Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Schuifdak monteren
Moderators: michiel van g., Niels9966
Schuifdak monteren
Ik wil op mijn panda een schuifdak a la Webasto Hollandia 400 monteren.
Dit is een groot linnen schifdak, zoals je ze ook wel vaak op twingo-tjes ziet.
Heeft hier iemnad ervaring of info over waar dit tegen een schappelijke prijs kan ?
Dit is een groot linnen schifdak, zoals je ze ook wel vaak op twingo-tjes ziet.
Heeft hier iemnad ervaring of info over waar dit tegen een schappelijke prijs kan ?
Ik dacht inderdaad ook aan de verstevigingsbalk.
Kan ik zonder probleem een groot gat maken in het dak van de panda en daarbij dus de verstevigingsbalk verwijderen ?
Of zakt dan de panda in elkaar.
Bij een panda was destijds ook een linnendak, maar ook in tweeen. Dus met behoud van de verstevingsbalk.
Ik heb behoorlijk mijn twijfels of ik dit wel moet gaan doen.
Kan ik zonder probleem een groot gat maken in het dak van de panda en daarbij dus de verstevigingsbalk verwijderen ?
Of zakt dan de panda in elkaar.
Bij een panda was destijds ook een linnendak, maar ook in tweeen. Dus met behoud van de verstevingsbalk.
Ik heb behoorlijk mijn twijfels of ik dit wel moet gaan doen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 feb 2004 15:26
- Locatie: Stolwijk
kan geen kwaad het is niet echt een verstevegingsbalk maar een steuntje voor het dak dat hij tijdens het het rijden niet op en neer beweegt.
als ge goed kijkt dan zie je ook dat hij is vast gekit op een paar plaatsen dus bij zo'n dakje dat jij gaat monteeren kan dat geen kwaad omdat hij over een groot deel van je dak loopt.
dus gewoon weg halen met een plamuurmes en zagen met die hap
als ge goed kijkt dan zie je ook dat hij is vast gekit op een paar plaatsen dus bij zo'n dakje dat jij gaat monteeren kan dat geen kwaad omdat hij over een groot deel van je dak loopt.
dus gewoon weg halen met een plamuurmes en zagen met die hap
- Steffen
- Forumgebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 10 sep 2005 21:05
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella 0.8 bj 1991
- Locatie: Graauw
Hoi,
Het verstevigingsbalkje weghalen kan geen kwaad.
Het open dak heeft een frame dat rondom om de gezaagde opening klemt met heeeel veel schroefjes.
En dat geeft het dak zijn stijf heid terug.
Misschien nog wel steviger dan origineel.
Ik ben ook weer op zoek naar een nieuwe auto,en ben vast van plan er zo,n linnen dak in te zetten.
Dus als iemand weet waar je die kunt krijgen hoor ik dat graag!!
De originele skyline dakjes vind ik een beetje vreemd dat ze naar voren open klappen.
Valt hier wel mee te rijden boven de 80 kilometer per uur?
Het lijkt mij dat ze door de rijwind weer dichtklappen.
Als iemand hier ervaring mee heeft dat dit meevalt hoor ik dat ook graag.
Groetjes,
Steffen
Het verstevigingsbalkje weghalen kan geen kwaad.
Het open dak heeft een frame dat rondom om de gezaagde opening klemt met heeeel veel schroefjes.
En dat geeft het dak zijn stijf heid terug.
Misschien nog wel steviger dan origineel.
Ik ben ook weer op zoek naar een nieuwe auto,en ben vast van plan er zo,n linnen dak in te zetten.
Dus als iemand weet waar je die kunt krijgen hoor ik dat graag!!
De originele skyline dakjes vind ik een beetje vreemd dat ze naar voren open klappen.
Valt hier wel mee te rijden boven de 80 kilometer per uur?
Het lijkt mij dat ze door de rijwind weer dichtklappen.
Als iemand hier ervaring mee heeft dat dit meevalt hoor ik dat ook graag.
Groetjes,
Steffen
noumoe!
Woonplaats: Graauw(zeeland)
Woonplaats: Graauw(zeeland)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2005 00:05
- Steffen
- Forumgebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 10 sep 2005 21:05
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella 0.8 bj 1991
- Locatie: Graauw
Ok,heb nlk een leuke skyline zien staan.
Maar het zag eruit alsof ze direkt dicht zoudem waaien.
Snap daarom toch niet waar om ze die dakjes naar voren klapbaar hebben gemaakt.
Toen ik die foto zag,dacht ik meteen van als ik die auto koop draai ik direkt dat dak om.
Is trouwens misschien tochwel een goed idee.
Dan heb je de grote opening van voren en ziet het er gestroomlijnder uit!
Steffen
Maar het zag eruit alsof ze direkt dicht zoudem waaien.
Snap daarom toch niet waar om ze die dakjes naar voren klapbaar hebben gemaakt.
Toen ik die foto zag,dacht ik meteen van als ik die auto koop draai ik direkt dat dak om.
Is trouwens misschien tochwel een goed idee.
Dan heb je de grote opening van voren en ziet het er gestroomlijnder uit!
Steffen
noumoe!
Woonplaats: Graauw(zeeland)
Woonplaats: Graauw(zeeland)
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Als je de originele skyline dakjes op de juiste manier opklapt, verlies je maar iets van 6 cm. van het gat. Het is een kwestie van plooien leggen..
Als je dan ook nog de achterraampjes open zet, is er tot 140 mee te rijden.
(dan heb je wat minder last van luchtdrukverschillen op je oren.)
Ik kan de rokers trouwens adviseren om een elektrische sigaretten-aansteker te monteren.
Een stevige geluidsinstallatie is ook aan te bevelen voor op de snelweg.
Nog een nadeel is het klapperen van de dakjes als ze dicht zitten terwijl er een voorraampje open staat.
Hoosbuien en hagel zijn ook oorverdovend spectaculair om het maar niet te hebben over de wasstraat.
(ook al zijn mijn dakjes regendicht, in de wasstraat moet ik handdoek en opvangbakjes meenemen. Daarom komen er bij mij dus ondertussen opgeknapte dakjes op....)
Als je deze nadelen voor lief kunt nemen, dan kan ik je absoluut aanbevelen om een skyline te nemen. Ik heb afgelopen weekend ook weer flink genoten van het cabrio-gevoel.
Als je dan ook nog de achterraampjes open zet, is er tot 140 mee te rijden.
(dan heb je wat minder last van luchtdrukverschillen op je oren.)
Ik kan de rokers trouwens adviseren om een elektrische sigaretten-aansteker te monteren.
Een stevige geluidsinstallatie is ook aan te bevelen voor op de snelweg.
Nog een nadeel is het klapperen van de dakjes als ze dicht zitten terwijl er een voorraampje open staat.
Hoosbuien en hagel zijn ook oorverdovend spectaculair om het maar niet te hebben over de wasstraat.
(ook al zijn mijn dakjes regendicht, in de wasstraat moet ik handdoek en opvangbakjes meenemen. Daarom komen er bij mij dus ondertussen opgeknapte dakjes op....)
Als je deze nadelen voor lief kunt nemen, dan kan ik je absoluut aanbevelen om een skyline te nemen. Ik heb afgelopen weekend ook weer flink genoten van het cabrio-gevoel.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.