Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door Robert100HP »

Pinda1000 schreef: 09 aug 2021 13:32 Gewoon een klein steeksleuteltje werkt ook hoor....
Nou hebben kleine steeksleuteltjes ook een klein bekkie, dus zo verkeert is dit stuk gereedschap niet. :yes: :yes:

JCK
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2021 00:50
1e Panda-achtige: 12 Emotion 2008
2e Panda-achtige: 100hp 2007
Locatie: 0316
Has thanked: 4 times

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door JCK »

deBruijnJ schreef: 09 aug 2021 09:26

Edit: gevonden! Simpelste is een oude ring/steeksleutel opofferen door de kop eraf te zagen en er een sleuf in te maken.

Afbeelding

Oftewel: niet te moeilijk maken allemaal :roll:
Leuk een Guzzi blok in de foto, dat speciaal stukje gereedschap is bij een Guzzi dealer wel te bestellen, Jan Robers Boekelo.
Nodig is het niet, gebruik er een platbektang voor en dat werkt al jaren goed.
JCK
In theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde, in de praktijk niet.

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door Micha D. »

Ik gebruik gewoon een verstelbare moersleutel, werkt ook perfect.

deBruijnJ
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door deBruijnJ »

Afgelopen weekend weer meegedaan met de Dijken en Krekenrally, was weer een mooie en uitdagende route en we hebben het met een 20e plaats (van de 70) best aardig gedaan ook aangezien we mikten op 'hoge middenmoot' :)
A112.JPG
De route was wel iets te uitdagend voor sommigen, want zeker 2 auto's hebben hun carter stuk gereden :X Een van de slachtoffers heb ik maar even thuis afgezet aangezien ik er toch met een aanhanger stond..
Stuk.JPG
Nog wat leuks dat er mee reed, even de meest bijzondere eruit gepikt.. Een oude Alpine, een (goede) BMW CSL replica (2 jaar terug geveild voor een dikke ton...) en Donkervoort D8:
Alpine.JPG
CSL.JPG
D8.JPG
Volgende upgrade wordt verstelbare onderste draagarmen, daar heb ik nog een set van liggen met versleten unibals en lagers maar heb laatst een adres gevonden waar je die dingen kunt bestellen. Binnenkort eens inventariseren wat ik nodig heb :)

Gebruikersavatar
Kanerr
Forumgebruiker
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
Has thanked: 68 times
Been thanked: 24 times

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door Kanerr »

Ziet er super tof uit!!
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door Pinda72 »

Ik zie dit topic nu pas: wat een prachtige A112!! En nog wel in oorlogskledij!

Ik mis kennelijk heel wat: Krekenrally? Nooit van gehoord.
De andere auto's zijn trouwens ook bijzonder te noemen. Zowel de A110, als de CSL en D8 (bekende auto overigens).

Waar zijn de carters op stuk gereden? Verkeersdrempels? Klopt het dat er ook onverharde wegen in de route voor komen?
Daar moet je met een Lotus(-derivaat) of A110 niet zijn! Met mijn 100HP trouwens ook niet :mrgreen:

deBruijnJ
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door deBruijnJ »

Er zaten inderdaad wat onverharde en/of zeer slecht onderhouden wegen tussen. Ik reed op een vlakke weg achter die D8 en toen viel het me op hoe dicht dat ding bij de grond lag, dus hoe die over dat soort wegen is gekomen...

Dijken- en krekenrally is in Hulst en wordt georganiseerd door de plaatselijke Rotary daar. Eerste keer was in 2011 geloof ik. Leuk evenement wel met vaak leuke auto's in het startveld. Iemand daar uit de buurt deed ook een paar keer mee met zijn LCC Rocket, een side-project van Gordon Murray (yes, die van de McLaren F1) wat in feite een 400kg wegende sigaar op wielen is met een 170pk motorfietsblok :rofl:

deBruijnJ
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door deBruijnJ »

Alweer een jaar later, en eigenlijk weinig gebeurd met de A112.. Ja, een stel nieuwe voorbandjes om door de APK te komen. Vitour Formula, echt spijt van, geven echt nul grip waardoor de A112 nu zelfs op droog behoorlijk onderstuurd is. Daar moet dus nog iets beters voor komen. Zou wel mooi zijn om een setje semi's op een van de extra velgensets te monteren. Wellicht Nankang NS2R (de budget keuze) of Toyo R888R (25 per band duurder, dus zo veel scheelt het ook weer niet).

Draagarmen nog een keer naar gekeken maar die zijn echt af. Zou nog wel een keer nieuwe willen bestellen want ik heb het gevoel dat wat negatief camber wel een positieve uitwerking zal hebben.

En verder loopt ie sinds het vervangen van de ontstekingsdelen (distributiekap, rotor, bougies, bougiekabels) gewoon echt lekker, dus eigenlijk wil ik er verder niet teveel aan prutsen.

Het enige wat ik me nog wel af vraag, heeft iemand een oplossing om de oliedruk bij stationair te verhogen? Koud is die wel prima, op toeren (koud en warm) ook, maar warm stationair is het wel minimaal zeg maar. Niet zo laag dat het olielampje gaat branden, maar veel zal het niet schelen denk ik.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door Pinda1000 »

Om je camber wat negatiever te zetten zou je camberbouten kunnen gebruiken. Ik rij zelf met -2 graden. Die oliedruk, baseer je die op het originele metertje of op een andere meter?

deBruijnJ
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door deBruijnJ »

Pinda1000 schreef: 07 jun 2023 15:40 Om je camber wat negatiever te zetten zou je camberbouten kunnen gebruiken. Ik rij zelf met -2 graden. Die oliedruk, baseer je die op het originele metertje of op een andere meter?
Originele metertje. Met warme motor stationair gaat ie zowat naar nul, op toeren zit ie wel gewoon in het midden (3 bar of zoiets)

Camberbouten heb ik een poging mee gedaan, maar ik kreeg ze denk ik niet vast genoeg? Het reed alsof ze los zaten namelijk :P

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)

Bericht door Pinda1000 »

Die originele metertjes zijn niet echt heel nauwkeurig is mijn ervaring. Mooiste is een echte mechanische met een olieleiding maar een elektrische met bijbehorende sensor is al een stuk beter. Overigens is het niet zo erg als je bij warme motor stationair een oliedruk hebt van iets onder de 1 bar. Wat voor olie zit er nu in en welke dikte, 20w50?

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”