soort kleur willen proberen, en de velgen waren wat aan t roesten dus het was de juiste tijd :yes:
Spelkaarten; de ideale afplakmethode, snel,simpel en goedkoop bij action 50cent voor 2 pakjes :rofl:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: clx Benny

Bericht door Ivo »

Kan je niet eens mijn Panda onder handen nemen? Ik vind de velgen wel mooi staan. Is dit 14 inch of 13?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

kom maar langs :wink: . standaard 169 velgen 13 inch

...ik besef me net dat ik de logoos op grill en achterklep ook effe deze tint moet geven :yes: , die zijn nu licht grijs.

Gebruikersavatar
Russchenberg
Forumgebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: 18 aug 2016 09:50
1e Panda-achtige: Panda Selecta U9 1992
Locatie: Leiden

Re: clx Benny

Bericht door Russchenberg »

Lenny, ik zie dat je dezelfde bekleding hebt als de mijne.. zeldzaam!
Ik zoek nog een zitgedeelte van een stoel. Heb jij misschien nog wat liggen?

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: clx Benny

Bericht door Giovanni. »

Ik vindt dit een serieus leuke Panda geworden! _O_

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Russchenberg schreef:Heb jij misschien nog wat liggen?
Nope, ik had ook kapotte bekleding, vandaar dat er een (fijnere) stoel in is gegaan.
thanks Giovanni (y) ..maar ik ben nog niet(lees nooit) klaar hoor :wink:

Ik had dus de winterwielen 'geel' gespoten en wou er tzt zomerbanden op zetten, toen bedacht ik me dat ik nog een prima set heb liggen met yokohama banden voorop, dus die maar opgefrist en antraciet gespoten, De wielen waren wit/goeud. het gele vond ik eigenlijk ook net iets te 'lief' als je begrijpt wat ik bedoel.. Ook de naafkapjes zijn antraciet gemaakt, dat maakt het mooi af. De plastidip is van de kap af, staat beter bij deze setup. ik zat in een experimentele fase qua wielen, nu is die voorbij...voorlopig :lol:
Afbeelding
Van de 185 bandjes komen bolle zijkanten een fractie buiten boord, wat ik wel mooi vind. Achter zitten 165 banden en heb er 1cm spacers zitten om het wat meer als vooraan te krijgen. Zou optisch wat breder mogen zijn, dan gaat het aanlopen met volk op de achterbank.
Afbeelding
Ik had een veerpootbrug liggen. Door de opgehoogde veerschotels past die niet en daarom zelf een buis gemaakt die ook wat netter in de ruimte ligt.
Afbeelding
Afbeelding
Radio gebruik ik nooit, dus die is nu 'in de opslag' evenals despeakers en deurbakken aangezien er nu meer opberg ruimte is bij t dashboard. ziet er iets strakker en wat sportiever uit zo. samen met de wielen, motor en stuur etc etc. ben ik blij met de mix van origineel en eigen ideeen, wat sinds dag 1 het concept was voor dit project :P
Afbeelding
De altijd vieze naad vooraan gekit voor de netheid en om schoon te houden
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: clx Benny

Bericht door Ivo »

Netjes netjes. Die kitrand moet ik ook eens aanpakken. Goede oplossing zo (y) .
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Bij de apk keuring gister is naar voren gekomen dat er een paar gaten in de bodem zitten :-( . De lastige is bij de dorpel achteraan waar de achteras draagarm bevetigd zit, daarvoor moet ik aan de buitenkant een stuk eruit slijpen om van binnenuit meerdere lagen weer vers staal te plaatsen..en nog 2 kleine plekjes die gewoon een kwestie van roest vervangen voor een vers staalplaatje is. Voor de rest is de auto behoorlijk netjes van onder, dus had dit eigenlijk niet zien aankomen...heb dus wat te doen komend weekend :lol:

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: clx Benny

Bericht door Giovanni. »

Heb je interesse in een paar donorstukken? Heb laatst een puntgave Panda in mootjes gezaagd :oops: :X :mrgreen:

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: clx Benny

Bericht door Panda 500 »

Volgens mij heeft wzwrt hierover een mooi stukje gepost, met foto's... Kijk eventueel via de link:

http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 24#p148449" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Dank voor het aanbod giovanni (y) , maar ik kom er wel uit met wat staalplaat. Dit weekend heb ik een mig lasapparaat te leen (heb zelf een tig,daarmee is onder de auto lassen haast niet te doen) dus ga zaterdag gelijk aan de slag.
Zo'n gat in de zijkant als bij zwrtw zal ik denk ik ook moeten maken inderdaad. de onderste helft is met verf gerold bij mij, dus qua afwerking komt dat nu mooi uit. Dat soort werkzaamheden in de originele gespoten lak laten opgaan is een kunst op zich waar ik me dus niet mee bezig hoef te houden 8)

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”