Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Groene pinda styling

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Zeer geslaagde dag gehad in Lauwersoog, en aangezien we onbewust op een oldtimer meeting daar stuitte maakte het de dag alleen maar leuker! Ook heb ik nu precies 7000 km in de panda gereden sinds aanschaf! ( 30 december 2017 )
Afbeelding

En aangezien de wintermaanden alweer een poosje voorbij zijn ook maar even aan het experimenteren geweest met ander spul voor op de dakdragers. Gelukkig had ik nog een dakrek van de selecta op de sloop want op de dakdragers zag het er niet mooi uit naar mijn mening! :wink:
Afbeelding
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Hallo iedereen weer! De panda begint steeds meer "Goed" en naar mijn zin te worden. Afgelopen week heb ik een dashboardklokje van micha ( Nogmaals bedankt daarvoor! ) gekocht. Zo had ik een goede reden om het weekend weer met de panda bezig te gaan.

Eerst ben ik begonnen met het controleren van de remschoenen, Deze waren dik in orde dus voor de zekerheid de schoenen en trommels even opgeschuurd en weer terug gemonteerd. Toen was het klokje aan de beurt. Het klokje zag er verbazend genoeg enorm goed uit en zat er binnen een halfuurtje werkend in!
Afbeelding
Afbeelding

Een poosje geleden had ik de motorolie al vervangen dus nu was de versnellingsbak olie aan de beurt. Eerst de vul plug losgedraaid! En toen pas de onderste plug. Zou een beetje jammer zijn dat als ik de olie eruit haal en de vulplug niet los wil haha. De olie wissel was tevens geen overbodige luxe...
Afbeelding

Tsja toen dat allemaal klaar was was een proefrit natuurlijk noodzakelijk! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week ga ik de remolie vervangen en er moet een gat in de middenpijp gelast worden. Erg leuk dat de auto een sportuilaat uit zichzelf maakt, maar veilig op vakantie vindt ik nog leuker haha :rofl: Ook zal ik een begin maken aan de aanhanger, de wiellagers vervangen en de verlichting vervangen voor "oldskool".
Laatst gewijzigd door Sander jansma op 16 jul 2018 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Riddick »

Nooit een klokje kunnen bemachtigen om in één van de drie 141A's te zetten die ik gehad heb.

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Riddick schreef:Nooit een klokje kunnen bemachtigen om in één van de drie 141A's te zetten die ik gehad heb.
Al sinds ik de panda heb ben ik opzoek naar een klokje! En toen deze dus op mijn pad kwam kon ik hem natuurlijk niet laten schieten!
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Riddick »

Sander jansma schreef:
Riddick schreef:Nooit een klokje kunnen bemachtigen om in één van de drie 141A's te zetten die ik gehad heb.
Al sinds ik de panda heb ben ik opzoek naar een klokje! En toen deze dus op mijn pad kwam kon ik hem natuurlijk niet laten schieten!
(y)

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Riddick »

Ik had toch van die groene op de sloop, de koplampen, de gril, de voorbumper en motorkap meegenomen. :wink:

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Goedemorgen !

zoals sommige van jullie al hebben gelezen in dit topic gaan we met de vriendengroep in 2 panda's ( 1.1 young 2002 & 0.9 young 2000 ) naar Duitsland op vakantie. Omdat ik nog redelijk nieuw ben in het panda wereldje heb ik een vraagje, Wat voor onderdelen raden jullie zeker aan mee te nemen of goed te controleren voordat we op vakantie gaan? ik ben zelf ook al bezig dingen te verbeteren / op te lossen voor de reis. Maar misschien hebben jullie hier op het forum nog betere tips?!

Dingen die ik al gedaan/vervangen heb:

- Remschijven + Remblokken vervangen
- Remschoenen en trommels gecontroleerd en opgeschuurd
- Versnellingsbakolie en motorolie vervangen
- Bougies vervangen en injectiereiniger toegevoegd
- Lampen en zekeringen gecontroleerd
- Banden gecontroleerd op voldoende profiel en droogte scheuren
- Koelvloeistof peil gecontroleerd
- Ruitensproeier vloeistof bijgevuld
- Trekhaak gemonteerd
- uitgelezen met OBD en geen foutmeldingen gevonden

Dingen die ik sowieso nog aan wil pakken:
- Remolie vervangen
- Schuim in de Bestuurdersstoel vervangen
- Gat in de middenpijp lassen
- 3e remlicht repareren ( knippert als ik het rempedaal ingedrukt houd ) Wie weet wat dit kan zijn? Massaprobleem?!
- Verlichting schakelaarpaneel knippert af en toe, Maar verlichting voor de hendels en het klokje niet..
- Klepdekselpakking vervangen

Nou zullen jullie vast wel denken van waarom maakt hij zich zo druk want Duitsland is niet zo ver. Nou, het is de eerste keer dat ik zelf met de auto met vrienden op vakantie ga en dan ook nog eens naar het buitenland, dus ga ik liever goed voorbereid op pad! En daarin tegen kan wat onderhoud aan de auto ook geen kwaad! :wink:

Graag hoor ik het als jullie nog meer tips hebben!
Laatst gewijzigd door Sander jansma op 20 jul 2018 11:25, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

Je bent goed bezig en goed op weg met voorbereiden.

