Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nieuwe Panda op Citroën C3 basis. ??

Alles over het nieuws rondom Fiat.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Nieuwe Panda op Citroën C3 basis. ??

Bericht door Riddick »

Met het gerucht dat de nieuwe Panda een B-segment auto gaat worden duikt ook het idee op dat de Panda op Citroën 3 basis kan worden geproduceerd.
De Opel Corsa is verwant met de Peugeot 208, en met de Panda kunnen ze dat doen met de Citroën C3.
Het zou een goedkope en snelle manier zijn om een nieuwe Panda op de weg te zetten.

Interessante Render, IMHO.

Afbeelding

De auto zou dan alle denkbare Firefly motoren kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Nieuwe Panda op Citroën C3 basis. ??

Bericht door Erik 319 »

Spijt me zeer maar dat heeft toch eigenlijk helemaal niets meer van een Panda.
Ik zie liever een eenvoudige compacte 3 deurs panda.
Een soort van moderne 141.
Liefst met een fire 16 klepper maar dat zal niet gebeuren helaas.
Best een mooi en sierlijke auto zo te zien maar ik vind het gewoon geen Panda.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Nieuwe Panda op Citroën C3 basis. ??

Bericht door Joost »

erguly schreef: 22 jul 2020 19:30 Spijt me zeer maar dat heeft toch eigenlijk helemaal niets meer van een Panda.
Helemaal mee eens.

Ik had destijds al moeite met de 169. Inmiddels kan ik hem wel waarderen omdat hij in elk geval bedacht is in dezelfde geest als de 141 - klein, eenvoudig, goedkoop, praktisch, etc.

Deze render is best grappig, maar meer een nieuwe Punto, of als ze echt een oude modelnaam willen recyclen, een Uno.
erguly schreef: 22 jul 2020 19:30 Ik zie liever een eenvoudige compacte 3 deurs panda.
Een soort van moderne 141.
Nou inderdaad. Er zijn de laatste jaren zoveel leuke retro auto's op de markt gekomen. Fiat heeft zelf natuurlijk een megahit gehad met de nieuwe 500. Het zou natuurlijk super leuk zijn als de Panda een echte comeback zou maken als retromodel. Persoonlijk zou ik hem dan nog het liefst onder de huidige 500 zien qua prijs en uitrusting. Een moderne incarnatie van de Oerpanda.

Maar goed... automerken geven enorme bedragen uit aan marktonderzoeken en dergelijke, dus ik ga er vanuit dat het simpelweg niet rendabel is om een dergelijk model te ontwikkelen.

Plaats reactie

Terug naar “Het Nieuws”