Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

RVS bout en moer zijkant bumpers, wie heeft interesse?

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

RVS bout en moer zijkant bumpers, wie heeft interesse?

Bericht door PandaVespa »

IMG_7152.JPG
IMG_7152.JPG (21.47 KiB) 872 keer bekeken
Het gaat om deze bout. Er zit een 2x2cm plaatje ipv een moer op. Deze worden gebruikt aan de zijkant van achter- en voorbumper om deze op hun plek te houden. Aangezien deze bloot staan aan allerlei elementen (ivm opspattend water door de wielen), gaat dit roesten. Met als gevolg dat bout en moer vastroesten. Dan mag je creatief zijn om ze los te krijgen ): .

Nu is mijn idee om deze bout en moer te vervangen door rvs, zodat roesten stuk lastiger is en losdraaien makkelijker gaat als voor- cq achterbumper eraf moeten. En een rvs moer op deze roestige bout draaien, gaat het roesten nog sneller heb ik mij laten vertellen. Alleen deze bout is niet leverbaar in rvs. Dan maar zelf maken. Ik laat tzt 8 stuks maken, maar als er meer mensen interesse hebben...... Dan kan ik meer laten maken. Hoe meer, hoe goedkoper het wordt. Hoeveel € dat is, dan hangt weer af hoeveel tijd de beste man eraan moet besteden.
Het zijn geen bouten waar kracht op staan ivm staalsterkte, want rvs is minder sterk. En een gewone rvs bout erin zetten lukt ook niet, omdat je geen (ring)sleutel erop kan krijgen als ze gemonteerd zitten.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: RVS bout en moer zijkant bumpers, wie heeft interesse?

Bericht door Micha D. »

Geen slecht idee, zijn echt rot bouten. Voor de oer-Panda zijn ze anders, anders had ik wel interesse gehad.

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: RVS bout en moer zijkant bumpers, wie heeft interesse?

Bericht door 2cv6 »

Denk er bij het monteren aan dat je kopervet of speciale RVS montage pasta gebruikt anders kunnen de moeren nog erg vast komen te zitten.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: RVS bout en moer zijkant bumpers, wie heeft interesse?

Bericht door bero »

Aangezien ik de bumper misschien 1 of 2 keer in een Panda leven los heb, vind ik het de moeite en het geld niet waard om RVS te nemen.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”