Liter olie en koelvloeistof meenemen. Basis gereedschap mee. Zijn de remcil. achter nog goed? Reservewiel ok? Gewoon bandenmaat nemen die je al om je auto ligt ;) . Extra lampen mee, die bolletjes zijn niet overal meer verkrijgbaar.

En neem ANWB europa. Meningen zijn hierover verdeeld, maar als auto zelf niet meer kan rijden om wat voor redenen ook, kom je tenminste goedkoop weer thuis. Een auto-ambulance is niet goedkoop cq veel tijd en geld kost (ivm overnachten) als vrienden je moet komen halen.

Je hebt een aanhangwagen, dus warme kleding en voldoende drinken mee ;) . Oh en creditkaart, want een pinpas (typisch Nederlands) wordt niet overal geaccepteerd. Flappen tappen kan bij elke pinapparaat in de EU. Buiten EU moet je bij de bank aangeven dat je buiten EU ook flappen wilt tappen. En voor zekerheid wat contant geld. Just in case (y) .

Verder veel plezier en geen haast willen hebben. Als je ca 100km/h gaat rijden, is je verbruik tegen de 1op20.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

PandaVespa schreef:Je bent goed bezig en goed op weg met voorbereiden.
Thanks voor de tips! ik rijd standaard met een oude viskoffer vol gereedschap, zekeringen, AMP stekkers, reserve lampen, tape, tiewraps, wat extra bouten en moeren etc. Reserve band is goed en achterin ligt een EHBO set met een gevaren driehoek. Ook zit er keurig een mileusticker op het raam ! (y) Remcillinders achter zijn denk ik wel goed, remschoenen waren niet raar afgesleten ofzo en als ik op een recht stuk rijd en het stuur los laat en rem dan remt die keurig recht. Exra vloeistoffen zijn inderdaad nog een goede voor op het lijstje!

Verder geen "zwakke" delen die wel eens stuk willen gaan en dus makkelijk zijn om mee te nemen?
Laatst gewijzigd door Sander jansma op 17 jul 2018 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Micha D. »

Een koppakking :rofl:.

Je zou even de trommels eraf kunnen trekken om te chevken of de cilinders achter niet lekken.

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Micha D. schreef:Een koppakking :rofl:.

Je zou even de trommels eraf kunnen trekken om te chevken of de cilinders achter niet lekken.
ik heb de trommels er in mei af gehad om te spuiten en afgelopen weekend weer om voor de zekerheid weer de remtrommels en schoenen te controleren. Daarbij heb ik goed gekeken en vond ik geen lekken! ohja en over die koppakking, ze hebben daar vast ook wel een stukje karton in duitsland mocht het nodig zijn :rofl:
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door 4RN01D »

EzraEzinga schreef:
Bekend probleem, heeft de mijne ook last van, nou waren de remklauwen ook aan vervanging toe.
Daarna is het aanzienlijk minder geworden maar nog niet helemaal weg.
Heb zelf afgelopen zondag de linker klauw nog even losgemaakt en alle bewegende delen ingesmeerd... nu is het piepen weg... even in de gaten houden.
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Sander jansma
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jan 2018 18:21
1e Panda-achtige: 1100 young 2002
Locatie: Drachten - Fryslân

Re: Groene pinda styling

Bericht door Sander jansma »

Riddick schreef:Ik had toch van die groene op de sloop, de koplampen, de gril, de voorbumper en motorkap meegenomen. :wink:
watan?
Groeten Sander,

life's too short to drive boring cars!
2002 - Fiat Panda young - 1108 cc - 54 PK ( Daily )
1996 - Polski Fiat 126 EL - 1116 cc - 58 PK ( In restauratie )
1972 - Fiat 126A - 594 cc - 23 PK ( Project )

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door Riddick »

Je weet maar nooit of het van pas komt op een dag. :wink:

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Groene pinda styling

Bericht door PandaVespa »

Dat is hetzelfde waar ik ook tijdje terug bij stilgestaan heb bij een vbak. Als je hem niet nodig hebt, dan ligt het zegmaar 10 jaar als dood ijzer in je garage. Als je hem na 10 jaar toch nodig hebt, is niks vastgeroest? En diegene waarom die 'vervangen' moest worden kan ook gereviseerd worden?
Ohja, vastzittende remklauwen is een Panda-141-kwaaltje. Ik ruil ze gewoon om voor een exemplaar die gereviseerd is. Paar keer remmen en het is toch weer zwart. Ik haal het 1x per jaar even los voor controle en eventueel vervangen, schoonmaken & opnieuw invetten, klaar.

Het kan voordelen hebben om auto's in onderdelen op te slaan, maar het grootste nadeel is de ruimte om het op te slaan. Ikzelf heb ook wel wat onderdelen, maar dat is meer door omstandigheden dan bewust hamsteren.

mare Sander, goed bezig voor je voorbereiding voor je vakantie (y) . Wagentje ook laten uitlijnen? Rijdt zo fijn een goed sturend wagentje.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”